{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.250 visninger | Oprettet:

Køber advokat eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej bolig galleri.

Min kæreste og jeg har kigget på hus det sidste års tid og nu har vi fundet det som passer til vores prisleje + et som vi synes vældig godt om, vi har været ude og kigge på den 2 gange første gang alene og anden gang sammen med 2 af mine kammerater (en tømre og en mure) og de har begge sagt go for huset. og vi bød så 50.000 under det den var sat til og efter noget tid accepterede sælger dette bud, vi har været ved ejendoms mægleren idag og hente papire og smide i banken og skal så ned og skrive under ved mægleren i morgen. Men men ville det være en god ide at få en køberadvokat til at kigge papirene igennem først? mægleren mener ikke at det nødvendig og at han nok skal gennemgå alle papirene med os inden vi skriver under?

Håber i vil give jeres meninger tilkende og ikke mindst erfaringer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køber advokat eller ej?
  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #1   12. maj 2011 JA det er nødvendigt ! strengt nødvendigt . mægler er købers mand ikke din . alene det at en mægler siger det ikke er nødvendigt at i får en advokat ,får alle mine alarmklokker til at ringe .
    hvis i ikke får det set igennem , skal der mindst stå at kontrakt kun er gældene efter handlens godkendelse af jeres underskrift.


  • #2   12. maj 2011 Som Michael B vil jeg også sige at det er meget nødvendigt.
    Om mægleren er købers eller sælgers mand, vil jeg ikke tage stilling til, men for at øge egen sikkerhed ville jeg helt sikkert ALDRIG turde handle bolig uden at have en (af mig selv valgt) advokat med ind over.


  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Svar: 2
    #3   12. maj 2011 Jeg ville helt bestemt få min advokat til at kigge det hele igennem!!! Husk at få skrevet et advokatforbehold ind i købsaftalen,,,,selfølgelig kun hvis du vælger at bruge en advokat. Advokatforbeholdet gør det lidt næmmere at annullere købsaftalen såfremt der skulle være noget der er helt skildøjet. Advokaten sørger så også for alt omkring skøde, tinglysning og refusionsopgørelse.

    Så opskriften må være:
    -Find en boligadvokat
    -Gå til mægleren
    -Få skrevet advokatforbehold ind i købsaftalen inden du skriver under
    -Skriv under
    -Mægleren sender papirer til din advokat
    -Advokat godkender....forhåbenligt!
    -Advokat sørger for skøde, tinglysning og refusionsopgørelse
    Og tillykke du er nu husejer smiley

    Håber du kan bruge det til noget


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #4   12. maj 2011 Grynet : om mægler er sælgers mand , er der ingen tvivl om , stillingtagen eller ej ! han er købt og betalt til at varetage hans interesser , og kan blive blive dømt for det hvis han undlader dette.

  • #5   12. maj 2011 Michael B:

    Selvom ejendomsmægleren er valgt og betalt af sælger, så er ejendomsmægleren i meget vid udstrækning pligtig til at yde rådgivning til køber (dog kan en ejendomsmægler, der er antaget af sælger, ikke samtidig optræde som egentlig rådgiver for både sælger og køber i samme handel).

    Indenfor de seneste år er reguleringen af ejendomsmæglerfaget blevet strammet meget op, og der er nu i vid omfang blevet lovgivet om, hvorledes en ejendomsmægler kan og skal optræde.
    Det følger eksempelvis af ”lov om forbrugerbeskyttelse ved erhvervelse af fast ejendom mv.” § 13, at en ejendomsmægler er forpligtet til at give både sælger og køber alle oplysninger af betydning for handlen.

    Dette skal forstås meget bredt og ses i sammenhæng med samme lovs § 9, hvoraf det følger, at ejendomsmægleren skal medvirke til, at der bliver handlet med ”omsorg for begge parters interesser”.


  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #6   12. maj 2011 Det med advokaten er noget der for alvor er slået igennem de sidste par år, har endda set reklame for det i fjernsynet.

    Jeg havde ikke brugt en krone på det. Så er det bedre at bruge pengene på en lidt dyrere ejerskifteforsikring med en lavere selvrisiko (de billige har ofte meget høj selvrisiko)

    Blot min mening


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #7   12. maj 2011 Grynet : min mening er at det du skriver er lodret forkert , men lad nu det ligge eller vi kan tage det i en anden tråd.
    til Mikael ,du kan læse lidt her (link fjernet) og ja det er skrevet af nogen som har fordel af at man vælger dem , men det giver et meget godt overblik , (og hvis det var løgn/forkert var forbrugerombudsmanden nok kommet efter dem smiley


  • Tom D
    Tom D Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 43
    #8   12. maj 2011 jeg har lige købt hus her pr 01 05.. og brugt 15k på en advokat.,. og det var spild af penge.. home køberkontrakten var som det skulle være..


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #9   12. maj 2011 hvis det kostede 15000 kr , har du givet for meget eller fået lavet andet !
    jeg har de sidste 23 år betalt over 150.000 kr i brandforsikring ! totalt spild af penge har aldrig haft et hus der brændte smiley


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #10   13. maj 2011 jeg gav 10.000 for advokat til mit huskøb og var RIGTIG RIGTIG glad for det....der blev kun småting men deres rådgivning igennem huskøbet var super til en uerfaren huskøber som mig og deres hjælp da der dukkede en fejl op i både tilstandsrapport og salgsopstilling var genial, sælger rettede op og betalte da min advokat mindede dem om reglerne.....

    advokat til huskøb er ligesom en forsikring.....man betaler for noget, man håber ikke at få brug for....men den dag skaden er sket skal man ikke stille sig op og hyle over at man har "glemt" at tegne forsikringen.

    Mægler er KUN sælgers mand og ønsker selvsagt at få solgt sine huse da han ikke får provision før huskøbet er gennemført

    /A


  • #11   15. maj 2011 I stedet for en advokat, så tjek lige prisen ved et skødekontor - der findes nogle som laver hele arbejdet mht. gennemgang og godkendelse + tinglysning for under 5.000,-

Kommentér på:
Køber advokat eller ej?

Annonce