{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.462 visninger | Oprettet:

rene k
rene k
Tilmeldt:
26. okt 2010
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 14

Ny garage. Opvarmning {{forumTopicSubject}}

Hej boliggalleri.

jeg skal bygge ny garage i forlængelse af vores hus.

Jeg overvejer forskellige løsninger i forhold til varme. Planen er jeg vil have temperaturen omkring 10-12 grader om vinteren, Men mulighed for lidt mere varme hvis jeg skal gå og hygge mig der ude. altså forholdvis hurtig regulering.
er det så gulvvarme jeg skal vælge? Hurtig regulering er jo lidt et problem?
Eller det en varmepumpe? jeg har hørt man kan få nogle solcelle blæser tingester (ja undskyld dårlig forklaring) man bl.a bruger i sommerhuse for at holde en rimelig rumtemperatur vinteren over. er det måske en mulighed at kombinere den med en varmepumpe?
hvis du har en helt anden løsning vil jeg meget gerne høre den.

Pt er vores hus opvarmet med fjernvarme.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny garage. Opvarmning
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   28. okt 2012 hvis du bare vil have "hurtig" varme når du skal i garagen og arbejde er gulvvarme ikke vejen frem. men gulvvarmen kan bruges til den konstante varme og kombineres med en varmepumpe eller evt. bare en gasovn til at hæve temperaturen hurtigt...
    bemærk dog at det kan være vanskeligt at få godkendt at bruge din fjernvarme til opvarmning af garagen og det er forholdsvis dyrt.

    har du pladsen kunne en lille pille/brændeovn også være mulig men så skal du sørge for brændsel oveni.

    mvh. anders


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #2   28. okt 2012 mht gulvvarmens effektivitet afhænger det også lidt af hvilket gulv du vil have i din garage.

  • #4   28. okt 2012 Åbent centralvarmesystem med ekspansionsbeholder, og kølervæske i så det er frostsikret. Og så fyre op en time inden du skal derud, og på med store radiatorer, evt. et PASSATfyr som banker varme afsted på 0.5 idéel til affaldsbrænde

  • #5   28. okt 2012 har selv lavet gulv varme i min nye garage.. opvarmet med et nyt naturgas fyr..
    det er altså guld værd når man ligger derude og skruer..


Kommentér på:
Ny garage. Opvarmning

Annonce