{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.678 visninger | Oprettet:

Varme i mit hus! {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

For et år siden købte vi et murstenshus, 1 plan på 173m2.
Huset ligger i en forstad til København, og hold nu fast... Det er el opvarmet smiley

vi har el radiatorer i hele huset, ingen mulighed for fjernvarme.
Jeg kommer selv fra provinsen og var chokeret over at finde ud af det åbenbart er normalt i flere byområder som eksempelvis hvidovre at der stort set ikke er fjernvarme.

Vi har et stort el forbrug ca. 24.000kr om året.
Gulvet har isolering under sigt, loftet er godt isoleret og murene er som det er,
radiatorene er ret nye, og vinduerne er energisikret.
så der er ikke så meget at hente på lavt hængende frugter.

Nu overvejer jeg så over hvad vi kan lave af løsninger, og jeg er helt sikkert til de mere permanent løsninger.
Vi har selvfølgelig snakket om en luft til luft pumpe, men jeg er i tvivl om gevinsten.

Hvis i kigger på billedet jeg har vedhæftet, så vil i se problemet.
Vores store stue/køkken på 75m2, det er varmt 11 måneder af året.
For hele facaden ud mod haven og terassen er glas.
Der hvor der er koldt er ude på værelserne i hjørnet af huset
(badeværelserne er nye og har gulvvarme)

Jeg har farvemarkeret hvor der sådan er koldt og hvor der er varmt.
I stuen står vores radiator på 17
På værelserne står de på 22.

En luft til luftpumpe i stuen vil i min optik ikke hjælpe ude i hjørnerne af huset, har heller ikke tænkt mig vi skal have åbne døre konstant.

Gulvvarme
Jeg kigger derfor lidt på hvad er det folk gør i nye huse.
De laver gulvvarme over alt og har slet ikke radiatorer.
til det har jeg et par spørgsmål.

1: Giver det mening at lave gulvvarme når man har et Elopvarmet hus? eller skal man have fjernvarmen.
2: Kan man gøre det i etaper?
Jeg forestiller mig det er svinedyrt, så vil jeg evt kunne sige jeg vil godt have den ene halvdel af huset (værelserne i bunden) nu, og så om et par år tager jeg stuen.

Er der nogle gode råd derude?
Og inden i nævner jordvarme, vil jeg bare sige som jeg læser det er jordvarme muligvis det dyreste du overhovedet kan gøre, og jeg har ikke 250.000 til det.


Kommentarer på:  Varme i mit hus!
  • Ole K
    Ole K Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Svar: 5
    #1   6. nov 2018 Billigste løsning vil Jeg sætte varmepumpe i hjørnet af stuen hvor det blæser ind til værelser og køkken.
    El radiator er fint i værelser .

    Hvis man vil have en god investering kan man lave el gulv varme med solcelle på taget.


  • #2   21. nov 2018 Tror det kommer meget an på hvordan ens gulv/undergulv er bygget, ved at www.uniplandanmark.dk laver let cementeret undergulv, mener det skulle være ret så godt smiley

Kommentér på:
Varme i mit hus!

Annonce