{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.269 visninger | Oprettet:

efter isolering ? {{forumTopicSubject}}

Hey min far snakkede om at det kunne være en god ide at smide et lag isolering på loftet smiley mit hus er fra 1976 og jeg tror kun der ligger 100 mm, ville det være mærkbart hvis jeg fx smed 100-200 mm mere oven på ? Jeg bruger min brænde ovn meget, og tænker over hvor meget jeg bruger mine radiatore, jeg har fjernvarme og betaler ca 12.000 om året i varme + brændeovnen.. og det er vel ikke galt, hvis det kunne komme længere ned kunne det da være fedt smiley


Kommentarer på:  efter isolering ?
  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #1   10. okt 2009 Hmm.....jeg syntes nu godt nok 12.000 om året + brændeovn, er i overkanten. Huset er jo ikke overdrevet stort.
    Så det ville helt sikkert hjælpe, med ekstra isolering. Du kan rolig smide 200 på.


  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #2   10. okt 2009 Er den øvrige isolering i huset ellers i orden?

  • #3   10. okt 2009 Karin - Det tror jeg, men hvordan kan jeg finde ud af det ? og hvorfor skulle det ikke være det ?

  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #4   10. okt 2009 Det jeg stille spørgsmål ved er dit forbrug på varme, som jeg syntes er noget højt. men om det kun er pga de 100 mm der ligger på loftet nu, det kan jo også være derfor.
    Nogen gange kan man fra loftet se vedr. hulmurs isolering.
    Men nogen gange er det svært med varme forbrug, for der er jo mange ting der spiller ind.
    Feks. belligenhed af huset, hvor varmt vil man ha det osv.


  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #5   10. okt 2009 Men jeg ville helt sikkert lægge 200 mere, som din Far siger.
    Er sikker på dit forbrug vil falde.


  • #6   10. okt 2009 Hvis du vil smide penge efter det, så få taget så'n et varme-foto.
    Så kan man se ghvor varmen forsvinder hen.

    Og hvis du vil lægge mere på loftet, skal du nok osse være forberedt på, muligvis at skulle udskifte, og ikke bare lægge ovenpå.


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 49
    #7   10. okt 2009 Du kan rolig smide 200 mere på.. det ville jeg ha gjort da.. smiley Jeg er selv ved at isolere hele min over etage og der kommer jeg 300mm i over alt.

  • mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
    #8   11. okt 2009 Hvis du skal igang så gør det ordenligt og smid minimum 300mm derop ialt. Var de mig selv ville jeg gå efter samme tykkelse som i et passiv-hus hvor tykkelsen er 600mm. Det er bare min mening for så er jeg sikker på at netop den del af huset er så isoleret som det er muligt. men tjek denne side. kender ham der har firmaet. han trykprøve huset og thermografere det og det er ikke så dyrt. www.xblow.dk

  • #11   15. okt 2009 Alf P - Hvad mener du med affugtere på radiatorene ? smiley Jeg har bare tændt mine radiatorer på lav varme og så bruger jeg brænde ovnen til lige at give det sidste smiley

Kommentér på:
efter isolering ?

Annonce