{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.238 visninger | Oprettet:

varme i garage {{forumTopicSubject}}

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig.

Jeg har bygget et nyt hus på min grund, og vil bruge de gamle hus som garage.

Jeg har så bare et dilemma. jeg ved ikke hvad jeg skal bruge som varme kilde derude, jeg har ført slanger ud til gulvvarme fra mit jord varme anlæg, men er stadig lidt tvivl om der er gulvvarme jeg skal have.

Det skal dog siges at der er 150mm isolering i vægge, 200mm i bjælke laget

Jeg regner med at i vinterhalv året skal garagen bare stå frostfri, dog med mulighed for at blive en god 20 grader, da garagen også skal bruges som gilde sal!
men det er nu jeg tænker om gulvvarmen er en god ide, for hvis gulvet skal varme den 80m2 store lokale op, går der jo hurtig et par dage med det.

hvad vil alternativet være?
evt. en varme pumpe.


Kommentarer på:  varme i garage
  • Signe K
    Signe K Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 3 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 2 Svar: 47
    #3   31. jul 2012 Vi har en varmepumpe der i princippet varmer hele huset op ca. 165 kvm. og den fungere rigtig godt, hjulpet lidt på vej af kaminen en rigtig hård frost dag:)
    Den er rigtig hurtig til at varme huset op, også når vi eksempelvis har skruet ned for varmen til en 15 grader, hvis vi har været på ferie eller lignende.
    Vi har valgt mærket Daikin.
    Vi har gulvarme på badeværelset og det tager noget længere tid at få igang igen, hvis vi har slukket for det. Det der vel er vigtigst er hvilken løsning der er mest økonomisk og her må du nok hellere spørge en fagmand til råds:)


  • Martin l
    Martin l Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 40
    #4   6. sep 2012 vil også sige en varme pumpe så har du også mulighed for at affugte smiley

Kommentér på:
varme i garage

Annonce