Totalrenovering af hus fra 1969 {{forumTopicSubject}}
Hej,
Min kæreste og jeg ønsker at totalrenovere et hus fra 1969. Grunden er lettere skrånende, så huset er opført i 1,5 plan med 103 kvm kælder og 150 kvm stueplan.
Vi ønsker at rive 3 fuldmurede vægge ned og opføre en ny fuldmuret væg samt en halvmur.
Derudover ønsker vi at:
- skifte ti ruder ud til energiruder.
- lave nyt køkken med tilhørende kogeø
- lægge gulvvarme i hele huset
- renovere to toiletter på 3 kvm
- renovere/opføre toilet på 20 kvm (samlet behov for klinker = 50 kvm)
- gøre stueplanets gulv helt plant (enkelte steder, hvor det hælder/er hul)
- Hvidskure samtlige vægge indendøre (Huset vil have 5 værelser, tre badeværelser, en stue, et køkken/alrum, en gang og et bryggers)
- tilslutte huset til fjernvarme (nuværende: oliefyr)
Er der nogen, der venligst vil bidrage med et bud på en mulig pris for alt dette, såfremt det udføres i standardmaterialer?
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 631
Er folk bare generelt selv for dovne til at hente priser på deres projekter.
Det tager ingen tid at regne på det selv.
Jeg havde det ikke engang i mine overvejelser at begynde at spørge om priser på min renovering i et internet forum.
Du får jo 10000 forskellige svar herinde og du kan ikke bruge det til en s....
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
Få lavet nogle tegninger og så få nogle håndværkere til at gi et bud, men mit bud er at det løber over en ½ mio. MINDST
mvh Frank
maj 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
Tak for svarene.
Jeg søgte et svar, hvor materialepriser samt montering var inkluderet. Jeg beklager den manglende information.
@C&J samt FG
Jeg har søgt på nettet, og jeg ville egentlig bare høre bud (ikke eksakte bud) på, hvor meget det evt kunne blive.
@Bruno
Ja, det er korrekt.
Hvad er prisen på etablering af hhv. jordvarme og fjernvarme?
@Alle
Såfremt I kan give links til diverse entrepenører/murer osv, er I hjertens velkomne
jul 2008
Nu skriver du intet i din profil om hvor i landet du befinder dig, og så er det ikke så nemt at hjælpe dig, men jeg ville kontakte ham her www.afr-byg.dk han kan helt sikkert hjælpe dig.
MVH Frank
jan 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
jul 2008
Koonvertering til fjernvarme og gulvvarme? Ja der røg de næste 100.000.
10 nye vinduer = 50-100.000kr
nyt toilet? 20-100.000kr
Planere et gulv? Hvad betyder det? Skal der støbes et nyt med gulvvarme eller skal der bare spartles lidt? Pris, lige fra 5.000 til 20.000kr
Som jeg skrev lidt tidligere, det kan koste alt lige fra 200.000 og op til en mio, der er INGEN der kan komme med at kvalificeret gæt.
Hvad med vvs installation? El-installation? isolering? Bærende vægge? nye lofter? Maler entreprise?
Tag kontakt til nogen der kan lave nogle tegninger eller rådgive jer, for hvis man ikke har forstand på sagerne er det alt for u-overskueligt med et projekt i den str.
Hvor i landet bor I?
MVH Frank
jan 2009
(hvis man ved lidt om renovering)
kunsten ved at få et svar er jo at stille de rigtige spørgsmål ,
så enten kan man jo vælge at hjælpe david ved at spørge ind til projektet , eller også kan man melde sig ud af tråden .
man bruger jo ikke 15-20000 på tegninger af et hus ,man ikke ved om man vil købe ,
jeg tror de er ved at undersøge om det ,kan bære ombygningen. og det er vel fair nok .
maj 2011
Tusind tak for de gode svar.
Huset er beliggende i Silkeborg.
@Frank
Tak for linket.
@Michael
Der skal opføres ca 20 kvm væg.
Jeg spørger, som I er inde på, fordi jeg ".. ikke har forstand på sagerne", og fordi jeg ønsker at få styr på lortet frem for lort på styret
maj 2011
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
For at få styr på lortet og ikke lort på styret, så er det vigtigt for Jer med korrekt og brugbar rådgivning. Det kan man IKKE få via et forum som dette da folk uanset hvor dygtige de er ikke kender til hverken jeres byggesag eller de forhold som påvirker prisen....
Derfor, I må alliere Jer med en byggekonsulent/håndværker mester som kan komme ud og se stedet og hjælpe Jer med tilbud, priser og korrekte løsninger istedet for gætværk via et internet forum.
Der sidder mange og dygtige folk, også på boliggalleri men de har ikke en chance for at svare noget brugbart uden at kende indgående til jeres projekt.
Du må igang med tilbud, telefon og besøg af tilbudsgivere..... det er ikke en løsning men DEN eneste løsning.
Mvh. Anders
maj 2011
Tak. Det er skam også planen. Ville bare se, om der var nogen, der kunne et pejlemærke mht. prisen
jul 2008
MVH Frank
jun 2008
Det er her problemet ligger du kan IKKE bruge et pejlemærke til noget som helst da prisen vil svinge MEGET.
Det eneste jeg kan bidrage med et at når du har gjort som Anders T så fint forklare det, så smid gerne 25%oveni tilbudet. Så er du godt forberedt.
jun 2008
Du ville aldrig kunne hjælpe med nogen pris eller lign. når du ikke har set huset. Så nej det kan ikke nytte noget og spørge ind til han projekt her.
maj 2011
feb 2009
Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 24
Hvis i vil lave det hele selv, hedder den næste faktor, om du "kender" de rigtige folk.
El, vvs og kloak skal godkendes, så laver du det selv, skal du alliere dig med folk som vil godkende dit arbejde.
Tager du chancen og laver det uden godkendelse, så skal det være udført så proffesionelt, at der på et senere tidspunkt, vil kunne siges god for arbejdet, ellers kan du få problemer, hvis du vil sælge huset, og du kan komme til at hænge på nogle voldsomme regninger.
Jeg har selv bygget hus om, som blev påbegyndt i 2007. Ved påbegyndelse, var de nye BR10 regler ikke trådt i kraft, så jeg har haft lidt "friere" tøjler.
Jeg har lavet alt selv, bortset fra en ydermur der skulle delvis skiftes, samt pudsning af hus. Dette blev gjort af folk der ved hvad de har med at gøre. Mit projekt omhandler et 2 plans hus på 162 kvm. Alt er nyt. El, vvs, kloak, spær, strøer, gulvvarme, udskiftning af oliefyr til træpillefyr, nye døre og vinduer i hele hytten, nyt køkken og 1 nyt badeværelse. Jeg har isoleret huset efter BR10 reglerne. Nu har jeg så mange rigtigt gode forbindelser, så har sparet vildt meget på nogle af de dyre poster. Hele mit projekt beløb sig til 600.000. Skulle der ha været håndværkere på, var regningen blevet det dobbelte, mindst. Så havde projektet til gengæld heller ikke taget mere end en sommer.
Murene du skal have brækket ned og genopført er nok ikke specielt kringlet eller dyrt. Der kan være noget vvs og el der skal tages højde for, og det vil selvfølgelig fordyrre denne opgave.
Gulvvarme: Nu har du kælder under det meste af boligen, så der vil være nogle ting du skal undersøge først, ang isolering. Men påregn mindst 400,- pr.kvm for gulvvarme. Hvis du gør det selv.
Det er svært at prissætte. Hvis du gør mange ting selv, vil jeg gætte på omkring 7-800.000, og skal der håndværkere på hele pivetøjet, vil jeg tro at 1.3 mill let bliver prisen.
Hvis du kender en håndværker, så sæt ham ind i projektet, og gennemgå trin for trin, hvad der skal laves, og hvad der kan være af faldgrupper. Husk skjult el og vvs. En fejl her, kan give en ekstraregning på mange tusind kr.
jan 2009
maj 2011
Tusind tak for dit gode indlæg
Vi kan ikke lave ret meget selv
feb 2009
Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 24
Har i selv mulighed for at brække alt ned, er der meget at spare. Der går utroligt mange arbejdstimer i denne arbejdsgang alene. Når først håndværkerne kan begynde at bygge op, så går det stærkt. Nedrivningen tager tid.
jun 2008
Du må kunne forstå at ingen kan komme med priser uden at kende til huset og slet ikke at have set det, så det vil jeg gerne skrive under på at ingen har muligheden for at afgive priser på.
jan 2009
hvis du vil kende min mening , står den højere oppe.
maj 2011
Det tror jeg muligvis godt, vi kan, men det ved jeg ikke endnu.
Der må muligvis være en lille rabat, hvis det kan laves af ét firma (eller måske to). Men det er nok ikke noget, der rykker det ret meget i den rigtige retning
jul 2008
Renovere 2 badeværelser, hvad betyder det? Skal de have en klat maling eller skal der 2 komplette badeværelser med nyt af alt? el, vvs sanitet, vola armaturer?
Dernæst skriver du 10 nye energiruder. Er det kun glasset du vil skifte eller skal der komplet nye vinduer til?
Der skal flyttes lidt vægge og mures nogle nye op. Er det bærende vægge? Skal der støbes fundamenter under de nye vægge? skal der flyttes el og vvs?
Som jeg forsøger at sige, så tage en håndværksmester der arbejder med hoved og ttotal entreprise med ud og se på huset, så kan han formentligt komme med en ca. pris, vi andres gætterier er og bliver kun gætterier ud fra få linjers tekst og hjælper dig ikke synderligt videre, andet end at det nok bliver DYRT! ;0(
Jeg håber du kan bruge mit lille indlæg til at komme videre med sagen.
Hvis du er fra jylland, så prøv at kigge på afr-byg.dk han vil kunne gennemføre projektet for dig, med hans team af forskellige håndværkere
MVH Frank
maj 2011
Det vil jeg gøre. Tak for hjælpen :=)
okt 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 68
Hvor om alting er, så står vi lige pt med et hus, hvor der skal et nyt fyr på... Huset skal isoleres ved ydervægge og loft - der skal lægges trægulv i hele huset -+ nye radiatorer.... Nuværende badeværelse på 7 kvm skal hugges op sammen med bryggers på 10 kvm. Det gamle badeværelse skal derfor totalrenoveres - og vi laver samtidig et nyt tolilet i bryggerset på ca 3 kvm) -Nogle vægge skal bankes ned, og vi skal have et helt nyt køkken - dog med eksisterende afløb...
Vi har sådan ca sat 800000 kr af til det, men kan sagtens nedjustere vores planer - eller opjustere....
maj 2011
Jamen du rammer den jo lige på sømmet
jun 2008
Det er DERFOR man alliere sig med en byggesagkyndig.
Jeg aner da heller ikke skid om sammenhængen mellem instrumentalis, ablativ og forholdsord, men kunne hurtigt kontakte folk som kunne svare mig på dette.
Så jeg mener IKKE han får en dyt ud af et internet forum.
Priser er jo nemme at få idag. Ring til 10 forskellige håndværker og de giver hver deres tilbud, som de gerne gennemgår med kunden.
Jeg kan ikke se de svære i dette.
okt 2010
Følger: 1 Svar: 1
De har fornuftig priser...
TLF 52 73 75 81
Totalrenovering af hus fra 1969