genhusning- spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Nogle af jer, der har oplevet at være nødt til at blive genhuset på grund af omfattende skader på jeres hus?
Spørgsmålet er lidt, om I selv har taget initiativ til at finde en bolig, eller om det er forsikringsselskabet, som har fundet én og sat til rådighed?
Ganske kort fortalt er jeg flyttet i hus for ca 3 uger siden. Kæresten og hans søn skal MEGET snart være ude af lejligheden og flytte herud. -Huset er stærkt angrebet af skimmelsvamp, har en massiv opfugtning og er meget usund at bo i! - Husforsikringen har påtaget sig ansvaret, og fugtteknikeren, der har været her, snakkede om en TOTALRENOVERING -OG GENHUSNING...
Det kommer selvfølgelig an på hvad forsikringen siger (taksatoren kommer på mandag) - men er nødt til at finde ud af hvilke muligheder vi har, og situationen er så presset, fordi de står og skal fraflytte - og knægten lider i forvejen af luftvejsinfektioner...
Vil gerne forberede mig så godt som muligt - og hvis man selv skal finde et hus/lejlighed, så er jeg nødt til at gøre det NU!
Hjælp!
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
Det kan/må/skal du gøre efter aftale med din forsikring og ikke før du har en aftale med dem om det.
Meget muligt vil de tillade dig at du finder et sted selv men ikke før du har det fra forsikringen.
Mvh. Anders
okt 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 68
Jeg er syg af at bo her (fysisk og bogstaveligt) - og vil gøre så meget forarbejde som muligt, så jeg kan flytte så snart vi har snakket med forsikringen om genhusning!
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Boliger: 1 Emner: 13 Svar: 60
nov 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 3 Svar: 10
Vi lavet selv huset så det havde måske, når man tænker over det været bedre og få en stor skurvogn i indkørelsen.
Hvilket forsikringsselskab har du.... mit er alm. brand
genhusning- spørgsmål