{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.735 visninger | Oprettet:

Louise T
Louise T
Tilmeldt:
13. mar 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hvad ville I byde? {{forumTopicSubject}}

Hej! Vi har fundet et hus vi er blevet vilde med som er udbudt til 1.8 mil. Der er 1 soveværelse og 4 værelser fordelt på 3 plan. Vi kan se mulighederne i huset, og det har den plads vi gerne vil have så vi ikke skal flytte igen. Det er renoveret. Den første mægler kommenterede at køkkenet var lidt slidt. Udhuset er der ikke gjort noget ved - der skal udskiftes fuger. Vinduerne er fra 2003. Det er ok isoleret. Der er frostsprængte tagsten som skal skiftes.
Skolen i den lille by er lige lukket, og der er ikke nogen indkøbsmuligheder.
Det er altså et sted hvor man skal have to biler.

Der ligger en kyllingefarm 700m derfra. Den ene nabo har en bilkirkegård der virkelig ikke pynter på den lille gade.
Ellers er det et dejligt hus et dejligt sted synes vi. Vi er i tvivl om hvor god stand taget er og hvor længe det kan holde - det har fået et par k2 og k3´er i tilstandsrapporten.
Sælge har gæld på 1.37 mil. Den sidste ejendomsmægler sagde først at det ville blive solgt til prisen men bagefter sagde han at det ville blive solgt til prisen håbede han. Han var meget i forsvarsposition ligeså snart vi påpegede noget....
Hvad ville I byde på huset? Ville I tage en håndværker med ud og vurdere levetiden på taget først?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville I byde?
  • nicolaj m
    nicolaj m Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 56
    #2   13. mar 2011 ja det er jo købers Marke.

    det er meget svært og sige hvad det er være føre man har se det..

    men stat med og bude 1.39 og se hvad han siger til det


  • michael g
    michael g Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 15
    #3   13. mar 2011 må man spørger hvor det ligger henne i landet, ca sted

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #4   13. mar 2011 Nikolaj : dit svar bekræfter da til fulde folks fordomme om internetforum !
    Louise : ja i skal have en til at hjælpe jer , og i skal studere tilstandsrapporten grundigt , sammenligne med priser på hvad der ellers er solgt i området , fordele og ulemper ved denne ejendom ,
    og husk at lav et realistisk budget , det er ingen spøg at komme til at købe for dyrt.


  • nicolaj m
    nicolaj m Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 56
    #5   13. mar 2011 michael b hvad mener du med det lige ???????

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #6   13. mar 2011 Nikolaj : at folk mener det er useriøse svar man får på sådan et forum.
    og dit svar mener jeg er useriøst ! du skriver de skal byde 400000 kr under prisen . Uden at du ved noget som helst om , områdets priser etc.
    men husk det er dit svar jeg kritiserer ikke dig !


  • nicolaj m
    nicolaj m Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 56
    #7   13. mar 2011 jamen undskylde var det ikke også det jeg har skrivet

    (det er meget svært og sige hvad det er være føre man har se det..) ???

    men vis det er noget de kan lide skal de byde 1.39
    folk burte også selv kunne tinge lidt

    su starter da ikke med og byde dem 1. 77 for det så kan du lige så godt give prisen


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #8   13. mar 2011 ja du skulle nok ha nøjes med første linie ! nemlig :"det er meget svært at sige , hvad det er værd , før man har set det " det andet er useriøst(efter min mening)

  • nicolaj m
    nicolaj m Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 56
    #9   13. mar 2011 ja det er godt vi ikke er ens var så var det jo ikke noget ved og live.

    nogle er så klove altid,

    men det du laver er også classic internetforum.. rette og sætte finger på andre

    men lad det nu ligge.


    mvh nicolaj


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #10   13. mar 2011 mine svar er ene og alene givet med det formål ,at trådstarter får de svar som jeg mener er de rigtige , hvis du mener at det , jeg skriver om dit svar ikke er korrekt , må du jo komme med argumenter for , hvorfor du mener man skal byde 1390000 kr for det hus ? og ikke 1.6 eller 1.0 .


  • Louise T
    Louise T Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   13. mar 2011 Hej ! Tak for svarene! Vi tænker at vi vil tage kontakt til enten en tømre eller en byggesagkyndig som kan kigge på det sammen med os. Nu har vi set det2 gange men 3. Gang må være det værd! Jeg tror vi vil ærgrer os hvis det bliver solgt til 1.7 hvis vi byder 1.6. Jeg synes det er et dilemma om vi skal byde lavt eller byde det vi vil give...

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #12   13. mar 2011 mit råd er at finde ud af hvad i mener det er værd for jer og læg jer deromkring , og så lad være med at byde så lavt , så de ikke tager det seriøst. og argumenter for hvorfor , reperationer , osv ,

  • #13   14. mar 2011 er i godkendt til at købe huset til prisen? det ville jo være lidt øv hvis i ikkke blev godkendt først og fremmeset..

    men ja tag en sagkyndig med ud og få en elektikker ud og godkend el... det gjorde vores køber. dog hang vi på regningen.. samt at han fik huset til under ½ pris, men vi var også ret presset.. vi endte med en gæld på +400000.. og nej vi tog det sgu ikke seriøst, det var det mest latterlige bud ever, men dem der ellers ville købe til prisen ville blev ikke godkendt.. og vi SKULLE sælge da det ellers ville ryge på tvang og så ville gælden blive større.



  • Louise T
    Louise T Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #14   14. mar 2011 Vi har fået ok fra banken til at købe for 1.8 men vi synes selv at det er for mange penge at sætte os i gæld for. Vi havde min far der er elektriker med ude og kigge på det i weekenden. Han sagde det så godt ud det hele. Det eneste vi er i tvivl om nu er taget og det regner jeg med vi får styr på her inden de næste par dage sammen med en byggesagkyndig.

    Hvor meget kostede jeres første hus? Købte I det med henblik på at bo der længe eller var det indtil I havde fået barn nr. 2?


  • #15   14. mar 2011 Hvordan ligger den kyllingefarm, er der åbent land hen til, er det i vest eller øst vindretning? Hvis det er en meget stor farm, kan det godt blive generende.
    Har selv haft en minkfarm i ca. samme afstand, i et hus for flere år siden, det var ikke altid helt godt.


  • #16   14. mar 2011 Lad os se linket til boligen, det gør debatten mere konkret. Det bliver så svævende at skulle udtale sig om noget, ud fra nogle få oplysninger.

  • allan n
    allan n Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 19
    #17   14. mar 2011 Bare mig men 1,8 mil for et hus med sådan nogle naboer det syntes jeg er meget, ingen skole, skal have ny køkken inden for den nære fremtid, tag er slidt, skal have 2 biler. er det føstegangskøb ??? så ville jeg betænke mig ved at låne 1,8 mil, havad hvis 1 eller jeg begge mistede arbejdet ???? kan det så løbe rundt ?
    Bil er jo heller ikke billig at have i dag og så da slet ikke 2 stk.
    har i børn ( eller er der nogle på vej ) de koste jo også at få passet.

    men det er bare mig og min bekømring ud fra hvad jeg har læst uden at vide hvor det er henne i verden.

    vi Købte hus for lige ved 5 år siden og gav 735000 for det


  • Louise T
    Louise T Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #18   14. mar 2011 Allan - Det er vore første hus. Vi har 1 barn. Ifølge banken ser det ikke godt ud hvis en af os bliver arbejdsløse, hvis vi låner det fulde beløb. Det er nok også det der gør at jeg ikke er helt sikker på hvor god en ide det her er.... Vi har solgt vores lejlighed, og skal derfor ud og have noget fra juli måned... Vi vil meget nødigt betale depositum for en leje lejlighed, men selvfølgelig hellere det end at købe for dyrt. Vi synes bare ikke der er noget andet nu, hvor vi kan få 4 ekstra værelser...øv

  • nicolaj m
    nicolaj m Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 56
    #19   14. mar 2011 købte mit hus i marts 2008. til 870.000 og sider i det af lende.

    mvh nicolaj


  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 32
    #20   14. mar 2011 aldrig for dyrt.... der er ikke noget værer end at mangle penge.

    syns det var rigtig hårdt for ens forhold når der ikke er penge.
    plus heg syns man sover dårlig om natten.


Kommentér på:
Hvad ville I byde?

Annonce