{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.640 visninger | Oprettet:

Renovering af vægge {{forumTopicSubject}}

Hej

Skal igang med at renovere indervægge på 1. sal. som pt. består af gl. pudsede vægge. Jeg står og vakler mellem to løsninger.

1. Klæbe alm. gipsplader direkte på de gl. pudsede væge. Er der nogen som erfarring med denne løsning. Det virker som en hurtig, nem og billig løsning. Men er den holdbar i længden?

2. Sæt forskalning op, så der bliver plads til 45mm extra isolering (det er små rum, så jeg vil helst ikke tage for meget plads) og derpå sætte 12,5mm fibergips/fermacell plader op.

Jeg har fået hulmursisoleret vores hus (fra 1908), men jeg er ikke bekendt med tykkelsen på hulmuren, men mon ikke den er omkring 9-10 cm? Nøjes jeg med 45mm yderlig isolering på indervægen, så kan jeg slippe for at fjerne det gl. pudslag som fungere som dampspær, da den yderlig isolering ikke er større end 1/3-del. (der skal selvfølgelig ikke sættes ny dampspær op på forskalningen.)

Såfremt der skulle dampspær op, så skal pudslaget fjernes, hvilket jo er et L**** og støvende arbejde?

Hvilken løsning ville i vælge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renovering af vægge
  • #1   6. mar 2009 pussede vægge på 1 sal. ??? er det endegavlne du tænker på..??

    de vægge jeg har på 1 sal. som er pussede er bræde vægge med strå er kalkpuds.. det er bare at banke puds og strå af,,,flå bræderne ned,,,op med 100 mm isolering,,tråd,,,dampspærre,,,op med brædderne igen,,også gibs...


  • #2   6. mar 2009 Korrekt det differentier hvilken type væg det er. På skråvægene er jeg slet ikke i tvivl og ja de består af brædder med pudset lag med strå.

    Det var på de vægge som gik i fuld højde, som er fuldpudset murrestensvæg.

    Hvilken type træskelet ville i sætte op for at ramme de 45mm i dybden?


Kommentér på:
Renovering af vægge

Annonce