{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Køb af mere jord {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Min nabo har en stor grund som de ikke benytter og damen og mig har gået og snakket om at købe et lille stykke af jorden som grænser op til vores have (vil tro det drejer sig om 2-300 m2)
Mit spørgsmål er så hvis naboen vil sælge hvordan og hvorledes gør man så med skøde og hvad der nu ellers skal gøres? eller tager man bare fat i naboen og blir enige om en pris og så er det, det?
Hva ville være en rimelig pris at gi for jord? pr m2?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af mere jord
  • #1   19. jul 2009 jorden koster sikkert ikke ret meget det er nok mere en opmåler og papirs nusseri fra kommunen der koster

  • #2   19. jul 2009 Claus C
    Hvad er ikke ret meget? jeg har slet ingen anelse om hvad jord koster?
    Men når jeg har snakket med naboen hvem skal jeg så tage kontagt til? komunen? teknisk forvaltning? en opmåler?


  • #3   19. jul 2009 Spørgsmålet er tit om du kan få tilladelse til det smiley man kan normalt ikke bare lave om flytte rundt på jord hvis det høre til et andet martrikel smiley men snak med kommunen om det smiley

  • * ebr *
    * ebr * Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 14
    #4   19. jul 2009 Du skal have fundet ud af en pris med din nabo, prisen kommer også an på hvor i landet du bor.

    hvis prisen bliver under 40.000 så behøver i ikke at få det tinglyst. så er det bare en arealoverførelse.

    få fat i en landmåler, og tekninsk forvalting kan sikkert også give nogen råd.

    Vi har lige solgt 800 m2 fra til 39.900 og alle udgifter vedr. salg afholdt køber.


  • #5   21. jul 2009 Men sådan en landmåler er heller ikke billig.. Jeg har lige haft en ude, til at dele min grund op.. 25k bare til ham plus gebyre på 12k og tinglysningsafgifter og diverse andre afgifter for ca 15k.

Kommentér på:
Køb af mere jord

Annonce