{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.952 visninger | Oprettet:

Jens B
Jens B
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 8

Gode råd Gulv og Fyr {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og mig har lige skrevet under på et hus.
Der er oliefyr fra 72 med ulovlig olietank og gulvtæppe i stuen, også fra 72..... KLAMT gulvtæppe!!!!

Har hørt et pillefyr er det billigste i det lange løb, men at der er lidt arbejde med at rengøre det. Gør mig nu ingenting.
Kigger lidt på et woody Comfort 16 kw fra hedestoker.

Vi har 2 ret store hunde men krudt i røven, og har kigget lidt på et laminat gulv.
Men kan det betale sig at købe et dyrt gulv fra f.eks Pergo eller skal vi vælge et gulv til 50 kr. pr. m2 og skifte der hver 5. år????

Nogen der har erfaring men den slags?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng TV op 500 kr.
  • Montering af låger og greb på IKEA Pax skabe 600 kr.
  • Opsætning af 2 loftlamper (New Works Tense + IKEA Backstörn) 800 kr.
  • Changing the faucet in the kitchen 700 kr.
  • Vores vaskemaskine får HFI relæet til at springe fra. 1.600 kr.
  • Ophængning af vægspot i lille badeværelse. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd Gulv og Fyr
  • #1   15. apr 2009 har ikke så meget styr på det med fyret lader de kloge om.

men ang. gulvet kan det altid betale sig og tage et pergo gulv elelr alloc.
    de du betaler for kvaliteten, vi har selv pergo stuen og rigtig glad for det kan kan fjernes.

eks. jeg lagde brænde på brænde ovnen, brændte mig lidt så kom til og tabe brænde stykket, oven i i gløderne.
    så en stor glød røg ud, jeg lod en ligge ca en 15 min senere var den brændt ud fjernede den, tænkte øhh nej en sort plet.
    Men nej tog en klud og tørrede den væk, vil med garenti sige en 50 kr pr. m2 gulv ville have kunne klare det i 30 sek.

en anden ting ved og ligget et lidt dyrer gulv, er som regl er det nemmere og ligge.
    Plus hvem gider skifte gulv hver 3 år fodpanler skal af så bliver de ikke lige monteret rigtig igen så skal der males osv osv osv. hvor meget har man så sparet ? heh.

Mvh Casper.

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #2   15. apr 2009 uha....bare I husker at være meget præcise med at sælger af jeres hus hæfter for at den ulovlige olietank + evt. forurening fjernes for sælges regning.....især den sidste del, hvis har har været sivninger fra tanken kan blive en meget dyr affære.....jeg skriver KAN blive for ingen ved hvordan der ser ud under tanken. Det finder man først ud af hvis den skal fjernes.

/A

• Thomas C
    Thomas C Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Svar: 24
    #3   15. apr 2009 Vi har selv et Stokefyr ( pille fyr), og jeg er meget tilfreds med det.

Men indkøbsprisen på fyret er jo rimelig stor, man for ikke meget for under 50.000 kr, og det er nok en god ide at få en fyrmand til at montere det, da det skal indstilles.

Piller er jo også billigere end olie, og meget mere miljøvenlig.

Alt i alt kan det godt anbefaledes smiley

• Jens B
    Jens B Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 8
    #4   15. apr 2009 Super! Tak skal i have. Altid rart at høre fra nogen med erfaring!!!

• #5   17. apr 2009 et ordenlig og nymoderne oliefyr er nu heller ikke at kimse a

• leif p
    leif p Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Svar: 9
    #6   15. maj 2009 et nyt oliefyr kan fåes for en 5000 og en ny tank i plast koster 2500, så under 10000 så er du godt kørene igen... med hensyn til gulvet, vi har købt noget klikgulv i silvan til 200 kr m2en og det holder fint, vi har en dobbernann med krudt i røven, men du kan ikk se han har været på det, men det skal vasket tit.. især vis det er lyst..

Kommentér på:
Gode råd Gulv og Fyr

Annonce