{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.208 visninger | Oprettet:

Er det muligt for os at bygge nyt? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Det bliver nok et længere oplæg, men skal prøve og forholde mig kort.

Min kæreste og jeg er begyndt og snakke hus, og det er først 1-1,5 år ude i fremtiden da vi lige skal have sparet 100.000-150.000 kr. da man skal have de 5% til udbetaling. Men det jo meget rart at begynde og finde ud af hvad er muligt og hvad ønsker vi samt hvad vi kan gå på kompromis med.

Men mit spørgsmål gå egentlig ud på primært hvis der er nogle nybyggere som er en familie på 4 og de er alm. lønnet, hvad er deres udgifter så er samlet. Og selvf. lidt info omkring grundstørrelse og huset for at det bliver så realistisk for mig som muligt smiley

Jeg ved udmærket godt at det afhænger af rigtig rigtig mange ting.
Men det simpelthen for at prøve og få et indblik om det måske overhovedet er muligt for os med nybyg.

Jeg er færdig uddannet som socialrådgiver til sommer og min kæreste er bygningsstruktør, så vil mene vi ligger i mellem klassen, og tjener en alm. løn begge to.

Ved godt man kunne tag en snak med banken, men tænker det er først noget vi gør når opsparingen er vokset lidt. Håber nogen kan dele lidt erfaring omkring nybyg også.

Vi har vendt alle muligheder ift. hus, og min kæreste kan mere eller mindre ordne alt selv ift. renovering, men da han overvejet skift i arbejdet så vil han få så meget arbejde, at jeg bare ikke ser det som en mulighed længere og har derfor bragt ideen med nybyg ind og har set grunde til 300.000 kr. i det område vi ønsker at bo i.

Håber nogen kan hjælpe lidt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det muligt for os at bygge nyt?
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   14. nov 2017 Hej

    Jeg tror I skal vende problemstillingen rundt og få banken til at lave en beregning på hvad et nybyggeri må koste. Når I ved om I på jeres rådighedsbeløb må bygge for X kroner, så finder I tilbud på huse + grunde som samlet ikke overstiger jeres beløb fra banken.

    Andre folks omkostninger er umuligt at bedømme noget udfra....nogen er til Mercedes, andre er til Fiat. I huse vil nogen gerne købe mærker og topkvalitet, andre er til budgetvarer, lavpris dele osv. Dertil kommer hvor meget man kan/vil stå for selv.

    Netop hvis din kæreste ikke skal stå med alt arbejdet bør I se på et "færdigt" typehus og disse kan købes mange steder i alt fra 500.000 til X millioner

    Mvh. Anders


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #2   14. nov 2017 Som godt eksempel kan du se hvor forskellige priser folk byder ind med her:
    http://www.boliggalleri.dk/forum/generel-diskussion/46339-hvad_koster_det_at_tilbygge

    Og dette er kun på en tilbygning.
    Oveni afhænger det meget af hvor i DK I befinder Jer, hvem I sætter til at bygge huset osv osv.


  • #3   28. nov 2017 jeg syntes også at i skal vende det med banken.

    Men gør jeres bankmand den tjeneste, at finde den grund og et hus i gerne vil bygge. bare gå på et af de der typehus firmaer. (eurodan/Idehuse/huscompagniet) og find et hus med en rimelig fast pris. som i også gerne vil bo i.
    så har i en ca pris på hvad gerne vil låne.
    samt, de har mange gange forventet forbrug. varme osv. på de huse.
    alle kan kun gætte på, om i må eller ikke. da der ikke er nok tal i ovenstående.
    50.000 kr om året i løn var det der afgjorte det for mig om jeg måtte købe eller ej.

    de her tal er bare fra byggerier jeg har på nettet.
    i sagde grund: 300.000+100.000
    til den pris tror jeg ikke i skal regne med den er byggemodnet ( jeg er bare pessemistisk)
    så kaster i et nyt hus på til 1.900.000
    samlet 2.300.000

    så jeg ville sætte regnestykket op således

    i får ejerudgifter udgifter for 3.000 kr.
    varme 750kr.
    beregninger fra danske bank.
    efter skat
    realkredit 30 år: 6.650 kr.
    banklån 10 År : 3.625 kr.

    så skal det bare være plus/minus stykker.
    i ligge bare de udgifter i har til vand/el/tv/internet/forsikringer/opsparing/biler og hvad i ellers bruger penge på sammen.
    husk hvis i skal have nogle unger skal i vel have min 14.000 kr fri hver måned. så er det bare at ligge tallene sammen og sammenligne med jeres nuværende løn. er jeres udgifter allerede med dette simple regnestykke, 3-4000 over. vil jeg ikke glemme det men, tænke over hvad jeg ville gøre.

    det her er bare tal jeg har fundet på nettet. der er avigelser i forhold til jeres økonomi. der bliver også noget med skat, skal i først have unger om 10 år. så ændrer det også en del.

    men held og lykke med det.


  • Maria P
    Maria P Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Svar: 4
    #4   3. dec 2017 Det ville være sjovt at høre, hvordan det gik Mia, fordi jeg er i en lignende situation....nysgerrig smiley

  • #5   2. jan 2018 Hvis det er muligt at du kunne give en update på om du er blevet klogere på det Mia, ville jeg også sætte stor pris på det? smiley
    Selvom jeg godt ved at det kan være svært at sige helt præcist. Men så kan det være at du har et godt råd til hvem du snakkede med for at blive klogere på det?


Kommentér på:
Er det muligt for os at bygge nyt?

Annonce