{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.814 visninger | Oprettet:

Blah B
Blah B
Tilmeldt:
13. jun 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68

Rettigheder som køber af andel {{forumTopicSubject}}

Hey..

Jeg har fundet en lejlighed jeg tænkte på at købe. Det er et dødsbo og en advokat der står for salget.

Kontrakten ligger sådan set klar for mig. Men .. Lejligheden har kun været på market i lidt over en uge og der er derfor ikke lavet vurderings/el rapport.

Prisen er næsten et røverkøb men jeg er lidt ræd for at stå med en kæmpe regning for nogle gulve og måske noget el der skal laves.

Man kan argumentere for at prisen er så lav at jeg måske kan æde den regning.. men .. igen.. Det er pænt surt at skulle slås med den udgift når man allerede er en smule presset.

Er der nogen der ved hvilke rettigheder man har som køber hvis jeg for ex køber den og så finder man ud af at der lige pludselig ligger en ekstra regning på 50kilo .. kan man lave et forbehold i kontrakten.. ER der noget i den alm lovgivning eller?

Skal jeg sige min ejendomsgiver at der skal skrives ind at evt store fejl og mangler skal fratrækkes min købspris efter jeg har købt og en tømrer har været ude og kigge?

Der er ret stor opmærksomhed på lejligheden pga prisen.. jeg har bare været lidt heldig at jeg allerede har en køber til min egen og .. jah.. den er holdt til mig og kontrakten ligger klar idag .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rettigheder som køber af andel
  • Blah B
    Blah B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #1   21. feb 2010 Man kunnes fristes til at tro at man kunne have x antal kr stående af salgsprisen som dækkede alvorlige fejl og mangler som var blevet holdt fra køber.

    Fordi det er billigt behøver man jo ikke at hoppe på det.. man må gerne tænke lidt fremad.. derfor jeg hører herinde..


  • Nina P
    Nina P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
    #2   21. feb 2010 der bliver altid lavet sådan en rapport inden du køber... det skal der.... for at forhindre store fejl der ikke er medregnet i prisen... men de tjekker ikke el og sådan opdagede jeg da jeg købte min andel.... min var fyldt med ulovlige installationer...

  • Nina P
    Nina P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
    #3   21. feb 2010 og man har normalt 2 uger til og finde fejl og melde det til andels foreningen...

  • Blah B
    Blah B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #4   21. feb 2010 Nina fik du så foreningen til at fixe det eller gik du til sælger?

  • Nina P
    Nina P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
    #5   21. feb 2010 min far lavede det for mig så det var gratis for mig at få lavet... så gik ikke til nogen... men i min kontrakt står der at det er foreningen.. men mener os de holder pengene i noget tid før køber får dem... så kunne forestille mig de måske trak dem derfra.. men man er jo altid velkommen til og kontakte en forening og høre hvis man vil købe en andel....

  • Christian M
    Christian M Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 105
    #6   21. feb 2010 Du kan enten bede advokaten der står for salget om at der bliver udarbejdet et el-tjek på lejligheden inden overtagelse og at evt. fejl og mangler bliver udbedret på boets/sælgers regning.
    Derudover er der også som en anden skriver, 14 dage til at komme med insigelser mod fejl og mangler.
    Dog skal du være opmærksom på at lejligheden sikkert fra advokatens side sælgers med en så kaldt "dødsbo klausul". Det betyder at de fraskriver sig alt ansvar for lejligheden og du overtager den som den er.

    Så skal du bare overvej om du får lejligheden billigt nok! Men selv om den er billig kan det jo godt være at foreningen ikke ret god! husk at kigge ALLE papirer igennem!


  • Jan
    Jan Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 53
    #8   22. feb 2010 Hele ideen i at sælge hus eller lejlighed som et dødsbo er jo at fraskrive sig ethvert ansvar. Det er der ikke noget underligt i da prisen sikkert også er sat herefter. Så sæt nogen pege af til uforudsete udgifter.

  • Christian M
    Christian M Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 105
    #9   22. feb 2010 Der bliver ikke lavet tilstandsrapport og ejerskifteforsikring på andelsboliger.

  • Blah B
    Blah B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #10   23. feb 2010 Præcis.. der bliver ikke lavet nogen rapporter undtaget en vurderingsrapport / og eller EL.. hvis foreningens vedtægter dikterer det..

    Jan > hele idéen i at sælge som et dødsbo er jo ikke at sælge for at fraskrive sig ansvar.. det er fordi ejeren er... jah... død.. ren juridisk er det jo bare en eftervirkning at de efterladte ikke kan holdes til ansvar for fejl og mangler.. man kan så argumentere for at foreningen kan/skal dække skader på ejendommen..

    Anywho.. mit bud er sendt til advokaten... og arvingerne skal godkende det.. får svar senest torsdag.. min egen kontrakt er underskrevet og .. puha... sad bare og kiggede i 10min igår på papierne.. det er svært at sælge noget man har haft i 5-6år.. kan bare ikke rigtig negligere prisen og det faktum at det bliver nemmere i fremtiden at sælge en 2/3v end en 1v.. og specielt til den pris..

    ååh ..at være voksen.. heheh


Kommentér på:
Rettigheder som køber af andel

Annonce