{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.295 visninger | Oprettet:

Troels B
Troels B
Tilmeldt:
1. maj 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 71

nedsænket loft + spots!! {{forumTopicSubject}}

Hej bg!!

Jeg søger lige lidt hjælp her omkring mine spots i loftet! jeg har nedsænket loftet i gangen med gips, og skal på dette have spots. men det ene sted jeg har valgt at få en spot, sidder der lide ovenover (i det gamle puds-loft) et udtag til el. (åbent, uden dåse) altså bare en masse ledninger i en ordentlig krølle!! dette er 10 cm over underkant af min gips. efter brugsvejledningen af spottene skal man ha de 10 cm opad i friluft. men gør det så noget at det så er de ledninger som ligger lige ovenover, og de 10 cm fra gips?? tænker på om spottene kan blive så varme at de beskadigere ledningerne?

der er ikke isolering i loftet og heller ingen "blomsterpotte"!!

håber jeg har formuleret mig ordentlig, til et forhåbentlig fornuftigt svar!


På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nedsænket loft + spots!!
  • kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #1   14. mar 2011 Først og fremmest kan du starte med at pille dit gipsloft ned igen, da det ikke er lovligt med samlinger skjult over loft, og derudover er det self. heller ikke hverken lovligt, eller særligt smart ikke at mont. safebokse på halogenspots da de bliver enormt varme, har selv set resultatet af dårligt udført elarbejde med spots ( læs brand! ) specielt hvis det er 12v du er ude i.

  • #2   14. mar 2011 Det lampested skal du have flyttet med ned i det nye loft.
    Dvs der skal trækkes nye kabler og så skal der siddes en ny dåse af i det nye loft.
    Der må på INGEN måde være et udtag oppe bag en spot.
    Så få fat i en elektriker, så gør han hvad der er bedst og efter de rigtige regler.
    Så kan han ordne den spot inst. for dig med det samme.
    Selvgjort er lig med livsfarlige brandfælder


  • #4   14. mar 2011 Jeg vil også mene,at loftet skal rives ned og så skal den inst. laves ordenligt.
    Det var ihvertfald hvad jeg ville sige, hvis min vurdering som elektriker skal siges.


  • #5   14. mar 2011 lad for satan være med at lav el,hvis man ikke fatter hvad man laver

  • #6   14. mar 2011 Det er ikke sikkert, det er ham selv som har lavet det.
    Men 1 ting er sikkert, man skal ALDRIG begynde på sådan noget selv, hvis man ikke´er uddannet inden for elfaget. Dvs. Elektriker


  • #8   15. mar 2011 tror nu ikke han har haft en elektriker indover! Nægter simpelthen, at tro på han har rådet ham til at lade lampeudtaget sidde.
    Men hvis loftet ikke er spartlet eller malet, så er det jo ingen problem at rette op på igen.


  • Troels B
    Troels B Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 71
    #9   15. mar 2011 så har jeg en elektriker hjemme. og det var bare som nogle siger at lave udtag i nyt loft. ledningerne var lange nok! jeg siger mange tak for de posetive svar!!

  • #10   15. mar 2011 Troels
    Kan du ikke smide et billed ind, så vi kan se hvad han har lavet?
    Fordi selvom ledninger er lange nok, så skal det sådan nogen Pl-dåse forlænger på, så det kommer ned imod det nye loft.
    Jeg mener dog stadig det er fusket at bruge de forlængere.


  • Troels B
    Troels B Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 71
    #11   15. mar 2011 da jeg ikke rigtig har nogen mulighed for at sende et billed herind. faktisk ikke engang at ku tage et.

    men der er ikke nogen forlængere på. han satte dåsen sådan at underkant dåse sidder i selve gipsen. det er korrekt lavet, ud fra min viden som tømrer!

    problemet ved alt dette var dog om der var en nemmere måde at lave det på! om man bare kunne "glemme" ledningerne deroppe! men fandt det svar som jeg nok forventede!! men tak for jeres tid! smiley


  • -ALPHA -
    -ALPHA - Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #12   16. mar 2011 Stærksstrømsbekendtgørelsen afsnit 6, se under SELV kredse

Kommentér på:
nedsænket loft + spots!!

Annonce