{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.285 visninger | Oprettet:

Martin L
Martin L
Tilmeldt:
8. feb 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Køb af hus..! {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg søger lidt hjælp og god råd.
Vi er tæt på at købe hus, uden om mægler..
Vi er mere eller mindre blev enig om pris også videre..
Gennem vores bank for vi så at vide at det vil være en god ide at få det "vurderet" af en mægler, bare ren vurdering (for totalkredit)
Det skal vi så gi 2500+moms for.. Han kommer ud, det tager ca. 10 min så kører han igen og dagen efter for jeg en mail hvor vurdering er 1,1. 100000 under det vi har snakket om som købspris. Hvilket kommer som en stor overraskelse både for os og sælger(som for uden er en rimelig bekendt). Da han gik i gang med total renovere huset fik han på en grundplans tegning over hvordan huset vil komme til at se ud, godkendt det til 1,2 uden overhoved, at de har været ud at se huset.. For uden hvad der indgik i bygge budget, Er der både sat træ/alu vinduer og døre i hele huset og nyt fyr.. Totalkredit har i går været ude og lukke bygge sagen. De mener helt bestemt at huset er mindst de penge vær (1,2) hele huset står ham nu i ca 1,25-1,3(der er hvad der er papir på) uden arbejdsløn(han har ejet tømmer firma) Nu står vi og aner ikke helt hvad vi skal gøre.. Håber i forstår hvad jeg har skrevet og mener ellers, kan jeg prøve at uddybe det lidt mere..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hus..!
  • #3   25. mar 2011 Nu går jeg ud fra at i skal låne pengene, i forbindelse med det kan i jo får kreditforeningerne ud og give en vudering på hvor meget i kan låne til at købe huset for.
    Jeg skal ikke kunne sige om det koster noget, men vi har ihvertfald ikke givet noget for at få vuderet de gange vi har lånt penge i huset.

    Så ring til nykredit- realkredit og brf og sig i skal låne penge til at købe for og hvor meget i kan låne, så sender de deres vuderings mand ud og i får et bud fra dem, Da vi i sin tid lånte penge til at købe, for var det fremgangs måden og vi fik 3 meget forskellige låne tilbud...


  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #4   25. mar 2011 Tjaa.... I bund og grund er en ejendom ikke mere værd, end hvad køber og sælger kan blive enige om. Hvis Du er utryg ved at give kr. 1.2 mio for ejendommen, så giver du måske for meget? Hvis du mener det er et røverkøb, så snyder sælger måske sig selv?

    Du kan også tage kontakt til vurderingsmanden, som har vurderet ejendommen til kr. 1.1 mio og høre hans sammenligningsgrundlag. Måske har han fuldstændigt ret i hans vurdering, eller også er den blot meget "forsigtig" hvilket ofte fører til en lidt lavere vurdering end hvad den burde være.

    Som regel kan de dokumentere den udregnede kvm pris, som de har fundet frem til.


  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #5   25. mar 2011 Nu ændrer priserne sig, og du skriver ikke hvor gammel de andre vurderinger er.

    Ligeledes er der stor forskel på en forsigtig vurdering fra bank/kreditforening og på en ejendomsmæglers forslag til salgspris.

    Derudover undre det mig at Jeres bank ikke har en samarbejdspartner som de sender ud.


  • Frank D
    Frank D Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 48
    #6   25. mar 2011 Jeg er selv ejendomsmægler og vurderingsmand for en kreditforening.

    Hvad huset står sælger i og hvor meget det tidligere har været værd er i princippet ikke det du/banken har bedt mægleren om at vurdere. Mægleren har lavet en vurderingsforretning hvor han har vurderet huset ved salg i løbet af rimelig tid - normalt 6 måneder.

    At kreditforeningen tidligere har vurderet huset højere skal du jo ikke betale for. Mit eget hus har jeg også en 2 år gammel kreditforeningsvurdering liggende som er ca 500.000.- højere end hvad jeg kan sælge huset til idag.


Kommentér på:
Køb af hus..!

Annonce