{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.219 visninger | Oprettet:

Kim P
Kim P
Tilmeldt:
13. mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Isolering af garage {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg skal efter planen her til sommer igang med at isolere min garage, har dog hørt et par forskellige meninger om hvad der er rigtigt og forkert, så håber at nogle herinde evt. kunne guide mig på rette vej smiley

Den er bygget af gasbeton som er pudset op, planen var at jeg ville sætte 95mm stålregler op i gulv og loft med isolering i + dampspær, derefter 16mm træplade(for at have noget at hænge ting i) og tilsidst 2 lag gips MEN, har så fået afvide at stålreglen ikke skal helt opad gasbeton væggen, altså at der skal være luft bag reglerne og hele vejen op, altså lave en "kasse" inde i garagen således at luften kan komme frit hele vejen rundt bag vægge og på loftet ? er det den rigtigt måde at gøre dette på ?

Mvh. Kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Isolering af garage
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   13. mar 2012 Tak for hurtigt svar, det var planen med en varmepumpe for at holde ca 8-10 grader, vara planen med95mm batts i væggene, men det er altså rigtigt nok at de ikke må stå klods op af gasbeton væggen ? smiley

    En anden ting er loftet, hvad ville være nummer et der, kan man evt. også bruge de 16mm plader som loft, også beklæde dem bagefter, evt. med gips ?


  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   13. mar 2012 Okay det vil jeg kigge det loft der smiley det er ikke med fladt tag så burde ikke være noget problem smiley Havde kigget på trælægter, men tænkte at det måske var skidt med hensyn til fugt osv. men det vel derfor der så skal være luft imellem gasbeton væg og indervæg ?

  • Jens N
    Jens N Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 25
    #9   21. mar 2012 Husk rummet mellem skellet og ydervæg skal være ventileret og aldrig isolering direkte mod ydervæg

Kommentér på:
Isolering af garage

Annonce