1.952 visninger
|
Oprettet:
Gode råd Gulv og Fyr {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og mig har lige skrevet under på et hus.
Der er oliefyr fra 72 med ulovlig olietank og gulvtæppe i stuen, også fra 72..... KLAMT gulvtæppe!!!!
Har hørt et pillefyr er det billigste i det lange løb, men at der er lidt arbejde med at rengøre det. Gør mig nu ingenting.
Kigger lidt på et woody Comfort 16 kw fra hedestoker.
Vi har 2 ret store hunde men krudt i røven, og har kigget lidt på et laminat gulv.
Men kan det betale sig at købe et dyrt gulv fra f.eks Pergo eller skal vi vælge et gulv til 50 kr. pr. m2 og skifte der hver 5. år????
Nogen der har erfaring men den slags?
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 158
men ang. gulvet kan det altid betale sig og tage et pergo gulv elelr alloc.
de du betaler for kvaliteten, vi har selv pergo stuen og rigtig glad for det kan kan fjernes.
eks. jeg lagde brænde på brænde ovnen, brændte mig lidt så kom til og tabe brænde stykket, oven i i gløderne.
så en stor glød røg ud, jeg lod en ligge ca en 15 min senere var den brændt ud fjernede den, tænkte øhh nej en sort plet.
Men nej tog en klud og tørrede den væk, vil med garenti sige en 50 kr pr. m2 gulv ville have kunne klare det i 30 sek.
en anden ting ved og ligget et lidt dyrer gulv, er som regl er det nemmere og ligge.
Plus hvem gider skifte gulv hver 3 år fodpanler skal af så bliver de ikke lige monteret rigtig igen så skal der males osv osv osv. hvor meget har man så sparet ? heh.
Mvh Casper.
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
/A
apr 2009
Følger: 1 Svar: 24
Men indkøbsprisen på fyret er jo rimelig stor, man for ikke meget for under 50.000 kr, og det er nok en god ide at få en fyrmand til at montere det, da det skal indstilles.
Piller er jo også billigere end olie, og meget mere miljøvenlig.
Alt i alt kan det godt anbefaledes
jun 2008
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 8
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 85
sep 2008
Følger: 1 Svar: 9
Gode råd Gulv og Fyr