{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.515 visninger | Oprettet:

leje hjælp af hus!! {{forumTopicSubject}}

Vi står i en rigtig kedelig situation,
Huset vi bor i til leje, er meget ringe. vinduer er utætte, der drypper vand ind igennem loftet fra taget og i vores "soveværelse" har vi nu fundet skimmelsvamp på 1 meter *3 meter.
Vi gjorte udlejer opmærksom på det, i starten af december, mht skimmelsvampen, og der sker intet. Endvidere har vi fået afvide at udlejer vil hæve vores husleje, fordi han har lavet det utætte tag.

Men er det ikke noget med at man som lejer kan ophæve lejemålet hvis det mangelfulde ikke bliver lavet??
dertil tænker jeg på skimmelsvamp.

vi står og skal have barn til maj, og vi vil ikke bo i det her utætte hus mere.
Men hvis vi ophæver lejeaftalen, og flytter i januar, så har udlejer vel ikke krav på de 3 måneders opsigelse, når det ikke er blevet lavet..... ?? Eller er jeg forkert på det. Heldigvis har vi ikke betalt dep. i huset.

Håber nogen kan hjælpe her, for vi LLO afd. åbner først i det nye år.

på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  leje hjælp af hus!!
  • #1   28. dec 2009 Jo du kan ophæve lejemålet og desuden står i fritstillet da han ikke kan hæve huslejen uden 3 mdr varsel. Dvs. at at i bare skal opsige aftalen og flytte efter de 3 mdr..
    Men når i nu ikke har noget depositum i klemme havde jeg fundet et nyt lejemål med det samme, pakket sagerne og så flyttet ud af den svampe rede i en fart.


  • #2   28. dec 2009 Det gør vi også. For vi har ikke lavet andet end at være syge siden vi flyttede ind i september måned.
    Vi står allerede med et nyt lejemål på hænderne, men vi vil bare ikke betale for de 3 måneders opsigelse som vi har.

    Og hvis jeg har forstået dig ret, så når vi ophæver lejeaftalen, så gælder det ikke??
    Er det rigtigt??



  • #3   28. dec 2009 I skal ikke betale de efterfølgende mdr! Han har IKKE overholdt sin del af aftalen og slet ikke tvinge jer til at betale et lejemål som er ubeboligt pga. skimmelsvamp.
    Så flyt med det samme. Gør ham opmærksom på det og stop med at betale huslejen.


  • #4   28. dec 2009 okay, ville bare lige være sikker. smiley

    Tak for hjælpen.

    Og godt nytår.


  • #5   28. dec 2009 Det var så lidt..
    og i lige måde


  • #6   28. dec 2009 Anja W. For at I ikke skal stille Jer selv dårligt ved en eventuel retssag, så send et brev til udlejer, at i pga. sundhedsfare som i HAR gjort opmærksomme på, og at i flytter pr. omgående.
    Send brevet anbefalet, så i har bevis på at i har sagt op på lovligvis.

    Jeg tror at i helt sikkert ville vinde, hvis han skulle finde på at slæbe jer i retten - har i gjort ovenstående, så er der bare intet at komme efter fra hans side.



  • Tine J
    Tine J Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 6
    #7   29. dec 2009 Husk at tage billeder af boligen med alle skaderne,så i har det til en evt senere boligsag.Håber i bliver raske igen og finder freden i jeres nye hus.Og det er meget vigtigt at i gør som Smydi skriver,at sende opsigelsen med begrundelsen anbefalet.

  • #8   30. dec 2009 mange tak for jeres hjælp, Vi gør nøjagtig som i siger. Og så tager vi det derfra det hele.

    endnu engang 1000 tak for hjælpen.

    Godt nytår til jer alle.

    Anja



  • #9   30. dec 2009 Tag selvfølgelig også billeder, som Tine J skriver.

    Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at I har "en god sag", so to speak, det er bare SÅ VIGTIGT at man sørger for selv at have gjort tingene rigtigt, HVIS udlejer, mod forventning, skulle komme efter jer.

    Held og lykke med det, og godt nytår til Jer også ;o)


Kommentér på:
leje hjælp af hus!!

Annonce