{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.715 visninger | Oprettet:

Lene B
Lene B
Tilmeldt:
18. sep 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

vægge i fugtig kælder {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er lige flyttet ind i et hus med 3 etager .. kælderen er mit problem .. forrige beboer har opsat gipsplader med ca 40 cm hulrum .. deri er lagt rockwool ... jeg ved der er fugt og mener ikke gipspladerne løser problemet

derfor er planen at tage dem ned .. der bliver lagt nye dræn udenfor så håber det gør vi bliver fugten kvit .. men hvad kan jeg gøre ved væggene da jeg gerne vil at det kommer til at se ordentligt ud ?

det er muligt jeg skal have gipspladerne op igen men er det nødvendigt med 40 cm isolering.

Går ud fra jeg skal give væggene forsegler for at hindre udtræk af skjolder .. men er der andet jeg kan gøre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vægge i fugtig kælder
  • Lene B
    Lene B Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   18. sep 2011 Tusind tak smiley det er en rigtig god side ... jeg kan se det er et længere varende projekt .. men må hellere få de plader ned med detsamme så murene står frit.


  • Lene B
    Lene B Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   18. sep 2011 Ja det var også min tanke og derfor skal pladerne og isoleringen ned .. tror de har brugt rummet til beboelse .. er lidt spændt på hvor fugtig isoleringen er. Men væk skal det ihvertfald.

  • thomas e
    thomas e Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
    #5   18. sep 2011 som du selv siger sige så lave dræn og så kan du grave fri rundt om huset og gøre det rent og så give det en gang tjære og derefter sætter du nogle flamingoplader op hvor der er noget filt på kan ikke huske hva de hedder men der er riller i pladerne til ta lede vandet væk med så for du isoleret din sokel og du får gjort den tæt derefter kan du vandskure eller pudse væggen indenfor

  • #6   19. sep 2011 Velkommen i klubben! Jeg har været turen igennem for et par år siden.

    Vi gjorde følgende:

    Grave soklen/kældervæggen fri udvendiogt. Rense væggen 110% med trykluft. bore murbindere i soklen. påstøbe en betonskal på kældervæggen. MOntere platonplader med skinne tilhørende afslutningsski9nne foroven. Montere 150mm udvendig isolering, lægge dræn med masser af vasket grus rundt om. tildække igen.

    OG HUSK IKKE AT GRAVE HELE VEJEN RUNDT OM HUSET PÅ ÈN GANG, GØR DET I ETAPER!!!!!

    Vi har ingen isolering indvendigt, kun rå pudsede vægge.

    MVH frank


  • Lene B
    Lene B Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   19. sep 2011 Lader til jeg ikke kommer udenom skovlen .. og mig som troede foråret skulle gå med at grave havedam smiley

    Tak for hjælpen til jer alle ... det er rart at se hvad andre har gjort .. det der ærgrer mig mest er at de plader blev sat op .. det er jo spild og bare til besvær ... men glæder mig til det færdige resultat en gang ude i fremtiden ... der er fritliggende træbjælker dernede så det kan komme til at se rigtigt godt ud når væggene bliver pudset op smiley

    Er der nogle af jer der har brugt vandglas til at sikre mod fugt ?


  • #8   20. sep 2011 Nej ingen vandglas eller vandex. Hvis du gør dit arbejde ordentæligt udvendigt , så er det ikke nødvendigt. Det er også bedre at væggen kan ånde indvendigt, uden nogen form for beklædning andet end en diffusionsåben facademaling.

    MVH frank


  • Lene B
    Lene B Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   21. sep 2011 ok .. tak .. så vil jeg ikke tage vandglas med i overvejelserne.

    mvh Lene


  • #10   21. sep 2011 Her havde de gjort det samme og sat iso og gipsvægge op,de sagde så ikke noget om at der kom vand i kælderen vis der kom meget vand... :// så det er pillet ned og væggene er pusset op og malet med maling der kan ånde,ja så smed vi osse fliser på gulvet så der sker ingen stor skade hvis der kommer vand ind igen.. :))

Kommentér på:
vægge i fugtig kælder

Annonce