{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.155 visninger | Oprettet:

Hvilket tag skal man vælge? {{forumTopicSubject}}

Når man skal have en nyt tag, der ikke må koste alverden, hvilket et skal man så vælge?

Eternit, stålplader eller cementtagsten?

Hvad er jeres erfaringer?

Vi har eternitplader på nu, og taget er ikke ret gammelt. Men dem der har lagt det på, har ikke været særlig gode til det, og flere plader er revnede og de ligger som smidt op. Der er boret huller, som de ikke kunne bruge alligevel, og så har de bare boret nye.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket tag skal man vælge?
  • #1   23. okt 2010 Stålplader er bare det grimmeste der findes det er et møgtag, så hold dig til cementtagsten. Køb nogle billige cementtagsten og ofre npgle flere penge på et godt undertag i stedet for

  • #2   23. okt 2010 Det er også det, jeg hælder mest til, men det koster en hel del mere at få lagt på.

  • #3   23. okt 2010 Tjaa... alternativet er ikke at få nyt tag på. Når der ikke er penge til mere, så er der ikke så meget at gøre.

  • Ulrik N
    Ulrik N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #4   23. okt 2010 decra laver noget rigtig flot stål tag... men ellers er en cementtagsten også altid pæn..

  • #6   23. okt 2010 Paptag er dyrt det er eternitplader også blevet.
    Kan det gamle(nye) tag ikke repares? Dem der har lagt det op må da kunne drages til ansvar hvis det er noget lort de har lavet...


  • Mikkel U
    Mikkel U Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 33
    #7   23. okt 2010 Hvor stort er jeres tag og hvad er jeres budget "med montage" så skal jeg fortælle jer hvad det forskellige koster !

  • #8   23. okt 2010 Jo det gamle kan muligvis repareres, men så skal det hele pilles af, og lægterne skal ligges om. Inden de kan ligge de bedste af pladerne op igen og skifte de andre.

    Mikkel, jeg aner det ikke. Men vi har fået det første tilbud, som lyder på knap 159.000 kr. for eternittag og godt 262.000 for betontagsten. Og i prisen er så montering af nye tagrender, nedløb, 2 veluxvinduer og nye skotrender.


  • #9   23. okt 2010 undskyld jeg lige bruger din tråd..

    vi har også tænkt på nyt tag.. vi havde tænkt decra.. er det noget med det kan lægges ovenpå det gamle tag??


  • #10   23. okt 2010 ja ok.. glem det spørgsmål.. hehe..
    søgte lige på nettet og det er det som udgangspukt sådan man gør med decra smiley

    så til ts: det ville nok være den billigeste løsning smiley


  • #11   23. okt 2010 Vi kan ikke ligge decra ovenpå det gamle, da det gamle tag ikke ligger ordentligt, og skotrenderne ikke er tætte.

  • #12   23. okt 2010 øv smiley men mon ikke dem der ligger det retter det..

    fandt lige en side hvor man kunne regne prisen ud, ca.. 95000 vil det ca. koste men det er jo med det hele og sat op.. øv man ikke lige har 100000


  • #13   23. okt 2010 Det siges også, at decra ikke holder sig pænt ret længe, og at det har tendens til at samle alger.

  • Mikkel U
    Mikkel U Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 33
    #14   23. okt 2010 Susanne, hvis det har din interesse kan jeg godt give dig et tilbud på at lave det tag, også NOGET billigere end de priser du har der, find ud af hvor stort dit tag ca er, så skal jeg lige se hvad jeg kan gøre...

    Lægter, undertag, skotrender, 2 velux, tagsten og tagrender.. Er det det vi snakker om? Med eller uden efterisolering ?


  • #15   23. okt 2010 Det vores tilbud indeholder er:

    ETERNIT

    Opsætning samt leje af stillads
    Demontering af eksisterende tagbelægning
    Opbygning af nye skotrender
    Montering af nye ståltagrender samt nedløb
    Montering af 2 stk. veluxvinduer
    Lægning af nye B7 eternitplader i sortblå inkl. tilbehør
    Bortskaffelse af byggeaffald

    BETONTAGSTEN

    Opsætning samt leje af stillads
    Demontering af eksisterende tagbelægning, lægter mv.
    Montering af undertag, 1*2" trykimp. afstandslister, T1 taglægter mv.
    Opbygning af nye skotrender
    Montering af nye ståltagrender samt nedløb
    Montering af 2 stk. veluxvinduer
    Lægning af sorte eller røde betontagsten
    Bortskaffelse af byggeaffald


    Nej, der skal ikke efterisoleres. Jeg har ingen idé om, hvor stort vores tag er, men selve huset er vel ca. 120 m2 i to etager. Skal jeg gå ud og tælle eternitplader ? ;o)


  • #16   23. okt 2010 Prisen på ETERNIT 158.750 kr.

    Prisen på BETONTAGSTEN 262.250 kr.


  • #17   23. okt 2010 Hvor meget fylder en B7 eternitplade, når den er lagt op?

  • Mikkel U
    Mikkel U Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 33
    #18   23. okt 2010 Er jeres hus 120kvm i grundplan ?
    Er det et valmet hus ?
    Hvad er taghældningen ?
    Har du ikke et billede af huset ?


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #19   23. okt 2010 Mikkel : det er da imponerende at du kan lave det billigere , uden at vide noget om str ,hældning , lokale forhold etc ?
    ang beton versus eternit , har de så ikke taget forbehold for de eksisterende spær ?


  • Mikkel U
    Mikkel U Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 33
    #20   23. okt 2010 michael B - Tjah, jeg ved bare at jeg med kan lave en alm tagrenovering med de fleste betontagsten billigere end 262.250 kr Og det er sku næsten uanset størrelsen ...

  • #21   23. okt 2010 Michael, nej det har de ikke. De har været oppe på loftet og set spærrene.

    Nej det er ikke 120 m2 i grundplan - det er i det hele. Hvordan kan vi måle taget op?


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #22   23. okt 2010 længde gange bredde og så taghældningen så kan man regne det ud ,
    jeg synes det er vigtiggt at vide hvilken slags hus det er for at kunne sige noget fornuftigt , er det en bungalov eller ?


  • Mikkel U
    Mikkel U Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 33
    #23   23. okt 2010 Tag et billede af det til mig... Hvor ligger det pågældende hus?

  • #24   23. okt 2010 Michael B, nu er det ikke så let at måle det op. I hvert fald hverken for min mand eller mig.

    Mikkel, jeg har sendt en pb.


  • #25   23. okt 2010 Der er 12 plader nedaf på den ene side og 11 plader på den anden, og der er 6 plader henaf ca.

    Det er halve eternitplader.


  • #26   23. okt 2010 det var godt nok fyrt da.. jeg har selv laggt nyt eternit tag på mit hus. det var ikke særlig svært igen. kostede mig knap 30000 i materialer.. og det var ink maling til udhæng og skruer osv osv

  • #27   23. okt 2010 Vi har så desværre ikke selv mulighed for at ligge på.

  • #28   23. okt 2010 var os bare for ogh illustrere at det var en vanvittig pris såmend. er heller ikke tømre eller noget men min nar´bo er selvstændig tømre så har fået rådgivning af ham samt købt taget gennem ham

  • #29   24. okt 2010 Decra tage bliver grimme efter få år, der findes ikke et tag der bliver hurtigere begroet med alger end Decra! (selvom producenter siger det modsatte!)

    MVH Frank


  • #30   24. okt 2010 frank, man kan jo selv vaske sit tag, medmindre alt man køber skal være vedligeholdelsesfrit smiley

  • #31   24. okt 2010 Min mand kan ikke stå og vaske tag med to ødelagte knæ. Så derfor har vi fravalgt Decra.

  • freddie j
    freddie j Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 26
    #32   24. okt 2010 Kan kun gi frank ret med decra,men lindab er glat og liner tegl det bliver ikke grimt

  • freddie j
    freddie j Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 26
    #33   24. okt 2010 og jeg ville aldrig vælge eternitplade for det holder bare

  • freddie j
    freddie j Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 26
    #34   24. okt 2010 ikke

  • #35   24. okt 2010 Nej, manden og jeg er også lidt uenige. For han hælder til at ligge eternit på, hvis vi ikke har råd til det andet, og jeg vil ikke gerne have eternit på.

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #36   24. okt 2010 tag nu nogle foto og lav et album , og mål taget ca op ved jorden , det andet er der jo ikke nogen der kan give et seriøst svar på ,så får du bare noget sniksnak , og eternit holder udemærket hvis hældningen er stor nok og det samme gælder decra , og har du lille hældning skal du måske ha tagpap på .

  • #37   24. okt 2010 Hældningen er god nok til eternit. Min erfaring siger mig bare, at eternit er noget skidt.

  • freddie j
    freddie j Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 26
    #38   24. okt 2010 eternit holder ikke , og ja decra holder men det bliver hurtigt grimt fordi det har en ru overflade
    jeg har selv eternit der er 10 år gammelt og er begyndt at smuldre og der er købt efter de mente de havde fået styr på det igen,
    men jeg kender en tømmer der laver lindab tage og har gjordt det i ca 18 år og de tage han har lavet i starten er stadig væk pæne


  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 3 Følgere: 4 Svar: 73
    #39   25. okt 2010 Lige på dette punkt er der lige så mange meninger som folk har om biler. Alle kender en der lige kender en der siger det er noget skidt og omvendt...
    Pris og kvalitet hænger desværre sammen så at få noget der er billigt og og rigtig godt blir svært - derfor går du på kompromi og vælger ud fra råd og vejledning i forhold til jeres bugdet.
    Jeg kan og vil ikke udtale mig om de 2 priser da jeg ikke ved hvor I bor, har set grunden og huset osv, at andre er ivrige efter at lave det billigere må de selvom - det er altid nemt når man kender de oprindelige priser smiley
    Et godt råd ville være at vælge en håndværker en i familien eller vennerne kan anbefale og tidligere har brugt.
    Held og lykke herfra i hvert fald.


  • #40   25. okt 2010 min far har os nogen eternit plader på sin garage som er 10 år gamle og smuldret op efterhånden men fik afvide af en tømre de nye skulle være iorden nu

    ang stål tage gerelt har det lige været oppe at de var meget farlige i form af brand fordi varmen ikke kunne slippe væk eftersom taget holder på varmen og flammen og huset derfor ret hurtig ville overtænde..

    stål tag ville jeg aldrig vælge primært af den grund men jeg tror os på vi snart ser en masse rustne tag.. der hvor de bliver skåret begynder den meget meget tynde maling de har ret hurtig og krølle op og danne sig rust


  • #41   25. okt 2010 Vi har ståltag på vores tilbygning, og indtil videre har det ikke vist tendens til rust.



  • freddie j
    freddie j Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 26
    #42   25. okt 2010 Ja det med eternit plader skulle være i orden nu,hmm det fik jeg også at vide da jeg købte,men de er begyndt at smuldre nu

  • #43   26. okt 2010 godt man har et eternit skifer tag fra 50´erne.....det holder længere end et nyt eternit tag smiley

  • freddie j
    freddie j Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 26
    #44   26. okt 2010 Jep det meste at mit er også fra 71 det holder fint


  • #45   27. okt 2010 Nu har vi fået tilbud nr. 2, som er noget billigere end det første. Sikke dog en stor forskel på priser.

Kommentér på:
Hvilket tag skal man vælge?

Annonce