{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.714 visninger | Oprettet:

Betina :O) :
Betina :O) :
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17

Hjælp Skimmelsvamp ? {{forumTopicSubject}}

Hej .
Jeg og min kæreste står lidt af et problem .
Vi har fundet ud af at der er skimmelsvamp i et hus vi har lejet, vi har gjort vores udlejer opmærksom på det . Til at starte med sagde han at det var den gamle der havde spildt noget. Så jeg vasker det ned . Idag ringer vi til ham og viser ham det igen, han siger jeg skal vaske det ned igen og male over s: Kan det virkelig passe ?
Nu er spørgsmålet, hvordan står jeg i forhold til lejekontrakten ?
Vi er syge hele tiden , og døjer med hovedpine næsten hele tiden.

Kan han kræve de 3 mdr opsigelse ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp Skimmelsvamp ?
  • #2   3. jan 2010 hvis han ikke svare og vil gøre noget ved det kan i tage ham i retten..... jeg mener at jeg har høret noget om at der ikke er nogen opsigelse da der er en sundheds fareved at bo der.... men ikke noget jeg er sikker på mener bare jeg har høret noget om det.... det smarteste ville være at kontakte en boligadvokat

• #3   3. jan 2010 ej hvor træls for jer, vi står selv i lignende situation. Vi har dog valgt at fraflytte ejendommen, fordi udlejere ikke vil gøre noget ved det, dog vil han sætte huslejen op hvis han skal lave det.
    vi fik af vide for noget tid siden, at man kan ophæve sin kontrakt hvis udlejer ikke vil gøre noget ved det, dvs udlejer har ikke ret til de 3 mdrs opsigelse.
    Men hver sag er jo forskelligt, hvis jeg var jer, ville jeg gøre som en anden har skrevet, kontakt LLO eller en boligadvokat og hør hvor i står henne af, iht. kontrakten.

Pøj pøj med det og lad os endelig høre udslaget.

• #4   3. jan 2010 i er lejere hos private, så ville man hvis man var fornuftig også være medlem af Lejernes Landsorganisation...????

De kan svare dig på dine spørgsmål og hjælpe dig... så i kan komme vidrer..

http://www.lejerneslo.dk/

• Betina :O) :
    Betina :O) : Tilmeldt:
    okt 2009

#5   3. jan 2010 Tak for de mange svar :O)

Anja - Vi har også et problem med at det trækker over det hele, og er utæt. Han siger også at hvis han skal lave det så sætter han vores udleje op. Brændeovnen er gået i stykker, hvis han skal lave den sætter han også huslejen op . Han er simpelthen rent ud sagt at fjols , da vi forklarede ham alle de ting der var galt var det bare at vi kostede ham penge ved at bo her s:

Vi overvejer også at fraflytte, da vi har noget andet på hånden ..

• #6   3. jan 2010 flyt for satan, han bliver en psykopat hvis i pudser LLO på ham

i skal ikke finde jer i det, kontakt llo alligevel

• #7   3. jan 2010 Forstår simpelhen folk som "bare" overvejer at flytte pga. skimmelsvamp.. Se at komme ud og det er i en helveds fart.

okt 2009

#8   3. jan 2010 Charlotte - Vi sover ikke i huset mere fra dags dato og grunden til jeg skriver at vi OVERVEJER at flytte , er at vi vil skide hans 3 mdr opsigelse så

• #9   3. jan 2010 vi har også boet i en lejlighed i 2 år hvor der var skjult skimmelsvamp, og vi blev så syge, min kæreste er stadig meget påvirket af det her snart 2 år siden

så det er bare ud af røret

• #10   3. jan 2010 Han kan ikke forlange 3 mdr husleje for noget der er ubeboligt pga. svamp.
    Finder lige et link med lign problem.

okt 2009

#12   3. jan 2010 Jeg synes bare det er svineri at han første gang sagde til mig at jeg skulle vaske det ned, og da viste jeg ikke så meget om det . jeg har løbene fået udslæt på fingrene som bare ikke er til at holde ud ! Hvor jeg finder ud af ved lægebesøg at det er kommet deraf..

Meen igen beder han mig om at vaske det ned .. Jeg vil ringe i morn til en boligadvokat og få hjælp

okt 2009

#13   3. jan 2010 Vi har også taget billeder af det, som vi har det som bevis

• #14   3. jan 2010 upload billederne..??

det er jo ikke sikkert det er SKIMMELSVAMP...

der jo jo andre former for svamp, som ikke er skadeligt..

okt 2009

#15   3. jan 2010 Jeg har ikke billederne på min computer :s

Men jo det er skimmelsvap

• #16   3. jan 2010 godt du er ekspert på dette område.. smiley

men sjovt at der normalt ellers skal tages masser af prøver og derefter skal de undersøges for at kunne konstatere skimmelsvap.. som sagt der kan forekomme mange andre slags svampe i en bolig.

okt 2009

#17   3. jan 2010 Tonny det er ikke mig smiley
    men vi har haft flere ude og se på det og selv udlejeren siger det er skimmelsvamp.

Vi har selv tænkt på det med prøverne, men koster det ikke en halv krig ?
    Og det vil han slet ikke betale for

• #18   3. jan 2010 Undersøgelse af en prøve med skriftlig rapport koster kr. 1.030,- ekskl. moms for første prøve. Ved flere prøver gives rabat. Såfremt undersøgelsen blot kræver svar pr. e-mail, telefon eller fax er prisen kr. 540,- ekskl. moms. Prøven skal da mærkes "Billigprøve" ved indsendelse.

http://www.jh-byggeservice.dk/hussvampe%20og%20insekter.htm

j

• #19   3. jan 2010 i LANGT de fleste tilfælde kan man ikke konstatere det, uden analyse af det område der er angrebet..
    og i skal jo bruge en prøve, for hvis det er skimmel er mange af jeres ting ødelagte, og skal erstattes af evt forsikringselskab..
    og de stoler ikke på din vudering, eller de folk du har haft ude..

okt 2009

#20   3. jan 2010 Tonny - Tak det må vi nok hellere få gjort

• #21   3. jan 2010 Men tag nu fat i Lejernes Landsorganisation, og hør hvordan, hvilken række følge osv. i skal gribe det an.. det kan nemt blive uoverskueligt for jer uden hjælp fra nogle der virkelig kender reglerne..

Håber det ender godt..

Kommentér på:
Hjælp Skimmelsvamp ?

Annonce