{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.272 visninger | Oprettet:

Max K
Max K
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4

Byggetilladelse {{forumTopicSubject}}

Hejsa....

Jeg har en carport i tankerne, jeg har allerede en garage på 45m2 på grunden, og skal derfor søge tilladelse til carporten på 19m3.

Det har jeg gjort, og også fået byggetilladelsen. Men når carporten er færdig skal jeg indsende 2 x dokumentation, den ene er at jeg er færdig den anden er lidt mere endviklet:

3. Der skal indsendes underskrevet ”Erklæring vedrørende teknisk dokumentation” samt
den dertilhørende fornødne dokumentation for carportens overholdelse af de relevante
tekniske forhold reguleret af BR15, kapitel 3-8 – jf. BR15, kapitel 1.8, stk. 4.
Materialet skal fremsendes via byggesagen i Byg og Miljø under rubrikken benævnt
”Erklæring vedrørende teknisk dokumentation”.
Ansøger er ansvarlig for, at alt relevant materiale er indsendt til Horsens Kommune
jf. byggelovens § 16, stk. 2. Horsens Kommune er forpligtet til at opbevare
dokumentationen, men foretager ingen kvalitetssikring eller byggesagsbehandling af
materialet. Materialet skal fremsendes samlet sammen med erklæringen.

Hvad skal indsendes på en carport, der ligger i plan med gårdsplads?

Nogen der har nogle guldkorn.
Sagen er godkendt med vedhæftede skitse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåmaskine kniv er bøjet, skal rettes ud og slibes 400 kr.
  • Ophæng af plisse’ gardiner og tilskæring 1.000 kr.
  • Reparation af fejl 44 AEG opvaskemaskine samt optimering af afløbsslanger og vandtilførsel 1.030 kr.
  • Fjerne ukrudt 600 kr.
  • Toilet løber. Geberit. 1.000 kr.
  • Reparation/service plæneklipper 820 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Byggetilladelse
  • Max K
    Max K Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4
    #2   30. mar 2017 der står sådan her:

Vejledning til ansøger om ”Erklæring vedrørende teknisk dokumentation”
    Kommunen har udelukkende behandlet din sag efter bygningsreglementets kapitel 2:
    bebyggelsesregulerende bestemmelser (”byggeriets omfang og placering på grunden”).
    Som ansøger er du selv ansvarlig for at alle forhold vedrørende de tekniske bestemmelser er
    overholdt. Det vil sige forhold der vedrører følgende kapitler i bygningsreglementet:
    o Kapitel 3: Bygningers indretning
    o Kapitel 4: Konstruktioner
    o Kapitel 5: Brandforhold
    o Kapitel 6: Indeklima
    o Kapital 7: Energiforbrug
    o Kapitel 8: Installationer
    Inden byggeriet færdigmeldes skal du som ansøger udfylde og indsende erklæringen, hvor du
    skriver under på, at bygningsreglementets bestemmelser vedrørende de nævnte kapitler er
    overholdt, og at bygningen opføres i overensstemmelse med byggelovens formål. Du er
    desuden ansvarlig for, at alt relevant materiale, til dokumentation for at bestemmelserne i de
    nævnte kapitler, er overholdt, er indsendt til kommunen.
    Hvis du er i tvivl om, hvilken dokumentation, der er relevant for din sag, opfordres du til at
    indgå samarbejde med en privat rådgiver for at klarlægge, hvilken dokumentation, der er
    relevant for din byggesag.

Tegningen er accepteret, behøver ikke være målfast.
    Placering på grunden ifht skel, er markeret på luftfoto, og er også accepteret.

Kommentér på:
Byggetilladelse

Annonce