{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.913 visninger | Oprettet:

Rie Hallgreen J
Rie Hallgreen J
Tilmeldt:
15. okt 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 68

Renovering - hvilke håndværkere {{forumTopicSubject}}

Er i gang med at købe et hus, der delvist skal renoveres/moderniseres...

Vi vil helst ikke have gang i det hele på én gang, da vi skal bo der samtidig.

Noget af det skal gerne igangsættes i løbet af vinteren...

Spørgsmålet er bare om man skal "købe en samlet pakke", eller om vi skal vælge forskellige håndværkere hver gang vi starter på en ny ting...

Samtidig ved jeg heller ikke hvilke slags håndværkere eller virksomheder jeg skal kontakte... - Noget af det "Største" vi skal have lavet er:

2 brændeovne+skorsten, totalrenovering af 2 badeværelser (hvoraf det ene skal have brækket gulvet op) - renovering af køkken samt nedbrydning af en række vægge samt opsætning af nye - og så er der også "lige" nogle vinduer og døre, der skal udskiftes...

Hvem burde man kontakte?? - Ved slet ikke hvor jeg skal begynde eller ende...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renovering - hvilke håndværkere
  • #3   4. sep 2011 Hvor er du fra i landet?

  • #4   5. sep 2011 Mange tak for hjælpen, Mogens... - Det var lige de svar, jeg havde brug for...:-) - I øvrigt så kunne vi vælge at få vægge revet ned før vi flytter ind, men står med en lejlighed med skimmelsvamp, og tror alligevel at støv og ombygningsrod er bedre end det!

  • #5   5. sep 2011 I skal lige vide fra en erfaren ombygger, mur støv hænger i alt og sætter sig i alt, selv om man dækker ned og ind, lukker af osv. kommer der støv i alt.

    Alt det i selv kan gøre, bør i gøre, så som at rykke skabe ned, bryde vægge og andet ned .
    få nogle tilbud fra forskellige håndværkere, tit er der nogle små firmaer som både tømmer og mure, så var det måske en mulighed,
    Få dem ned og give et tilbud, og få gerne en 3-4 tilbud hjem så i har noget at sammenligne med.

    Smed til vvs arbejde og elektriker til el, er et must og det skal bare være iorden, andet arbejde kan sagtens laves af en erfaren handy mand.

    Vi har selv sat 2 huse i stand og har ikke håndværker uddannelser,
    vi har selv sat vinduer i,lavet inddækning og karme og fuget omkring, isoleret og lagt nye gulve, sat køkken og bad op.
    Vi havde en vvs til at hjælpe med kloakrør og vand, og har haft elektriker til alt det elektriske og en murer til at lægge fliserne i badeværelsen.


Kommentér på:
Renovering - hvilke håndværkere

Annonce