{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.611 visninger | Oprettet:

Hvilken isolering til metalporte? {{forumTopicSubject}}

Hej derude..

Har 2 garageporte i metal, som jeg meget gerne vil have isoleret så godt som det nu er muligt på indvendig side, da de lige nu fungere som 2 store køleelementer i min garage!..

Mit spørgsmål er så nu. Hvilken isolering vil give det bedste resultat? Rockwool eller styrolit? Det bliver sat på i 2 lag á 20mm. så jeg kan overlappe samlingerne, og derefter lukket af med 4mm krydsfinerplade!

Portene tror jeg er dem fra Jem&Fix umiddelbart (Ikke mig der har bygget garagen, men tidligere ejer af huset)

Fuldstændig magen til den på billedet inkl. porthejs:
(link fjernet)

Håber der er en eller flere kyndige sjæle derude smiley

//Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken isolering til metalporte?
  • #1   3. jan 2011 thermisol eller skum

• #2   3. jan 2011 daniel R --> thermisol er vel det samme som styrolit er det ikke?? Skum isolere da ikke særlig godt gør det? Kan evt bruges i kanterne, men tror jeg springer det over som decideret isolering, da det også bliver et voldsomt stykke arbejde at slibe ned og tilpasse i forhold til plader/bats..

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #3   4. jan 2011 hold dig fra skum på plane store flader....styrolit eller flamingo i flere lag vil givetvis være både lettest at tilpasse og den bedste løsning på lang sigt. Overvej at beklæde porten med en tynd plade udenpå isoleringen for at gøre overfladen slidstærk.

Mvh. Anders

• #4   4. jan 2011 Anders T --> Super.. Så har jeg været inde på noget af det rigtige smiley .. Mht til afslutning er planen som skrevet, at jeg lukker af med en 4mm krydsfinerplade!!

Tak for hjælpen...

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #5   4. jan 2011 hvis der er kanter som ikke kan dækkes af fast plade/isolering kan du jo fylde kanter osv med skum for at lukke af for kuldebroer men ellers må det være ligetil.

• #6   4. jan 2011 Jeg tror ikke umiddelbart at skum på imod en metalport er en god ide, det kan sikkert ruste pga fugten i skummet, også skal du nok overveje om det er en god ide at isolere helt ud imod stålpladen eller om du vil have ventilation.
    Det kan godt ende med du står med en rusten port...

• #7   4. jan 2011 Frederik S

alle alu industriporte fyldt op med skum idag. så det går nok smiley

• #8   4. jan 2011 Daniel R
    Vågn nu op de porte der snakkes om heroppe er ikke beregnet til at blive isoleret så der er nok væsentlig forskel...

• #9   4. jan 2011 Frederik s. hvor står det at den ikke kan isoleres ? og jeg siger bar når en industri alu port kan isoleres med skum så kan den der osse.

• #10   4. jan 2011 Jeg har taget højde for rust'problemet' og isoleret med ventilation på bagsiden smiley .. Så er det i hvert fald ikke det der bliver et problem.. Har lagt de første 20mm styrolit på den ene port idag, og må sige, at resultatet er overraskende godt!! smiley Så mangler der bare 20mm mere, og en afsluttende finérplade...

Daniel R --> Det med industriporte er isoleret med skum er rigtig nok, men det fungere vel fordi de er tætte for vand, så 'rummene' ikke bliver fugtige indv.!? Hvis der løb vand på bagsiden vil der vel ikke kun opstå korrision, men også former for svamp!!

Kommentér på:
Hvilken isolering til metalporte?

Annonce