{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.087 visninger | Oprettet:

Mie L
Mie L
Tilmeldt:
15. mar 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36

Flytte hjemmefra ? {{forumTopicSubject}}

Ja nu skal mig og kæresten flytte sammen. Vi skal begge flytte hjemmefra så det helt nyt for os begge 2.

Vi har set på en ungdomslejlighed til 2116 kr. om måneden det er så incl vand og varme. Men hva tror i vi ellers kommer til at bruge i el, mad, ovs. Det skal lige siges at vi ikke spiser særlig meget, dvs 1 pakke rugbrød om ugen og ellers aftensmad. Og vi bruger mest sterinlys.
Men hva tror i vi skal af med ca om måneden ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte hjemmefra ?
  • nina o
    nina o Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6
    #1   15. mar 2010 hvor stor er lejligheden???'
    i skal nok regne med 2000 på mad pr.mdr


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #2   15. mar 2010 Hej mie

    hvis du interesserer dig en smule for hvad det koster at bo, så lægger I et uhyggelig simpelt budget...det er vejen frem.

    Tegn 12 kolonner på et stykke papir. Yderst til venstre skriver I teksterne:

    - husleje
    - forsikring
    - mad
    - tøj
    - fritidsaktiviteter (sport osv)
    - varme
    - el
    - vand
    - telefon
    - internet
    - biludgifter
    - (forsæt med alle de ting, I betaler for...)

    SÅ sætter I beløb udfor de måneder (kolonnerne) hvor I betaler....
    Når dette er gjort (og det tager lidt tid) finder I ud af hvor meget I begge tjener pr. måned efter skat. Så samler i beløbet af jeres udgifter og trækker der fra jeres indkomst og voila, så kender I svaret på jeres spg

    /A


  • Mie L
    Mie L Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #3   15. mar 2010 Det kun ham der tjener penge. Men hans og mine forældre betaler det meste af det. Jeg skal så have fundet mig et lille arbejde. Han for først et arbejde om 2 måneder.

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #4   15. mar 2010 jeg tror i bruger 2-300 kr om mnd til el , og mad er jo svært at regne ud , kommer an på om i skal have bøffer eller , pasta . husk en indboforsikring , men prøv også at søg på nettet der er udgivet en pjece der hedder " flytte hjemmefra eller noget lign. men uanset hvornår man flytter er det en omvæltning og skal til at betale for toieletpapir og lign , men huslejen ser rigtig fornuftig ud , så held og lykke med det smiley

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #5   15. mar 2010 den her er lidt gammel men prøv at kig alligevel : http://www.statensnet.dk/pligtarkiv/fremvis.pl?vaerkid=487&reprid=0&filid=1637&iarkiv=1

  • #6   15. mar 2010 Måske det værd at overveje om i skal flytte hjemmefra når i ikk selv kan betale? :o)

    Det er skam en større udgift end man regner med.


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #7   16. mar 2010 Kamilla K

    Man skal starte et sted. Det kan være en rigtig stor hjælp for unge at komme væk hjemmefra, og dermed prøve kræfter med livets små nøk! smiley


  • #8   17. mar 2010 Mark - Man flytter ikk hjemmefra vis man ikk kan betale huslejen. Det er ligesom det grundlæggende beløb for at flytte. Ja man skal starte et sted, men ens forældre skal vel ikk betale for at man flytter hjemmefra.

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #9   18. mar 2010 Kamilla K

    Det kan vi for så vidt godt være enige om. Men nu kender hverken du eller jeg deres økonomiske situation og hvad der ligger til grund for at de vælger at betale for at de kan flytte sammen.

    Derfor siger jeg netop, at det kan være en stor hjælp, at prøve kræfter selv og måske hurtigt få så meget blod på tanden, at de snart står på egne ben. Noget tyder for mig på, at Mia har gjort sig nogle overvejelser. Og eftersom at det ikke er den dyreste lejlighed, kan jeg ikke se at det kan ruinere nogen, med en almindelig eller rimelig indkomst.


  • Mie L
    Mie L Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #10   20. mar 2010 de betaler kun ind til vi kan klare os selv. Vi har taget alle drukturene væk. Og ja alt til sjov og balade. Men ligeså snart han tjener og jeg tjener penge betaler vi selv for det.

  • #11   21. mar 2010 Mark - Ikk enig. :o) Jeg mener stadig at vis man er gammel nok til at flytte hjemmefra er man ogs' gammel nok til at betale..

    Mie - Jeg ved de ikk gør jeg en bjørnetjeneste for det svært at få en rutine med deres penge og pludselig at skulle have sine egne.


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #12   21. mar 2010 Kamilla K

    Det må ikke lyde "nedladende", men jeg tror ikke at du har sat i den situation selv, og dermed har forestillingen om, hvordan man kan køre det. Nogle unge mennesker kan godt håndtere en sådan situation og igen må jeg sige, at hverken du eller jeg kender til de nærmere omstændigheder.

    Du har ret i, at mange ikke bør modtage penge hjemmefra. Men tror du at alle de rige familier i dag helt lukker kassen i, så snart deres barn/børn skal til at flytte hjemmefra? Tror du ikke, at de alligevel lærer at håndtere penge?


  • Mie L
    Mie L Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #14   22. mar 2010 Ja vi er begge under 18 os derfor vored forældre vis hjælpe os med at betale.

  • #15   22. mar 2010 Mogens - Så skal man ikk flytte hjemmefra vis man er under 18, og ikk har penge stadig min mening. Jeg har skam prøvet at bo for mig selv de sidste 4 år, og jeg snakker af erfaring.

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #16   22. mar 2010 Kamilla K

    Det er altid sundt at lære og bo selv. Det behøves slet ikke at blive diskuteret. Men at sige, at man ikke kan lære at klare sig for egne penge, blot fordi man får hjælp som 17-årig, holder ikke.

    Jeg aner en lille smule misundelse, men jeg kan tage fejl.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #18   23. mar 2010 tja , et gammelt ordsprog siger : "at for at forstå en anden mands handlinger , skal man have gået i hans Mokkasiner "
    der kan jo være mange grunde til , at man gør som trådstarter og deres forældre.


  • Mie L
    Mie L Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #19   23. mar 2010 Jeg er selv 15 og han er 16. Jeg går først ud af folkeskole her til juli og tjener først penge der efter. Min kæreste har ikke lavet noget de sidste 2 måneder. så det bare ind til jeg kommer ud af folkeskolen og jeg os kommer til at tjene penge sammen med kæresten.

  • #20   29. mar 2010 Mark - overhoved ikk, jeg har været der hvor hun er og snakker af erfaringer. Så næppe misundelse men selvlært fornuft

  • #21   29. mar 2010 15 og 16 år i er tidligt ude af skuffen

  • #22   29. mar 2010 Who I am - Ja helt enig.

  • #23   29. mar 2010 Er der en speciel grund til i flytter eller er det bare fordi i synes det kunne være sjovt?

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #24   29. mar 2010 Men bortset fra det, så angår resten jo ikke os smiley Det er deres og forældrenes beslutning - Vi andre bør være ligeglad. Alles budskab er til at forstå, ergo er det jo op til dem selv at beslutte hvad de ønsker at foretage sig smiley

    Så lad nu pigen få fred, og lad vær med at gøre det sværere end det måske i forvejen er eller bliver for dem.


  • Mie L
    Mie L Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #25   31. mar 2010 Min kæreste skal flytte hjemmefra. Og så synes vi bare det kunne være sjovt at flytte sammen. Hans forældre har råd til at betale det hele. Det var slet ikke meningen jeg skulle med. Men ja nu synes vi det kunne være sjovt, og jeg har stadig mit værelse hjemme hos min mor smiley

Kommentér på:
Flytte hjemmefra ?

Annonce