{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  leje af hus, hvem betaler..
  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #1   29. mar 2010 Det ska udlejer...... Er det privat?

  • #2   29. mar 2010 Ved os gør udlejer. men ved ikke hvad loven siger, men kunne forestille mig det er udlejer der skal, men så ligger han det jo bare ind i huslejen så du betaler det "skjult"

  • #3   29. mar 2010 Helle p
    Det er jo nok udlejer, men de har for det meste sat huslejen så disse ting blevet betalt igennem lejeren..
    Service på gasfyr hænger han selv på! Han skal ihvertfald sørge for at det fungere og overholder alle krav.


  • helle p
    helle p Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #4   29. mar 2010 det er fordi min udlejer åbenbart har været her i dag og lagt et girokort på 2500 kr i min postkasse + en regning fra kommunen på disse ting. og jeg har læst min lejekontrakt igennem og der står intet.. det er et privat hus vi lejer og det gamle sted vi boede som også var et hus, der betalte vi ikke for det.. og jeg synes vores husleje er rigelig høj så jeg regnede faktisk med at det var deri.. men ville lige høre hvad i andre gjorde smiley må ringe til llo så og høre hvad loven siger..

  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #5   29. mar 2010 Selvfølgelig ligger det i huslejen......
    Hvis man lejer noget ud, om det er privat, eller boligforening, så er det jo medregnet i huslejen, med sådanne ting.


  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #6   29. mar 2010 Helle når du skriver kloak afledning, er det så vand du tænker på der?


  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #7   29. mar 2010 Sorry jeg tænker på vand afledning smiley

  • helle p
    helle p Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #8   29. mar 2010 ja undskyld jeg roder det vist lidt sammen smiley ja altså man betaler for udledning af vand.. er det sådan det hedder? der står bare Kloak på den regning jeg har fået smiley

  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #9   29. mar 2010 Okay....så er jeg med smiley
    Altså det med vand er noget man egentlig selv betaler for. Men....der skal så også være et vandur i din bolig......
    Kommunen opkræver det beløb, det koster for at komme af med vandet, og det er altid den dyreste smiley
    Så hvis du ingen vandur har i boligen, så er det op til udlejer at sætte lejen herefter.
    Det med service på gasfyr er bestemt udlejer selv.
    Så han kan ikke bare smide et girokort i postkassen..


  • #10   29. mar 2010 I ens vandforbrug, altså regningen inkluderer udledning af vandet.. I vores lejekontrakt står der hvad huslejen dækker. Vi betaler et aconto beløb hver måned oveni som er vand og renovation o.lign.

  • helle p
    helle p Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #11   29. mar 2010 vi har bare intet på skrift, så derfor er jeg lidt i tvivl.. vi har også fået en regning på rottebekæmpelse... vi har vandmåler hvis det er det du mener karin og vi betaler naturligvis for vandforbruget.. jeg har været inde på LLO ´s hjemmeside og læse og har fundet flere ting derinde, der har fået vores lejekontrakt til at virke "mærkelig" så det må koste os de 620 kr i indmeldelse så de kan kigge på vores kontrakt..

  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #12   29. mar 2010 Her hos os bliver vi opkrævet 4 gange om året, for at få vandet., af vores vandværk. Og så de 2 gange om året for at komme af med det, som kommer fra kommunen. Men vi har også installeret vand-ure i hver bolig.

  • helle p
    helle p Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #13   29. mar 2010 vandur? er det vandmåler ?

  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #14   29. mar 2010 Ja rigtig vandmåler smiley Her kalder vi det bare vand-ur.
    Hvis i har egen vand-måler, så skal i også selv betale den fra kommunen, hvor der opkræves det for at komme af med vandet.
    Har man egen vand-måler, så vil der ikke stå noget i lejekontrakten, vedr. vand. Der vil kun stå noget hvis vand er med i huslejen.

    Ang. rottebekæmpelse, kan godt huske du skrev noget om det,, på et tidspunkt. Der er helt og aldeles udlejer, der også selv skal betale her.


  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #15   29. mar 2010 Helle det ville være en rigtig go idé, at få llo til at kigge på den......

  • helle p
    helle p Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #16   29. mar 2010 Karin, det kan du tro de får lov til smiley har lige meldt mig ind til den nette sum af 620 kr , men de er jo nok govet godt ud på lang sigt smiley

  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #17   29. mar 2010 Det er jo dét smiley
    Vi måtte selv melde os ind for ca 3 år siden, da boede vores datter også til leje privat. De kan være god givet ud. Selvom det er en net sum lige her og nu smiley
    Så håber da i får rodet bod på det hele.....


  • #18   29. mar 2010 Var det ikke en ide først og ringe og snakke med udlejer stille og roligt? hvis i nu er glade for at bo der, og ellers har det godt med udlejer? hvis i først begynder og pudse llo på ham, bliver det jo ikke sjovt at bo til leje længere smiley

  • helle p
    helle p Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #19   29. mar 2010 vi har haft ringet til ham før om nogle andre ting, hver gang har han ikke tid eller skal liiiiige ud og rejse og "ringer så snart han kommer hjem" men man hører aldrig noget.. tingene i huset fungere ikke som de skal, opvaskemaskinen dur ikke, gulvvarmen er kaput, han har lavet de fleste af elinstalationerne selv, hvilket vil sige at vi har måtte lave ting om for at det fungere ordentligt. han virker til at være ligeglad og siger selv at han venter på bedre tider så han kan sælge huset. vi har skam ikke tænkt os at pudse llo på ham, som du så fint udtrykker det, men vi vil have 100% styr på reglerne selv før vi kontakter ham.. derfor mit spørgsmål herinde smiley

  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #20   29. mar 2010 Steffen
    Man kan jo godt kontakte llo, for lige at være lidt opdateret.
    Det er jo ikke sådan at llo farer i hovedet på udlejer, fordi man kontakter dem.


  • #22   30. mar 2010 lejer gjorde det hos os.. men så fik han jo også en billigere husleje.. men hvis lejer er klog så tager han det over huslejen.. for hvis ikke det blir betalt er det udlejer der står med håret i postkassen smiley

    vores lejer betalte ikke og hans el betalte han heller ikke, men det var blevet kørt i hans navn så den hænger han selvpå..

    udover det betalte han heller ikke lige sin husleje de sidste mdr.


  • helle p
    helle p Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #23   30. mar 2010 mogens : det er også hvad vi er kommet frem til ,men han lød og virkede rigtig sød til at starte med smiley men man kan jo hurtigt blive snydt desværre

  • helle p
    helle p Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #24   30. mar 2010 altså den regning vi har modtaget på de 3 ting, der står jo ikke vores navn på men udlejers...

  • #25   30. mar 2010 Hvis der står udlejers navn på, havde jeg bare ladet være med at betale dem smiley

  • Pind
    Pind Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 47
    #26   31. mar 2010 Det er muligvis kommunen der har været forbi med den regning, prøv at ringe til dem først, og fortæl dem at de selv må sende en ny regning til udlejer.

    Hvis det ikke er dem, men udlejer der har lagt den regning (med sit eget navn på), så kør ud og smid den i hans egen postkasse.


  • kasper j
    kasper j Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 32
    #27   31. mar 2010 det kommer vel an på hvordan lejekontrakten er lavet.. men ved hvis det er et almindeligt boligselskab skal man ikke betale for der.

    men det er derfor man skal holde sig væk fra privat leje.. i hvertfald noget jeg har erfaret. men held og lykke med det


  • helle p
    helle p Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #28   31. mar 2010 det er ikke kommunen der har været med det.. det lå i en åbnet kuvert, med hans navn på papiret...

  • Pind
    Pind Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 47
    #29   31. mar 2010 Den hænger han selv på, i har lejet huset og eneste ansvar er at behandle det ordentligt, slidtage er udlejers ansvar.
    Man lejer jo heller ikke en bil, for at lave service på den, eller skifte sliddele som bremser osv.

    Jeg havde nok taget ham hårdt i kraven, og holdt den regning op foran hovedet på ham.


Kommentér på:
leje af hus, hvem betaler..

Annonce