{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.188 visninger | Oprettet:

janni h
janni h
Tilmeldt:
28. maj 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

HJÆLP... SKIMMELSVAMP {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået skimmelsvamp i min bolig hvor jeg bor til leje...
vi er 2 voksne og 2 børn på 6 og 3 år+ 2 hunde.. Mig og min kæreste har begget haft astma som barn. min søn på 3 har et rigtig dårligt imunforsvar. Vi lægger alle med slem hoste, snue, hovedpine og kærsten har fået en slem tryggen for brystede.
Det er i 3 værelser, stue, gang, badeværelse og køkkenet. Jeg kontaktede min udlejer, som kom ud og så det hele. de kunne godt sne der var nget galt og ville sætte en affugter op som sku stå i et rum i 14 dage 3 uger og derefter skulle den flyttes ind i et nyt rum. Samtidigt fortalte de mig at de viste der sad nogle tagplader løs, og der var en fejl i hjørnet af bygningen.. der manglede noget i væggen der skulle hode fugten ude.. Jeg ringede derefter til huslejenævnet, som tog sagden op.. vi var så oppe på vores loft og kigge og der flød med vand. de havde issoleret med tæpper som hang ned fra taget, og var driv våde.. manden fra huslejenævnet var så ude og kigge sammen med min udlejer og blev enig om at der manglede udluftning. det skal lige siges at min udlejer mente det var kommet fordi jeg luftede for MEGET ud.. ??? Har jeg godt nok aldrig hørt før.. så de ville sætter udluftning op i alle rum også mente de det ville fjerne alt... også det der var i væggene.. da jeg ikke var enig i det og spurgte hvordan der kan fjerne alt det der sidder i væggene, sfik jeg bare dette svar "er du måske tekniker" der til måtte jeg svar nej. " jamen så har du jo heller ikke forstand på det "... !!
Sener på aften ringede jeg så til LLO of fortalte det hele som det var.. de ville ikke hjælpe mig da de ikke kunne forstå hvad mit problem var. jeg forklarede igen at det var rigtig slemt det hænger p vægge loft og gulv. der løber vand ned af væggene og at vi ikke kunne opholde od i huset, så hvad vi kunne gøre.. dertil svare han igen at han stadig ikke forstår hvad mit problem er, og siger han ikke kan hjælpe mig...

Så nu sprøger jeg jer... HVAD KAN JEG GØRE... ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP... SKIMMELSVAMP
  • #1   6. jan 2011 Finde en anden bolig hurtigst muligt, det er ikke værd at sætte heldbredet i spil over, lyder ikke til at være en særlig sund bolig.

    Al fugt og årsag til fugt skal fjernes, udluftningen ordnes, og så skal i være sikker på der ikke er svamp i vægge loft osv.


  • #2   6. jan 2011 Det er ikke nok at få udtørret væggene, loftet og gulvet med en affugter, det er kun første skridt. Bagefter skal alt skimmel fjernes enten mekanisk eller kemisk. Jeg ville ringe til "dansk bygningsanalyse" i kolding eller "Goritas" for at høre om de ikke har en vejledning som du kan kaste i hovedet på din udlejer og LLO. Hvis ingen af dem vil hjælpe, skal du kontakte kommunen, de har kan og skal hjælpe dig. Hvis problemet er i det omfang som du skriver så kan du ikke bo i huset og skal have en midlertidig bolig imens din bliver saneret.

    www.dba.as
    www.goritas.dk

    MVH Frank


  • #3   6. jan 2011 Se evt dette link (link fjernet)

    mvh Frank og held og lykke


  • #4   6. jan 2011 Se evt også dette link, især sidste del af teksten hvor der beskrives udbedringsmetoder.

    http://www.dba.as/Skimmelsvampe.aspx?ID=43

    MVH Frank


  • #5   6. jan 2011 Sådan en ozon maskine jeg har i mit fotoalbum kan bruges til at fjerne det med smiley

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #6   6. jan 2011 skynd jer at gøre noget ved det...min mor blev syg af skimmelsvamp og var sygemeldt ½ år fra sit arb....det er sundhedsskadeligt at opbevare sig i rum/lokaler med skimmel så når det er leje, så er det bare med at klø på...havde det været en ejer bolig havde din situation været lidt en anden.....:)

    /A


  • janni h
    janni h Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   6. jan 2011 her er lidt billeder af det...

    http://boliggalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=981


    vi prøver at finde en anden bolig, men har desværre ikke til indskudet, og vores udlejer vil ikke give indskud tilbage før vi er fraflyttede lejemålet...


  • #8   6. jan 2011 Du har sådan set gjort hvad du kunne i fht. huslejenævn og udlejer.

    F*** LLO, undskyld udtrykket ! Sikken et svar at give dig - og hvad laver sådan en "jubelidiot" i LLO, hvis han ikke kan se/ved hvad dit problem er, når der er konstateret skimmelsvamp i din bolig.

    Find dig hurtigst muligt - evt. ved at kontakte borgerservice i din kommune, de kan måske hjælpe med genhusning. De ved ihvertfald hvad det betyder for mennesker/dyr når der er skimmelsvamp (dine hunde kan også blive syge af det), husk at oplyse at huslejenævnet har været ude og besigtige boligen.

    Iøvrigt LLO ville ikke have gjort andet, end det du selv har foretaget dig, så kontakt huslejenævn, og spørg om status.
    Hvis man selv er velformuleret, og føler man kan styre kontakten selv til myndigheder, så kan det være ligemeget med LLO. Det var ihvertfald hvad jeg måtte sande for ca 1 år siden, da jeg havde brug for dem.


  • #9   6. jan 2011 Janni H - det er jeres udlejer heller ikke forpligtet til, desværre.

    Men hvis I er sikre på at få HELE indskuddet tilbage, og kan få udlejer til at skrive under på, at I vil få det, så kan I måske låne kr. i banken ?


  • #10   6. jan 2011 Hold da kæft nogle billeder. Tag dem i hånden og se at komme ned på kommunen, det kan da kun gå for langsomt. De må kunne hjælpe Jer med genhusning. INGEN skal da bo i det der, det er jo sundhedsfarligt !!!!!

  • janni h
    janni h Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   7. jan 2011 * smydi * Vi har været på kommunen med billeder, men der er desværre ingen hjælp at hente der.... smiley

  • #12   7. jan 2011 Så længe i er nødt til at blive boende, så skal alt der kan vaskes som virker muggen ,gerne med Rondalon ( husk ikke blande med andet middel)
    Så skal alt indvendigt vaskes ned med rondalon, alt der bare ligner en fugt plet skal væk både på loft væg og gulv vinduer osv.
    Så må i tage imod tilbudet om affugter og indstallering af udluftning.

    Alt hvor der er svamp/ mug og det ikke er muligt at rengøre , bør smides ud = gulvtæpper møbler...
    Hvor i ellers kan hente har jeg desværre ikke nogen ide om. men prøv at google svamp i lejebolig, og der kommer en masse frem..


  • #13   7. jan 2011 Bare google "Bekæmpelse af skimmelsvamp" så kommer der et hav af links !!!!

  • janni h
    janni h Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #14   9. jan 2011 ostebirger o du er da ikke for klog at høre på.... KLOVN

  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72
    #15   9. jan 2011 men alligevel gør du som han siger:)

  • janni h
    janni h Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #16   9. jan 2011 Hvad sker der for dig??? Man sku fandme tro det her var arto... takker alle andre for hjælpe, men oste børge og jens... Find sammen, i fejler jo åbenbart det samme...

  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72
    #17   9. jan 2011 men mens du bor hvor du bor... så har du jo god tid til at læse lidt op på lektierne : http://www.sst.dk/publ/publ2005/cff/skimmelsvamp/skimmelsvamp_05.pdf

    et lille hint her er at der også står hvor du kan få hjælp mht. udlejer....


Kommentér på:
HJÆLP... SKIMMELSVAMP

Annonce