{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.221 visninger | Oprettet:

vægge og isolering spørgsmål {{forumTopicSubject}}

vi kigger på hus og som sådan også fundet huset og fundet ud af hvad weekenderne skal gå med.... der er nemlig i sin tid bygget en stue mere på huset.... hvor som sådan aldrig har været vildt varmt ude.... så tappetet sidder squ lidt løst og der er ikke fugt inde bagved da jeg har kigget efter det..... men tappetet er sat umiddelbart direkte på væggene....

så mit spørgsmål er om det ville være bedst og få opført nogle gips med en god sjat isolering bagved eller vil i foreslå noget helt andet.....


hvis i ikke forstår mit spørgsmål må i lige sige til.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vægge og isolering spørgsmål
  • #1   29. aug 2008 Bare at klaske noget gips op er ikke altid den bedste løsning. For at vi kan komme med gode råd til hvad du skal gøre, skal vi vide lidt mere. Vi skal vide opbygningen af væggen og tykkelserne på de forskellige dele. En væg er ikke bare en væg, hvad er den lavet af og hvor tyk er den? Hvis du har bare den mindste mistanke om at væggen er fugtig (det ville jeg have mistanke til, hvis tapetet har løsnet sig!!!) så bør du få målt fugten for at finde ud af om det evt er en helt forkert konstruktion der er udført, eller om du evt har en utæthed et sted i konstruktionen.
    Så hit med nogle oplysninger, ellers kan vi ikke hjælpe.
    MVH Frank


  • #2   30. aug 2008 frank: huset er bygget i gasbeton.... tykkelsen kender jeg ikke...

  • #3   30. aug 2008 Vi ovetog et gasbeton hus for et års tid siden. Der sad sådan nogle bløde cilutex(opslagstavler) plader på væggen. Det udgjorde al isolering. Godt nok er gasbeton isolerende i sig selv, men vi trak pladerne af. Isolerede med 75 mm isolering. Derefter dampspærre, så et krysfinereplade og tilsidst en gipsplade.

    Det gør at vi det sidste halve år overhovedet ikke har tændt for varmen og har ikke været under 23 gr endnu. Dog skal det siges at vi gjorde det i hele huset og monterede nye vinduer og døre.

    Du kan læse på Rockwool's hjemmeside om hvor meget man kan spare hvad at isolere i henholdsvis vægge og på loft. Du vil kunne se at væggene giver rigtigt meget og loftet knap så meget. Isoleringen i væggene kan hurtig tjene sig ind.


  • #4   30. aug 2008 Hej igen... Du kan evt kigge vores fotoalbums igennem, der vil du kunne se det...

  • #5   30. aug 2008 Ja, hvis huset er ren gasbeton, så kan du fint montere en gipsvæg indvendigt. Hvorfor kun 75mm? 150mm ville da være super og tænk på varmeregningen!
    stålskelet, isolering, dampspsærre og 2xgips, så er den hjemme!


  • #6   31. aug 2008 ja der skal lige måles fugt først.... jeg tror vi vælger en god gang isolering men ikke noget over drevet.... vi har nemlig et vindue at tage hensyn til da det er en stue der er bygget på den orig stue.... så den orig dør og vindue til uden for sidder stadig inde i huset....


    hvad gør i med døre da de jo vil komme til at sidde inde i væggen..... det skulle gerne ende med et flot resultat i den sidste ende...


Kommentér på:
vægge og isolering spørgsmål

Annonce