{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.323 visninger | Oprettet:

Dennis M
Dennis M
Tilmeldt:
13. sep 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15

Efter-isolering på loft. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er pt. igang med, at skulle have efter-isoleret på mit loft og har nu fået hævet gangbroen.

Der ligger på nuværende tidspunkt 100 mm, så har planer om, at lægge 200 mm. ovenpå, så det ender med 300 mm. i alt.

Mit spørgsmål lægger på, at jeg selvfølgelig gerne vil finde det billigste på markedet leveret til døren. :-).

Jeg er dog i tvivl, om jeg skal holde mig fra GLAS-uld og udelukkende kigge ROCKWOOL ??

Hvad er forskellen - udover at GLAS-uld er noget værre (møg) at arbejde med for hud og svæld?

- Nogle vil selvfølgelig anbefalde papir-uld, men grunden til at jeg holder mig fra dette, er at vi har planer om at skifte tag på senere tidspunkt og derfor er blevet anbefalet at holde mig til bats/ruller.

Jeg har pt. fundet 95 mm. til 19,95 pr. kvm. (Skal bruge 140 kvm).
140 x 19,95 x 2 = 5586,- (Og her snakker vi GLAS-uld).

Mvh. Dennis.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efter-isolering på loft.
  • Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #3   27. aug 2012 Tak for svaret :-).

    Hjem og Fix har bl.a PRIMA GLAS-uld A-isolering: CE godkendt. Lambda 37 med måttestørrelse 56 x 96 cm. til 19,95 pr kvm. (95 mm i tykkelsen) på tilbud i denne uge.

    Jeg slår til. Fortsat god dag.


  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Svar: 49
    #4   27. aug 2012 Jeg ville holde mig LANGT væk fra prima glas, for det første klør det af H til og for det næste er det svært at skære i og "klistre" tit sammen.
    Hvis det var mig ville jeg vælge Knauff det klør overhovedet ikke, er nemt og arbejde med.


  • Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #5   27. aug 2012 Ja der er jo selvfølgelig delte meninger, så man kan hurtigt blive helt i tvivl..

  • Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #8   28. aug 2012 Jeg må hellere overveje, hvad der for mig er vigtigst - pris kontra arbejdsvenligt materiale. :-). Tak for svarene.

  • #9   31. aug 2012 Få et tilbud ved din lokale tømmerhandel og glem så det skrammel fra jem&fix.

    personligt kan jeg bedst lide at skære i rockwool og vælger derfor ofte dette produkt, men Isover og Rockwool klør begge dele, så det er valget mellem pest eller kolera i mine øjne ;o(

    Franke


  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 7
    #11   1. sep 2012 Ellers så prøv at få et tilbud ved billig byg dk.

  • #12   5. sep 2012 Nu er lambdaværdien jo ikke det eneste der afgør om en isolering er god ;0)

    når man skal ligge og kravle rundt på et loftrum for at efterisolere, så er det sku vigtigt at arbejdet skrider så nemt som muligt og at det irriterer luftvejene så lidt som muligt, det er i forvejen et lorte arbejde, så man kan lige så godt forsøge at gøre det så behageligt for sig selv som muligt.

    Personligt synes jeg de billige isoleringsmaterialer er noget skrammel, det flosser når man skærer det og er alt for uens at forarbejde og trykke på plads.

    mvh Frank


  • Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 101
    #14   27. sep 2012 Jeg har arbejdet med glasuld fra jem&fix de sidste 14 dage.. Det er godt nok nemt at arbejde med og kniven (fra harald-nyborg) glider nemt igennem..
    Har isoleret en udestue så har haft det over hovedet hele tiden og ingen kløe eller noget som helst.. arbejdstøj = t--shirt og shorts.

    Har ikke prøvet at arbejde med rockwool så kan ikke komme med en sammenligning. smiley


  • Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #15   28. sep 2012 Lige en update.

    Har i dag købt 300 kvm isolering fra jem og fusk af denne type, som er på tilbud i avisen. Det er nu smidt på loftet og skal forhåbentlig lægges i den kommende uge :-). Er spændt på at se, hvordan det er at arbejde med, da der som jeg kan se er delte meninger om produktet :-).

    God weekend.


  • Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 101
    #17   29. sep 2012 Harald nyborgs isolerings kniv til 29.95 er rigtig go til dem (og sikkert andre slags)

Kommentér på:
Efter-isolering på loft.

Annonce