{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.092 visninger | Oprettet:

Morten M
Morten M
Tilmeldt:
12. jun 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Vi har intet sted og bo fra febuar. {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har haft en privat lejet, lejlighed i ca 6 måneder nu.
Nu skal hun til at læse igen også får hun kun su.
Hun har ikke rigtig mulighed for at arbejde da hun har begyndene diskopolaps.

For at gøre en lang historie kort så har vi sagt vores lejlighed op da vi ikke har råd til den.

Vi har været ved bolig foreningne men uden held og de var sgu ikke til meget hjælp.
Også har jeg snakket med kommunen og der var heller ikke det helt store at hente hos dem.

Hvad gør man i denne situation ?

Det drejer som sig om et sted at bo i / omkring grindsted 7200, til maks 3000 kr + forbrug hver måned.

Mvh Morten.

God jul.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi har intet sted og bo fra febuar.
  • #1   23. dec 2008 så må du måske arbejde noget mere ??

  • #2   23. dec 2008 og mht at finde lejlighed.. må du jo kigge i div aviser... her oppe er der ihvertfald mange lejligheder hver uge

  • #3   23. dec 2008 Hun kan søge handicap tillæg til sin SU hvis hun ikke kan arbejde ved siden af ! Jeg har diagnoserne ADHD og OCD jeg fik tillæget og får nu 9100 udbetalt i måneden ved at gå i skole !

  • Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #4   23. dec 2008 Lille = Okay lyder ganske fornuftigt, det må lige undersøges her efter nytår.
    Det er vel bare ved kommunen man får sådan noget ikke ?

    God jul.


  • #5   23. dec 2008 Gå ind på SU hjemmeside - der er der en formular der skal udfyldes og i skal gerne have udtalelser fra evt. læger !

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #6   24. dec 2008 Morten M

    Undersøg det grundigt - og ikke mindst - overvej det grundigt!

    Begyndende Diskuprolaps er ikke sjovt, bestemt ikke! Men benyt Jer kun af det tillæg hvis det virkelig er sådan at det er til direkte gene for hendes studie!

    Jeg mener at forsikringer m.m. kan nægte at udbetale hvis man har modtaget et sådant handicap-tillæg eller lignende den dag hun måske ender i en rullestol. Eller i hvert fald, minimere en evt. erstatningssum.

    Jeg har selv 3 diskusprolapser og kunne også have søgt om at modtage handicap-tillæg og sikkert fået det. Men det ville betyde at jeg ikke kunne søge ind på flere forskellige erhverv samt at min forsikring skulle have nys om at jeg måske allerede nu ikke er arbejdsdygtig nok (jeg er godt nok kun 21, men kan jo reelt set være arbejdsudygtig imorgen tidlig når jeg vågner)

    Derfor, overvej det nøje om det er det hele værd - og ikke mindst nødvendigt - Det kan være det kan have konsekvenser for hende senere hen i livet smiley (Dette er ikke sagt som NOGET som helst surt opstød, blot for at I også ser det fra et andet perspektiv også!!)


  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 79
    #7   24. dec 2008 Morten: Nu hører vi om hvad din kæreste kan/ikke kan. Men hvad med dig selv?

    Er der ikke en mulighed der, det skulle vel ikke kun være din kæreste der skulle hive pengene hjem?


Kommentér på:
Vi har intet sted og bo fra febuar.

Annonce