{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.699 visninger | Oprettet:

VVS {{forumTopicSubject}}

hej..
jeg står og skal til at lave gulvvarme i mit køkken. det er et lille gulv, så jeg laver det på den nemme måde, med blot én termostat på retur.
mit spørgsmål er så, hvordan man kobler sit 15 mm. plexrør sammen med det 20 mm. gulvvarmeslange?? man må jo ikke støbe samlinger ned i beton.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fikse lampeudtag og lave stikkontakt 1.500 kr.
  • Slået græs, fjernet ukrudt i et lille stenbedog kørt affald på lossepladsen. Pap og haveaffald 1.200 kr.
  • Rod opgravning 1.250 kr.
  • Ekstra hånd i haven 500 kr.
  • Disposal of cardboard boxers 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VVS
  • Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 112
    #1   18. feb 2011 Har du kælder?

Ellers sæt to udtag i væggen og lad 20mm slangen stikke op af gulvet og gå på udtagene i væggen?

• #2   19. feb 2011 Nej ingen kælder.. Væggen? De kommer jo op fra gulvet begge to!

• Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 112
    #3   19. feb 2011 Ja gulvslangerne.. Men hvad med 15mm pex? Har du også trukket dem i gulvet.. Ellers er den eneste løsning at samle det over gulv.. Sørg for at de stikker op under et skab eller hjørne..

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #4   19. feb 2011 de skal samles over gulvet , på retur skal der termostat på, og på fremløb skal der en luftskrue på , så du sætter på termostaten en 20mm /1/2 tommer overgang og en 15mm/1/2 tommer overgang og det samme på teet med luftskrue

• #5   19. feb 2011 Er det kun mig der har set 10000 gange at VVS'er samler gulvvarme rør nede i gulvet??
    Specielt ved knæk eller vandskader hvor det bliver koblet på det gamle system eller lign.

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

#6   19. feb 2011 arj det er det ikke men det er som regel hvis der ikke er andre muligheder , så må man også godt , men her skal der luftskrue og termostat på og så skal det jo op alligevel

• Alex L
    Alex L Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #7   20. feb 2011 Der findes nogen nye samlestykker der er godkendt til nedstøbning.

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

#8   20. feb 2011 alex : har du et link ? det er snart mange år siden jeg har jobbet med vvs , så ser ikke alt det nye smiley

• #9   20. feb 2011 der er INGEN lov krav om at du ikke må lave samlinger i gulv til varme.. med mindre det er direkte fjernvarme...

Vand må man ikke gøre det ved...

• #10   20. feb 2011 Jeg ved ihvertfald at du må IKKE lave samlinger på gulvarme slanger nede i gulvet.

• #11   20. feb 2011 Charlotte&Jesper

Vis mig hvor det står???

• #12   20. feb 2011 Har snakket med mange vvs igennem de 9 år jeg har arbejdes som elektriker. og ens for dem alle var, at du ikke må samle gulvvarme slanger i gulvet.
    Sad nu og søgte omkring emnet og kan se det kun "bør" undgåes.
    Så du har jo nok ret.
    Mærkeligt de så siger andet. om de så selv gør det, er en anden sag

• #13   21. feb 2011 Charlotte&Jesper

Det er bare en uskrevet regl ved alle vvs´er at det gør man bare ikke!! Ville heller aldrig gøre det...

Men det er ikke en lov.

det samme med dåser osv.. der er heller ingen regler inden for det... kun til vand..!

• #14   21. feb 2011 okay! Jamen altid godt at blive klogere.

Kommentér på:
VVS

Annonce