{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det en ok bærbar
  • #1   26. nov 2009 Find dig en bærbar hvor der er en centrion processor i.

    Det kan være TOTAL ligegyldigt om den har 30 eller 300gb harddisk.
    Om den har 1gb ram eller 20gb ram.

    Processoren er vigtig, og med den bærbar som du har linket til der, den bliver du træt af i længden.
    Den har INTET cache, og den vil med tiden føles ekstrem langsom.


  • #2   26. nov 2009 Du skal også kigge efter grafik kortet, og det er da rimelig relevant hvor mange ram den har, men ja processor er også meget vigtig, jeg vil sige mindst en 2.0 duo core smiley jeg ville ikke vælge den du linker til smiley

    Havde det været mig som dig, ville jeg uden tvivl købe en mac smiley


  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #3   26. nov 2009 Enig - det er en skod maskine.
    Men ikke enig i at ram er hardisk er ligegyldig. For lidt ram kan gå ud over hastighed, og for lille hardisk er da bare skide træls, hvis man har meget musik og film.


  • #4   26. nov 2009 Rigtigt.
    Men HVIS du en dag skal bruge flere ram i din bærbar, så kan du bare udvide, ved at sætte flere ram i den.
    -Men du kan ikke bare sætte en anden processor i din bærbar. Bundkortet skal understøtte din processor.

    Mht. harddiske så vil jeg give dig et rigtig frækt råd, som du skal have i mente resten af dit liv.

    En pc, skal KUN være til at have styreprogrammer og småadds.
    ALT hva du har af vigtige dokumenter, billeder, film, musik, osv osv det har du liggende på en lille ekstern harddiske, som du altid har gemt af vejen, hvis der skulle ske noget.

    På den måde er du ikke på røven, hvis din bærbar bliver stjålet, eller hvis du taber cola ned over den, eller hvis du taber din bærbar osv osv.
    -Du har alle dine dataer samlet på din EXTERN-harddisk.

    DERFOR jeg siger at det kan være 100% ligegyldig om den har 50gb, eller 500gb harddisk inde i bærbaren.
    Windows fylder ca 20gb, og så har du 30gb til programmer og småadds.

    Grafikkort kan også være total ligemeget, sålænge at du ikke skal spille krævende spil, som den alligevel ikke vil kunne køre optimalt.
    Tænker her på GTA4 osv.

    SÅ, fokuser på hvilken cpu der er i din bærbare, og FUCK op med hvor mange ram og gb harddisk den har.


  • #5   26. nov 2009 DESUDEN, så prøv at lig mærke til reklamer, og diverse spots.
    Der nævnes ALTID kun harddiske, ram, og skærm.
    -Man får intet at vide om hvilken cpu der er i maskinen.

    Så mange sælger bærbare til uvidene, bare ved at sige at den har 1000gb harddiske, og 4gb ram.
    -Men kun 2.2ghz celeron processor.


  • Nicolai M
    Nicolai M Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 76
    #6   26. nov 2009 (link fjernet)

    hvis du spørger mig får du meget for dine penge her..


  • #7   26. nov 2009 Og det er så AMD...
    Hold dig fra det skidt.

    Altså, hvis du skal have en ordentlig bærbar, som du vil være glad for i mange år. Så vil jeg 100% anbefale at du køber dig en IBM eller Lenovo.


  • #8   26. nov 2009 (link fjernet)

    Denne bærbar, har vi lige købt 4stk af, som en del af julegave ræset.
    Den er hurtig, stabil, og en herre dejlig CPU.
    Se prisen... KUN 800kr mere end den som du havde fundet. Og her få du altså UFATTELIG meget for de 800kr.


  • #9   27. nov 2009 Købte en Dell bærbar med en 2,1 Dual Core og 4 gb ram, 500 mb harddisk. Den havde desuden et ok processor.
    Jeg har en extern harddisk på 1 Tb til alt det vigtige som du nævner. Måtte slippe 3700 inkl fragt forsikring osv. Syntes selv det var det bedste køb. Får desuden windows 7 ogrøvmeget service oveni.


  • #10   27. nov 2009 mente grafik kort

  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #12   27. nov 2009 Jubas:

    Jeg kan sagtens følge dig. Vi har selv en ekstern backup, som er gemt i huset. Har nemlig mistet rigtig mange billeder for ca 5 år siden, og det er pisse surt.
    Har faktisk stadig hardisken liggende i håb om jeg en dag render ind i en guru der kan genskabe det


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 2
    #13   27. nov 2009 mit råd x3500 processor
    3-4 gb ram
    250+++ hdd smiley
    også gerne noget fint grafik kort

    også HDMi indgang så du kan spille film fra den over på fjernsynet , (regner med du har en fladskærm)

    så der masse plads til film og den er hurtig


  • #14   27. nov 2009 HAr købt en dell bærbar..

  • #15   27. nov 2009 Charlotte&Jesper... det er SIKKERT en Celeron Dual core, du har købt, og den er altså ikke særlig meget værd.

    ALF P: Jeg gad godt vide hvor du arbejder ?
    Jeg har solgt og vidergivet, flere bærbare pcer, end du nogensinde vil komme til at være i kontakt med resten af dit liv.
    Heriblandt er der både, Acer, Packard bell, Dell, IBM/Lenovo, Zepto, Compaq, Siemens, Imac osv osv.
    DER HAR ALDRIG VÆRET PROBLEMER MED NOGLE AF DEM.

    Det som er problemet ved de fleste lavpriskæder, er at de købet et STORT parti hjem til deres kæde, af en Skrabet model inden for f.eks. Packard bell.
    Det resultere så i, at alle de bærbare som butikkerne sælger af den model der, de går altså i stykker.
    De er ikke beregnet til dagligt brug... faktisk er de kun beregnet som udstillingsmodel.

    Og man kan jo så sige, at det går ud over en som dig, som forbinder deres mærke med en værre gang lort, fordi at du altid kun har haft kendskab til de SKRABET modeller inden for Packard bell's program.

    Man kan så sige, at lavpris-kæderne er med til at ødelægge de forskellige mærker, fordi at RIGTIG mange får dårlig erfaring med disse maskiner.

    ALF P..... Det er næsten ligemeget hvilken model bærbar pc du køber, bare du køber en fra deres HighEnd-program.

    Denne bærbar som jeg har linket til, er NETOP fra deres highend program, DOG er modellen fra sidste år, så det er altså ikke det allernyeste, men stadig LANGT bedre end Celeron, Atom, og SAMTLIGE AMD maskiner.


  • #17   28. nov 2009 ALF P, Kan godt være du er reparatør, men jeg vidersender dagligt omkring 100-200bærbare pcer, som IT medansvarlig for region SydDanmark.

    Cpuen kendetegner ikke kvalitet, men køber man en bærbar med en svag CPU, kan det være 100% ligemeget om den har mange ram, eller harddisk osv.
    Celeron, AMD og Atom, de fungere bare ikke i en bærbare pc, som skal kunne følge med nu til dags.

    Jeg har nu efterhånden vidergivet en del Packardbell, som aldrig har fejlet noget, og de har da haft ganske glimrende specs, gode beslag og lukkemekanisk omkring skærm osv.

    ... Så forstår ikke din antydning til at de skulle lave billige discount maskiner....


  • #18   28. nov 2009 Kan godt være jeg har købt en intel dual core, men det var det bedste jeg kunne finde til prisen. Jeg skal IKKE trække store programmer osv. Man skal finde ud af hvad man har brug for fordi ellers har du smidt for mange penge ud på noget der aldrig var nødvendigt.
    Derfor sidder jeg en grænse og mener jeg bliver meget tilfreds med den processor jeg har valgt.
    Skal jeg op i en større model kommer jeg hurtigt af med 1000-1500 kr ekstra.


  • #19   28. nov 2009 Det er jo et vidt begreb "Intel Dual Core"
    Det hedder enten celeron, eller Pentium.
    Og er det helt kritisk det du har købt, hedder det Atom smiley

    Men er stensikker på, at du har købt en intel CELERON dual core, fremfor en intel PENTIUM dual core.


  • #20   28. nov 2009 Prøver lige at tjekke hvad det er for en..
    Den hedder ihvertfald ikke Atom


  • #21   28. nov 2009 Pentium Dual Core T4300(2.1GHz,800MHz,1MB)
    Det her er hvad den hedder.


Kommentér på:
Er det en ok bærbar

Annonce