{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.173 visninger | Oprettet:

At flytte hjemmefra {{forumTopicSubject}}

Ja, sad lige og kiggede på det skema jeg havde lavet som jeg skal følge når jeg flytter hjemmefra.
http://peecee.dk/uploads/052011/wow.jpg

Så ser jeg ''78.000 kroner''

Over 1 år.
For husleje, de ting der indgår i hjemmet af internet, tv, licens osv..
Og så 1500-1600 kroner kroner at leve for så man kan få noget mad.
Ikke noget fedt liv med de få kroner om måneden.

Så det her jeg sidder lidt og tænker ''Og det er KUN til leje jeg bor''

Så det her jeg sidder og tænker ''Hvorfor fanden finder man sig ikke en ejerlejlighed eller andelsbolig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At flytte hjemmefra
  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #1   13. maj 2011 Hvad skulle det hjælpe på regnestykket at du køber en ejelejlighed eller en andelsbolig?

    Det bliver det såmen ikke billigere af om måneden smiley


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #2   13. maj 2011 ehhh....det regnestykke hænger skidt sammen.

    Dine tal:

    Du har husleje udgifter for ~45000 om året (husleje minus boligsikring) = 3800 om mnd,. Dette skal ved andel/ejer dække husleje, lån og andre forsikringer (bla. husforsikring som er dyr).

    Ergo kan du IKKE bo for denne husleje i en ejer. Måske hvis du finder en meget billig andel men ellers ikke.

    Mvh. Anders


  • #3   13. maj 2011 Ja det bliver su en del dyre for dig hvis du heller vil eje!
    Men ja kan godt følge dig idet lange løb. Jeg har kun betalt til en udlejer i 3 år ca. så købte jeg hus i stedet for. Det er penge direkte ud af vinduet og betale til en udlejer. Det er jeg ihvertfald helt færdig med. Nu er jeg selv blevet udlejer smiley


  • #4   14. maj 2011 Vi købte hus i stedet for at bo til leje.
    Det kræver lidt flere penge, men vi har aldrig fortrudt.

    Jo måske lidt, da vi har fundet noget andet, og det kræver vi får solgt først. Men hellere det end at have boet til leje i 4-5 år.
    Vi har en masse rentefradrag smiley


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #5   14. maj 2011 Stefan H

    Det var jo en ubrugelig kommentar. Man skal naturligvis købe hvis man finder det man har lyst til at bo i, men knægten er jo kun lige omkring 18, og så skal man sgu da ikke begynde og snakke om at købe fast ejendom endnu. Det er jo helt hen i skoven.

    Skal man købe, skal det være for at bo der fast i flere år.

    En masse rentefradrag?? Du er da forhåbentlig klar over at du stadig ville have flere penge i pungen, end nu hvor du sidder med et lån og betaler renter?! Du lyder som om at du selv tror, at rentefradraget = statsbetalte renter - Nej! Staten yder "tilskud" til renterne, for at øge interessen for at købe/sælge fast ejendom. Ikke for at tumper som dig, skal optage et kæmpe lån som de i sidste ende måske ikke kan afdrage på.


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #6   14. maj 2011 Hej Vandet

    Uanset om du er enig eller uenig i Stefans argument, så har vi ingen tumper herinde, kun andre brugere med holdning som dig selv.

    Jeg opfordrer således til at slå lidt koldt vand i blodet og iøvrigt at holde en god tone i debatten herinde.

    Så lad os lige finde tilbage til den gode debat igen.

    Mvh. administrator


  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 79
    #7   15. maj 2011 Vandet: "knægten er jo kun lige omkring 18, og så skal man sgu da ikke begynde og snakke om at købe fast ejendom endnu. Det er jo helt hen i skoven."

    Ehm min kæreste købte hans 2 vær. lejlighed som 18 årig....
    Så hvorfor er det helt hen i skoven?

    Men trådstarter: ud fra dit regnskab, så find hellere en billig leje bolig. Evt snak med din bank om dit budget, de kan også hjælpe med at stille det bedre op smiley




  • #8   15. maj 2011 Vandet
    Jeg købte mit hus da jeg var 19-20år! Og var faktisk tæt på at købe da jeg var 18 år.
    Ligeledes købte min fætter hus da han var 18 og som 28 årig i dag. Har han 6 huse 2 sommerhuse og er selvstændig tømrer på 4 år.
    Så du aner ikke hvad du snakker om. Jo hurtigere man kommer ud og investere jo bedre.
    P.S Hold da lige en pæn tone, det er så nemt at spille smart bag en skærm i dag.


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #10   15. maj 2011 Charlotte&Jesper

    Lige over smiley

    Forkert! Det er vanvittigt at råde en ung mand på 18 år til at købe fast ejendom i disse tider! Det burde straffes med bøde eller fængsel !! Særligt for de personer der har fulgt med i trådstarters tidligere indlæg. Folk burde skamme sig!

    Man går ikke "bare" ud og køber hus i dagens Danmark - Det er der ganske vidst nogen som stadig tror, og de kommer i de kommende år med i puljen med "unge huskøbere" eller "dårlige betalere".

    Tonen er måske hård kære Hjælpe administrator, men det her er også meget alvorligt når folk råder en 18-årig fyr til at for låne sig kort efter at være blevet myndig og skal til at starte hele sit lange liv!!



  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #11   15. maj 2011 Hej Vandet

    Vi er fuldkommen enige i at det kan være en alvorlig sag. Men uanset om det er dødsens alvorligt er der stadig ikke grundlag for at kalde andre brugere for tumper og idioter. Det gør man heller ikke med dem, man snakker med nede i Netto eller på biblioteket.
    Man kan sagtens fremføre sin mening uden at udvise nedladende adfærd overfor andre.

    Mvh. Anders


  • #12   16. maj 2011 Næ 3800kr er der billigt damen og jeg er lige flyttet til Amager og det kostet da 5,500 smiley

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #13   16. maj 2011 Anders T

    Jo! Når voksne mennesker vejleder en ung mand så forkert, er det rent ud sagt hvad man er! En idiot uden forstand på økonomi overhovedet.

    Du som Hjælpe administrator burde slette den slags kommentarer på en 18-årig mands spørgsmål.


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #14   16. maj 2011 Hej Vandet

    Her skal du skelne mellem ordene "ret" og "pligt".

    Det er din gode ret at ytre dig frit men det er ikke din pligt at kalde alle brugere på boliggalleri for tumper og idioter hvis de rådgiver forkert.

    Det er din pligt at overholde Boliggalleris brugerbetingelser, bla. vedr opførsel og ytring i et åbent internet forum som dette. Det er din ret at give din mening til kende men min pligt at fortælle dig under hvilke betingelser du gør dette.

    Summa sumarum: nu skrev jeg det i en pæn måde tidligere, her kommer min henstilling lettere omkrevet.

    Du bedes fremover anvende en anden attitude og ordvalg i din måde at svare andre brugere på boliggalleri fremover. Accepterer du ikke disse vilkår samt accepterer at tage imod en vejledning fra Boliggalleris administrator accepterer du ej heller vores brugerbetingelser og hvis dette ikke er accepteret fra din side vil din profil blive slettet.

    Vi må alle som én ytre os frit men vi er fra Boliggalleris side ikke forpligtiget til at acceptere alle brugeres måder at skrive på. Jeg accepterer ikke at du skriver som du gør til andre brugere herinde. Du kan derfor fremover ændre din måde at skrive på eller stoppe som bruger på Boliggalleri.

    I som brugere på boliggalleri accepterer at I skal overholde sitets betingelser hvis I vil anvende galleriet. Det gør du selvfølgelig også.

    Mvh. Anders


  • #15   16. maj 2011 Jeg gik ud og købte andel som 19 årig, havde så også pengene til at købe, men ville ikke have haft råd hvis jeg skulle ud og låne pengene til den.
    Men jeg synes det er meget federe at bo i andel fremfor at bo i leje, det er penge ud af vinduet.

    Men hvorfor skal du betale inbo? Dine forældres burde dække til du er 21.
    Fullrate har desuden en internet/ fastnet løsning til 229,- hvis det kunne hjælpe.


Kommentér på:
At flytte hjemmefra

Annonce