{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.395 visninger | Oprettet:

Nini R
Nini R
Tilmeldt:
19. jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Ejerlejlighed med svamp.!? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder i dette forfærdelige problem at jeg som barnebarn bliver nød til at hjælpe min "gamle" mormor.. Hun har købt en ejerlejlighed kontant..

Ingen lån eller div. ting.

Problemet er bare at det viser sig at der er skimmelsvamp i lejligheden og hun får straks lavet tilstandsrapporter og analyseret svampen fra et forskningsfirma som dokumentere at svampen er så farligt at det er ubeboeligt, og det har hun osse på papire og det samme med tilstandrapporterne.

Nu har der været advokat på i godt 1 år, og der sker ingenting. Advokaten som hun havde først, trådte lige pludselig fra og hun får at vide at den nuværende advokat og den gamle advokat havde byttet lidt og fik hermed svaret at det gjorde man som advokat, en gang i mellem..

Nu er Firmaet som min mormor købte lejligheden af, stævnet, men han har ikk svaret på stævningen og der sker intet foreløbet, hvilket advokaten siger..

Nu beder jeg derfor jer om hjælp. Så hvis i har "kenskab" eller kender nogle som har prøvet lignende situation må i meget skrive..

Har virkelig brug for hjælp og denne kvinde af en alder er godt 76 år kan snart ikk mere og står til at miste godt 1.2 mio.

Håber der er noget hjælp at hente..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ejerlejlighed med svamp.!?
  • Nini R
    Nini R Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #1   26. feb 2009 Tom.. Ja der er.. Men nej den dækker ikk.. Det eneste der er dækket er hun har fået fri proces af forsikringen til advokat..

  • Nini R
    Nini R Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   26. feb 2009 det er en gammel børnehave som primært lukkede pga. skimmelsvamp.. kommunen vælger at sælges børnehaven da den er for dyr at rive ned og opføre..

    Kommunen vælger så at sælge det men køber SKAL rive det ned og opføre det på ny.. Det vælger køber ikke at gøre men derimod at renovere det med maling..

    Og her skal det siges at kommunen kun har givet tilladelse til 6 lejligheder men der er 7.. Og som enhver regel i ejerlejlighedsloven siges der at belysning på gangsti udenfor og p-plads osv skal der være så længe det er ejerforening,, Men dette er der heller ikk

    Lejlighederne er blevet gjort så meget fusk at hele strøm tavlen er i min mormors lejlighed.. Og er der f.eks en som ikk har betalt for varme bliver der lukket alle steder pga. 1 varmevandsbeholder og hvad det mere hedder.. Og det samme med strømmen.. Alle installationer er der lavet fusk med som primært er i mormors lejlighed..


  • Gigi L
    Gigi L Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 31
    #3   26. feb 2009 Jeg tror (og det er nok lidt hårde ord) at medmindre hun har en forsikring der dækker skimmelsvamp (altså at få det fjernet) så står den for egen regning, det er også derfor man ALTID skal få en med ud at kigge på husset/lejligheden inden man køber og få lavet en nyere tilstandsrapport, for dem der er der i forvejen er tit af ældre dage og er ikke til at regne med.
    Hvis feks lejligheden har stået tomt i et halvt år, og det har regnet kraftigt og der så er kommet fugt, så kan der MEGET hurtigt komme svimmelsvamp og andet kravl.

    Hvis jeg var din mormor, så ville jeg få en mand ud og kigge på det (privat) og få ham til at vudere om der overhovedet kan gøres noget og få ham til at lave et tilbud. For jo længere i kæmper med advokater osv og inden de får taget sig sammen til noget som helst, kan det desværre blive meget værre .. så slemt at hun kan blive nødt til at rive det hele ned, og starte forfra, og det ville jo ikke være ret godt for din mormor at stå og smide 1,2 mil ud af vinduet.


  • Gigi L
    Gigi L Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 31
    #4   26. feb 2009 Jeg glemte lige at skrive, at så kan i altid tage udgifterne op med advokaten, og så se på den lyse side at så er skimmelsvampen fjernet!

  • Christian M
    Christian M Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 105
    #5   27. feb 2009 Der er vel ikke meget andet at gøre end at stævne sælger som i har gjort! Enten har de bygget under en AB92 garanti og så giver det sig selv (det har de nok ikke), eller også at det ganske almindeligt 10 års mangels ansvar!
    Der er nok ikke meget andet at gøre end at vente og holde sig til advokaten... Der er jo ingen tvivl om at der er en masse fejl og at de har en erstatningspligt!


Kommentér på:
Ejerlejlighed med svamp.!?

Annonce