{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.237 visninger | Oprettet:

sne på loftet ? bor til leje.. hjælp {{forumTopicSubject}}

hej vi bor til leje og vi får vand ned af vægene så ville lige op på loftet og se for ville lige så hva det kunne være og der ligger der så sne..

og har kontaktet udlejern han siger det vores problem ? skal han ikke tage sig af det ? eller


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sne på loftet ? bor til leje.. hjælp
  • Dennis A
    Dennis A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #1   20. dec 2009 Det er ikke jeres problem, det er udlejerens problem, da han skal sørge for at alt er i orden.

  • #2   20. dec 2009 kan man finde det på skrift et sted ?

  • #3   20. dec 2009 ja det står jo i lejeloven, og der ÉR hans problem

  • #4   20. dec 2009 okay for så gider vi ikke bøvle med at gøre en masse ved det for nu har vi sagt det til ham.. smiley

  • Pind
    Pind Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 47
    #5   20. dec 2009 Få ham til at skrive under på at han er informeret om det.

  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #6   20. dec 2009 I vores boligforening informerer de beboere, når tiden nærmer sig, at de skal huske at kigge op på loftet, efter snevejr/fyning.
    Og selvfølgelig fjerne evt sne, der måtte ligger der.

    Jeg vil mene det er beboerens eget ansvar, at kigge efter og fjerne det.
    Hvis nu det er et byggeri med 50-60 huse/ lejligheder, eller flere, vil i så ha´ at udlejer ska ta rundt, til alle beboers loft og kigge efter,
    hver eneste gang det har fyget lidt??

    Hvad jeg kan forstå har i været oppe og kigge....Og så oveni ladt det ligge eller??

    Det er jo ikke unormalt, at der kan komme sne ind på et loft, når det har været snefygning......
    Hvad vil i gøre når det er jerers eget?

    Louise og Ronnie......
    Jeg ska da ikke påstå noget. Men jeg kan ikke tro, at der står i lejeloven, at udlejer skal komme og fjerne sne, efter fygning.
    Hvordan skal det hænge sammen, når en udlejer skal varsle om besøg, nogen dage inden......Hmmmm.....


  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #8   20. dec 2009 Kenneth P

    Er helt enig med dig.......Hvorfor fjerner man det ikke bare.
    Men nødvendigvis behøver der ikke være fejl på loftet, for at sneen kan kommme ind.
    Hos os kan det til tider, fyge ind af ventilations huller i taget. Det sker ikke tit, men det kan ske.


  • #10   20. dec 2009 Helt enig.. det er JERES ansvar, at sådan noget kommer væk.
    Ligesom at det også er jeres ansvar at fjerne sne fra gulvet, hvis jeres vindue har stået åbent smiley


  • #11   20. dec 2009 karin, altså, nu var det et lidt firkantet svar jeg fik givet der...

    hvis man konstaterer at der kommer sne ind, så skla man jo give udlejer besked, og er det større mængder, (evt pgs manglende tagsten) så påhviler det jo udlejeren at reparere det, (i hans egen interesse)

    men fjern da lige den sne der ligger, og mærk evt lige området op med en spraydåse, så i kan se hvor det kommer ind


  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #13   21. dec 2009 Louise og Ronnie

    Ja så er jeg enig med dig..... smiley


  • Mike S
    Mike S Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Svar: 39
    #14   21. dec 2009 se hvad der står i lejekontrakten

  • #15   1. jan 2010 har lige haft en tagtømmer op på loftet og han siger rygningen er forkert lavet så derfor kommer der sne ind.

Kommentér på:
sne på loftet ? bor til leje.. hjælp

Annonce