{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.388 visninger | Oprettet:

Dennis P
Dennis P
Tilmeldt:
17. jul 2008
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 59

Indvendig isolering/puds {{forumTopicSubject}}

Hejsa Boliggalleri.

Min erfaring siger mig desværre, at forummet her på sitet ikke er så aktivt, men håber alligevel nogen kan hjælpe mig med lidt svar.

Har en større gildesal, som er opbygget i en tidligere stald bygning fra 1925, hvilket vil sige at væggene er noget skæve og flere steder med sten som stikker ud af vægen osv.

Står nu for at skulle have nye klinker, efter at have fået lavet gulvvarme og vil i den forbindelse gerne have isoleret væggene indvendigt og have dem rettet op.

En mulighed er naturligvis, forskalling, isolering og dampspærre, afsluttet med gips.

Men findes der en måde hvor man kan lave det, lige som mange gør med udvendig isolering, som efterfølgende bliver pudset op? Og i så fald, kan man ved denne metode, rette væggen op?

Kom frisk med indspark og erfaringer!
På forhånd mange tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indvendig isolering/puds
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   12. maj 2014 Fugt/dampspær problematikken er i hvert fald ret vigtig idet der ikke må samles fugt mellem den nye isolering og ydermuren....Lad os håbe at hjælpeadmin Mogens kigger ind, han er vist lidt hård i den slags murerarbejde.

    /A


  • Dennis P
    Dennis P Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 59
    #3   12. maj 2014 Hej Anders og Mogens.

    Og tak for jeres svar smiley
    Er fuldt ud med på hvor løsningen laves med tradtionelle gips/fibergips.
    Men tænkte blot at en løsning som den der bruges til udvendig isolering, måske var en nemmere og mere holdbar løsning, som ikke giver fornemmelsen af at være i en skotøjsæske, som jeg nogengange synes indervægge i gips kan give.


  • Dennis P
    Dennis P Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 59
    #5   12. maj 2014 Hej igen.
    Løsningen med en leca væg, vil desværre komme til at tage alt for meget plads i rummet.
    Er der nogen der ved hvor store ujævnheder man kan pudse op, hvis vi nu ser bort fra isoleringen? Vægen er flere steder 5-6 cm. skæv fra gulv til loft.


  • Dennis P
    Dennis P Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 59
    #9   13. maj 2014 Lade- og staldbygningen er, så vidt jeg er orienteret med meget lille hulmur.
    Har også overvejet en hulmursisolering, men det retter jo desværre ikke væggen op smiley


Kommentér på:
Indvendig isolering/puds

Annonce