{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hushandel uden ejendomsmægler
  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #2   11. aug 2011 Begge parter burde have hver deres rådgiver. Hvis du selv finder en køber, kan du også sagtens gå til en ejendomsmægler alligevel for at få dem til at færdiggøre arbejdet. Det ville være samme pris som en advokat vil koste.

    Jeg ville til hver en tid hellere have hjælp af en ejendomsmæger end en advokat, når bolighandlen skal gennemføres. Men jeg er selvfølgeligt ikke ligefrem upartisk smiley


  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #3   11. aug 2011 Der er lige lidt rettelser til ovenstående link på selvsalg.dk. Efter det nye tinglysningssystem er kommet frem, skal der laves en købsaftale. Der skal ligeledes laves et energimærke, da det er lovpligtigt, der er nu kun 10 års hæftelsesansvar, men ellers er guiden såmen fint nok smiley

    Held og lykke med salget smiley


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #4   11. aug 2011 ot, mægler uddyber du ikke lige den med de 10 år ? den er smuttet for mig , (gerne med link)

  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #5   11. aug 2011 Michael B smiley

    Hermed en uddybing smiley

    Når der sælges ejendom i danmark hæfter sælger for evt. fejl og mangler ved ejendommen de næste 10 år fra overtagelsestidspunkt. Den eneste måde sælger kan frasige sig dette mangelsansvar, er ved at udfærdige en tilstandsrapport og tilbyde at betale halvdelen af en ejerskifteforsikringspræmie. Tidligere var denne periode på 20 år, men den er nu nedsat til 10 år.

    Selvom sælger udfærdiger tilstandsrapport og tilbyder at betale til ejerskifteforsikringen, så hæfter sælger fortsat for ulovlige el-installationer, ulovlige vvs-installationer og ulovlige bygningskostruktioner. Det gør sælger altid. Sælger har dog mulighed for at tegne en "Sælgerforsikring" som dækker for disse ting.

    Derudover hæfter sælger altid for jordforurening, men det er en helt anden snak smiley


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #6   11. aug 2011 nemlig og sådan en tegnede jeg for 12 år siden smiley kan jeg droppe den nu så ? hvpr det kun er 10 år

  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #7   12. aug 2011 Hverken ejerskifteforsirking eller sælgerforsikring dækker i mere end 10 år, så ja, den kan du sagtens droppe smiley Du skulle helst heller ikike have betalt til det efterfølgende?

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #8   12. aug 2011 jeg tjekker det , men jo det mener jeg , en sælgerforsikring.

Kommentér på:
Hushandel uden ejendomsmægler

Annonce