termostat til gulvvarme {{forumTopicSubject}}
jeg har et gulvarmesystem hvor der er monteret en box og trådløse rumfølerer og egen cikulationspumpe, spørgsmålet lyder på. den termostat som man juster fremløb temp , der stidder sådan et spyd på som måler temp på vandet som sidder på fremløb til gulvvarmen, kan det passe den skal åbne og lukke hele tiden, ville jo gerne sætte den til og køre konstand 50 grader ud i gulvvarme kredsen, men kan se på de temp målere jeg har på mit system, at den åbner og lukker hele tiden, den kommer og på 50 grader og lukker så lidt i igen til temp er nede på 40 - 45 grader og åbner så igen til 53 grader og lukker så i igen til de 40-45 grader, sådan bliver den ved. er dette normalt????
dec 2010
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 2 Svar: 427
Ved dit fyr, skal der være en shunt, som fordeler vandet, så der løber 50 g ind i huset, og meget gerne retur til fyret på 60 g.
Selve gulvarme termostaterne skal regulere den temp din gulvarme, skal have og du skal bestemt ikke have en gulvarme på 50 g.
De trådløse rumvarmere skal stå på 21-22 g alt efter hvor varmt rummet skal være og så sørger termostaterne på gulvarmen at lukke op og ned så temperaturen er konstant..
aug 2011
Emner: 19 Svar: 67
dec 2010
Og en shunt, skal du sku have for at kunne fyre økonomisk..
Hvorfor skal gulvarmen køre konstant på 50 ?? og hvad har det med garagen at gøre ?
aug 2011
Emner: 19 Svar: 67
ville jo gerne vis man kunne finde en termostat som gjorde den blev stående på de 55 grader uden at åbne og lukke hele tiden..
dec 2010
Når du har et frem løb på 50 g. igennem gulvet bliver vandet afkølet under vejs så det som kommer tilbage til fyret er under temperatur, som skal fyret jo lige op i temp igen.
Men det lyder stadigvæk som om der er noget du har misforstået.
dec 2011
Følger: 1 Svar: 14
Det er lidt teknisk viden, så håber du forstår det
termostat til gulvvarme