{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.602 visninger | Oprettet:

Bliver vi udnyttet/snydt af udlejeren ? {{forumTopicSubject}}

Hej, mig og kæresten lejer en lejlighed i vojens på 51kvm.
Vi betaler 4500 kr inkl det hele. ( det skal lige siges vi lejer den på en gård i udkanten af Vojens )
Vi har opdaget der er skimmelsvamp inde på vores soveværelse, men udlejeren siger det er kommet efter vi flyttede ind, så det er vores skyld?!?!?
Ang huslejen så har udlejeren sagt at jeg ( damen ) har en friplads til hest. men har ingen hest og skal heller ikke have.
Nu har vi kigget lidt på nettet efter nye lejligheder, og kan se at en på vores størrelse "51kvm" ligger til mindre priser.
Vi prøvede at snakke med udlejeren om det, og hun blev bare sur og sagde vi aldrig ville finde en til så god pris som hun gav os, og at vi havde ridebane med i prisen som vi kunne bruge når vi ville. ( dog har vi INGEN hest )
- Vi må ikke bruge ovnen fordi den bruger for meget strøm. Så kom hun med en lille el'ovn hvor der ikke engang kan være en lasagne inde i.
Kun et lille kyllingelår ad gangen.
Vi må også kun bruge en kogeplade til f.eks kartofler og pasta. Fordi det bruger for meget hvis vi har kang i to kogeplader på en gang.
( det er noget vi fik at vide EFTER vi var flyttet ind )
Bliver vi en smule udnyttet eller hvordan ?

Det skal lige siges at inden lejligheden blev lejet sagde hun at vi skulle betale 3500 kr inkl det hele.
Da vi så flyttede ind fik vi pludselig at vide det altså kostede 4500 kr inkl pga vi var to mennesker.

Min kæreste har støbt gulv for hende inde i stalden, og hun kommer heletiden rendene til os og skal have hjælp til et eller andet.
Intet af det bliver trukket i husleje eller noget, som er lidt ærgeligt, når vi nogengange bruger hele weekenden på at hjælpe hende.

Nogen synes det er helt fair af udlejeren og andre synes omvendt.
Så vil lige høre jeres mening.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver vi udnyttet/snydt af udlejeren ?
  • #1   7. feb 2012 Ja i bliver udnyttet på det groveste.
    Find jer da en anden lejlighed.
    staldplads og ridebane kan i jo ikke bruge til noget.

    Min datter betaler 4600,- ialt. hun betaler selv for hendes strøm og varme. tror huslejen udgør ca de 3750,- lejligheden ligger i en mindre turist by og er på 91 m2.


  • Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 101
    #2   7. feb 2012 Ned til LLO og snak med dem.. hvis de mener at der er en sag evt vedr for høj husleje eller skimmelsvamp eller ved køkken fohold så koster det ca 700 at blive meldt ind og så køre de sagen for dig..

    det er gratis at tage ind og snakke med dem, og det er HELT sikkert både tiden og pengene værd..



  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #4   7. feb 2012 Start med at melde jer ind i LLO - Lejernes Landsorganisation. De kan hjælpe med alt det lovmæssige i lejeloven, og pengene er derfor rigtig godt givet ud.

    Der er ingen tvivl om at i bliver udnyttet, men i lyder heller ikke til at være særlig kritiske eller til at kende jeres rettigheder overhovedet.

    - Hvis i har en lejekontrakt, er det den i skal rette jer ind efter. Dvs. står der 3500 kr. inkl. alt i den, skal i blot indbetale 3500 kr. og ikke en krone mere. Hvis i kan dokumentere at der er indbetalt mere end det beløb i har aftalt, kan i anlægge en sag ved huslejenævnet.

    - Uanset hvad, ville jeg søge om en huslejenedsættelse, blot for at sætte hende lidt på plads og fortælle hende lidt om hvad det vil sige at blive snydt. Igen anlægges en sådan sag ved huslejenævnet i jeres pågældende kommune. Opstart af sådan en sag koster 139 kr. og dækker alle huslejenævnets udgifter.

    - Hvis der er faciliteter til hest, er det naturligvis fint, men spørgsmålet er hvad i har drøftet da i besigtigede lejligheden og igen, hvad der står i jeres lejekontrakt.

    - El skal normalvis tilknyttes brugeren af strømmen, dvs. hun kan i bund og grund være fløjtende ligeglad med jeres el-forbrug - det skal i selv afregne med f.eks. SydEnergi (man tilmelder sig, og så kører det selv). Men umiddelbart lyder det til at hun ikke har særskilte el-målere oppe, hvorfor at hun med garanti heller ikke betaler SKAT af lejeindtægten fra jer af.

    - Få en uvildig fra Haderslev kommune til at besigtige jeres lejemål for skimmel, og få helst sort på hvidt hvorfor der er skimmelvækst i jeres lejlighed. Husk for alt i verden at lufte grundigt ud DAGLIGT - Særligt hvis i tørrer tøj indenfor, som i sikkert gør smiley


    Alle ovenstående ting kan i få LLO til at sætte jer nærmere ind i, og mod betaling af et engangsgebyr på en 4-500 kr. oveni indmeldelses gebyret, kan de som sagt hjælpe med at køre sagerne for Jer.


  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #5   8. feb 2012 Kære Asbjørg O,

    som Vandet . siger, så er det en god ide at tage fat i LLO og lige få dem til at kigge efter hvad der står står i din kontrakt.

    Med hensyn til brug af komfur eller andre elektriske maskiner, så er dette forbrug hende helt uvedkommende idet i jo har aftalt en pris inklusiv alt (dvs. også inklusiv strøm). Så du kan bare sætte din egen personlig solarie op hvis du har lyst.


  • #6   8. feb 2012 Hun udnytter jer for vildt.... LØB!

  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #7   8. feb 2012 Med hensyn til fugt.

    Hvem der skal afholde disse omkostninger kan også afhænge af hvad der står i kontrakten. Stå der ikke noget om vedligeholdelsespligter for parterne i kontrakten, så er det udlejers pligt.

    Jeg ville ringe til ISOTEST, (link fjernet) og få dem til at foretage en prøve så i ved hvor der er fugt henne. Derudover kan i også få lave en termografering så i kan se hvor der er kuldebroer og hvorfor fugten opstår.

    Fugt er også en skade der skal anmeldes forsikringsselskabet, så den kan også gå den vej igennem.


  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #8   13. feb 2012 Hey?

    Hvad er der sket i sagen siden sidst? Fik du talt med LLO?


  • Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 3
    #9   13. feb 2012 jeg ville finde et andet sted for hende jeres udlejer virker til at være en k...... mig og min kæreste bor i sommersted i en fin lejlighed på 68 kvm med en fed lille have til plus stort kælderrum vi giver 4150 inkl. alt undtagen el.

    må man høre hvad hun hedder ??
    hvis det er så har vores udlejer en til leje ved så ikke lige hvor stor den er osv


  • Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
    #10   16. aug 2012 imo bliver i udnyttet på det groveste o,O giver selv 4100 kr ( eksl. forbrug ) for et rækkehus på 74 kvm nymoderniseret og hvor alt virker

    og er i Aars by kun 2 km fra centrum så synes da nok i bliver rendt op og ned af ryggen =)


Kommentér på:
Bliver vi udnyttet/snydt af udlejeren ?

Annonce