{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.906 visninger | Oprettet:

Rasmus M
Rasmus M
Tilmeldt:
22. jun 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 38

Vand fra overbo's badeværelse {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg flyttede for en måned siden i lejlighed (forældrekøb), hvor vi fik at vide, at der indimellem faldt vand igennem fra overboens badeværelse og ned på vores, men de var i gang med at få det udbedret...

Dagen efter jeg var flyttet ind, kom en VVS-mand forbi og fortalte mig, at det var manglende vedligeholdelse af fugerne på overboens badeværelse der var skyld i at der havde været vand på mit badeværelse...
I sidste uge fik overboen en ud for at ordne fungerne, men...:

I morges da jeg stod op dryppede der vand ned to steder gennem mit badeværelsesloft og det har det gjort i 8 timer nu - jeg kontaktede min overbo i eftermiddags - og han fortalte at hans brugser havde stået og dryppet, så der var en vandpyt på gulvet - efter denne er fjernet er drypperiet aftaget, men det drypper endnu...

På mit badeværelse har jeg et nedsænket gips-loft, som er helt vådt i dag, og generelt er ved at falde fra hinanden som følge af vandet, og jeg forventer derfor et nyt loft, men hvad med de skader der uundgåeligt må være på det "oprindelige loft" ovenover (pudset loft) - kan jeg også få det erstattet?

Jeg har fået at vide, at der indimellem er dryppet vand igennem i 2-3 år, så der har været rig mulighed for at få det stoppet..

Vil I tro det er nødvendigt, at få tjekket for begyndende svamp og lignende? - og er det for min regning?

På forhånd mange tak for hjælpen...

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vand fra overbo's badeværelse
  • #2   7. jun 2010 meld det til din egen forsikring så bør de køre sagen mod overboens forsikrings selskab. det er klart det nemmeste

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 38
    #4   7. jun 2010 Tak for de hurtige svar...

    Har nu snakket med ejeren af lejligheden ovenpå, som sender nogle for at se på det på fredag... Tror lidt det er noget familie, men kan jeg ikke godt tillade mig at kræve at reperationerne på mit badeværelse bliver foretaget professionelt, hvis det er?

    Er det korrekt, at det ikke er sikkert at hendes forsikring dækker, hvis det er mangel på vedligeholdelse der er skyld i skaden?

    Mvh


  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #7   8. jun 2010 Det er jo egentlig en lidt spøjs situation, som I står i. Da i bor i lejlighed er I begge dækket under samme forsikring, da det højst sandsynligvis bliver jeres ejendomsforsikring der dækker skaden.

    Ejensomsforsikringen dækker hele ejendommen og det er derfor jeres ejerforening, som skal tage sig af det. hvis I bor i en ejendom, med fx kun 2 lejligheder, skal I selvfølgeligt selv finde ud af det, da det så kun er jer, som ejerforeningen består af.

    Ring til udbyderen af jeres ejendomsforsikring. Så skal de nok tage sig af det.


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #8   8. jun 2010 du SKAL have en proff til at kigge på det så bed din overbo....uanset om overboen ønsker at et familiemedlem kigger, så fair nok men de skal ikke lave det. En proff skal udbedre skaden og du skal have en kopi af regningen for det udbedrede arb.

    /A


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #9   8. jun 2010 får du senere en vandskade som viser sig at skyldes hans vand vil du selv skulle dække hvis det er lavet af en uofficiel..... din forsikring dækker intet hvis det er lavet af en amatør

    /A


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 38
    #10   9. jun 2010 Endnu en gang tak for svarene...

    Ejerforeningens forsikring gælder ikke, da det ikke skyldes nogle af de fælles rør...

    Og jeg ved også nu, at jeg skal have en autoriseret fyr ud og lave det smiley

    Jeg skal selvfølgelig være sikker på at utætheden er stoppet fra hans badeværelse - Men kan jeg kræve at begge mine lofter ordnes - altså både det pudsede og det nedsænkede (kunne godt finde på at lade det pudsede være fremme)?

    Vil det ikke være smart, at få en ud og tjekke for begyndende svamp?

    Mvh


  • #11   9. jun 2010 Nu skal jeg lige være med.. Du siger du købte lejligheden for 1 måned siden? Allerede INDEN du købte den, fik du af vide at det dryppede ned?
    Hvis ja, hvorfor søren købte du så lejligheden uden at det var lavet?!

    Du siger os at det regel mæssigt har stået på i 2-3 år. Jamen så er det da i teorien den tidligere ejer der har ansvaret for at det skulle ordnes med hans og overboens forsikring da vedkomne boede der?


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 38
    #12   9. jun 2010 Sælger ved godt at det skal ordnes og har også sat skub i tingene... Jeg søger blot råd for at vide, hvad jeg kan stille af krav, i sådan en situation...

    Lidt fugtskader på badeværelses-loftet skræmmer mig ikke fra at købe en lækker lejlighed smiley

    Mvh


Kommentér på:
Vand fra overbo's badeværelse

Annonce