{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.269 visninger | Oprettet:

mark b
mark b
Tilmeldt:
4. jan 2009
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 33

Billigt vs dyrt isolering {{forumTopicSubject}}

Denne weekend er der f.eks Glasuld i jem og fix for 20kr kvm 95mm hvilket jo er en del billigere end f.eks rockwools 95mm

jeg skal have isoleret mit tag med 300mm isolering, og havde tænkt på alm rockwool. men så så ejg lige det tilbud.
mener at have fået afvide jeg ikke kan bruge glasuld da jeg intet undertag har, og så ville det samle fugt og falde sammen.

Nogle der kan be/ afkræfte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billigt vs dyrt isolering
  • #1   21. mar 2009 Det vil jeg søreme ikke håbe er tilfældet..... Så bliver jeg gal, og nød til at få undertag på.

  • mark b
    mark b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 33
    #2   21. mar 2009 ku da være fedt hvis der ikk er noget om snakken, så kunne jeg spare et par tusinde

  • #3   21. mar 2009 Vi har lige købt det til at efterisolere taget med 200mm.

    og har ikke undertag, så vil da håbe det er godt nok. (-:


  • #4   21. mar 2009 Umiddelbart tror jeg ikke, men hvad plader har du på? det er jo ikke alle tagplader der er lige tætte, jeg har B5 tagplader på, og jeg ved at det ikke er et krav med undertag til disse tagplader, bare der er dampspærre på indvendig side, fordi så dannes der ikke kondens under taget.

    Desuden skulle jeg mene at Rockwool vil have nemmere ved at smuldre end glasuld, da jeg husker gamle rockwool, som temmelig svære at samle op, hvis de er gennemblødte, hvorimod glasuld hænger bedre sammen.

    Jeg tror ikke det handler om hvilken isolering man bruger, men hvilke tagplader.

    Men det er kun gisninger, dog ikke det med at B5 plader ikke behøver undertag.

    (det undrer mig at tømmermesteren ikke har svaret...)


  • mark b
    mark b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 33
    #5   21. mar 2009 jeg har et bølgetag lige som dig, i god stand, 100% tæt

  • Jan Foss C
    Jan Foss C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   21. mar 2009 hvis du selv skal gøre det så hold dig langt væk fra glasuld fordi det er langt mere ubehageligt at arbejde med.
    mht. undretag er der ikke noget krav i gamle konstruktioner medmindre at du lægger nyt tag, men ud mod dine tagplader skal du have vindtæt pap som skal være monteret 5 cm. fra dine lægter. hvis du efterisolerer og ikke monterer vil du få problemer ved et evt. hussalg


  • #7   22. mar 2009 brug nu en ordentligt isolering så som Rockwool Flexi A batts eller Glasuld Q-big.

    de har været på markedet i årevis og det hved man hvad man har, køber man billig isolering er det som reglt blevet produceret i poloen. og der er kravene ikke så skrappe som her hjemme.

    der er et gyldent udtryk ang. byggematrialer du får hvad ud betaler for.

    ang. glasuld / undertag. har det intet på sig hvis man bruger en ordentligt glasuld så som Isover. men hjemogfix garentere ikke for deres eget underligt ?

    Mvh Casper


  • mark b
    mark b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 33
    #8   22. mar 2009 det er produceret i scotland smiley a 37, hvilket som jeg har læst mig til er det samme som blandt andet isover ? Slet ikke der har prøvet det ?

  • #9   23. mar 2009 det er jo ikke alt fra udlandet der er dårligt. (-:

    de kan bare producere det billigere


Kommentér på:
Billigt vs dyrt isolering

Annonce