{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fugning 2.700 kr.
  • Reparation af el-kontakter 400 kr.
  • Ophængning 980 kr.
  • Rengøring af hele lejlighed 1.500 kr.
  • Oplukning af hængelås på skur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gibs loft hvordan!!!!?????
  • Thomas T
    Thomas T Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #1   7. aug 2008 Hvis det bare er blevet spartlet ordentligt så kan du sagtens bare male direkte på det...

• #2   7. aug 2008 Jeg spartler det godt og kommer tape i alle samlinger og så grunder jeg det og maler til sidst.
    Dvs ingen filt, men der er forskelligt hvad folk gør. Jeg gider bare ikke og sidde filt op og det ser kanon godt ud det jeg får lavet.

• #3   7. aug 2008 Ingen filt. men microdispenser AKA. grunder er en god idé. Så suger de pænt jævnt over det hele. Derefter kan de bare males. man kan også male dem direkte. Men det er bedst med grunder.. Gipsgrunder

• #4   7. aug 2008 Okay, mange tak for det..

• #5   7. aug 2008 Jeg har brugt filt. Giver ligesom lige det sidste syntes jeg. Så det ikke bare er en helt blank overflade.

• #6   7. aug 2008 Maling fåes komplet mat. Glans 3 er kalkmat. Personligt synes jeg absolut et loft skal være 100% glat - men komplet mat. smiley

• #7   8. aug 2008 husk og grund det godt.. jeg er i lære som maler.. ser bedst ud hvis du tager filt på;O)

• #8   8. aug 2008 Jeg synes også det ser finere ud med filt på, det giver lige det sidste Touch! Og så tror jeg også at der er væsentligt færre smårevner i loftet om 10-20 år, hvis man bruger filt. Nu har du vel sat 2 lag gips op, med forskudte lag, ik?
    MVH Frank

• #9   8. aug 2008 Lige et godt råd smiley

Sæt altid filt på gipslofter

-For det første, så skjuler det evt småfejl bedre end hvis man maler direkte på pladerne....

-For det andet, så holder det på spartlingerne (uanset kvalitet af spartelmasse, vil en spartling altid kunne løsne sig fra revnen/skruehullet)

-For det tredje, så forhindrer filten at spartlingen revner -Idet, at filt er så stærk, at det nærmest er umuligt rykke fra hinanden.

Når man sætter filt på gipsplader -så prøv så vidt muligt at undgå, at filt-samlingerne kommer til at ligge ovenpå pladesamlingerne -For hvis de gør det, kan filten trække sig fra hinanden i samlingen, når gipspladerne arbejder. -Dette gør så, at der kommer en sort streg, og man må derefter male loftet over igen -da det er umuligt at plette på et gipsloft, uden at det bliver kendt.

Når man bruger filt, så brug den der er forgrundet -så får man det langt pæneste resultat ? at det er nemmere at arbejde med, samt mere sundhedvenligt end det der ikke er forgrundet.

Ska man lave det perfekte loft, vil jeg anbefale at man maler loftet 3 gange (også selvom man bruger forgrundet filt) -Det giver den sidste finish, da gipslofter er det sted man nemmest kan se fejl, skjolder osv

• #10   8. aug 2008 Tja. Der er jo forskellige grader af perfektionisme med alt. Jeg synes det bliver klart fint nok uden filt. Men klart. Hvis man lever af at male, skal det selvfølgelig være 100 perfekt 1.gang. Og regningen bliver jo også lidt større jo mere arbejde der skal udføres. smiley

• #11   8. aug 2008 Tak for svaren alle sammen!! Ved sku ikk rigtig hvad jeg vælger endnu

• #12   8. aug 2008 Frank G
    Hvorfor 2 lag gibs??
    Jeg har kun et lag gips på og der er blevet meget flot resultat
    2 lag er self stærkere og mere lyddæmpende, men jeg ved hvor der sidder forskalning og skal der større ting op og hænge har jeg lagt forstærkning ind i væggen.
    Jeg syntes personligt der er ALT for dyrt og bøvlet at skulle smide 2 lag op og har flere bekendte hvor det har holdt UDEN revner selv efter 10 år.

• #13   8. aug 2008 Man kunne blive ved med hvad der ville være 100% bedst at gøre. Alle er forskellige med hvad de synes er fint. Det er religion.

• #14   8. aug 2008 Og hvis det revler en lille bitte smule spartler man da bare lidt efter om 10 år når der alligvel skal males igen. NO PROBLEM. Det er da bedre at bruge kræfterne vigtigere steder og nå det dobbelte. Men smag og behag.

• #15   8. aug 2008 REVNER - ikke revler.. Hehee..

• #16   8. aug 2008 Charlotte&jesper: 2 lag, fordi det er langt det bedste både hvad angår både revner, lyddæmpning og hvor meget det arbejder. Man sætter ikke 2 lag gips op for bedre at kunne hænge billeder op, simpelthen bare for at få en bedre og mindre flexibel konstruktion, som revner væsentligt mindre end konstruktioner med 1 lag.
    MVH Frank

• mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
    #17   9. aug 2008 Desuden er de nye bygningskrav at der SKAL være 2 lag med hensyn til brandfare. Der skal være 2 lag i loft, ydervægge og skråvægge!

• mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
    #18   9. aug 2008 med hensyn til loft ville jeg vælge filt da det gør det stærkere.

• #19   9. aug 2008 Claes F
    Kan kun give dig ret! Syntes bare det er pjat med 2 lag gips og jeg ville kun smide 2 lag på ved en f.eks. en brandvæg
    mick C
    Der er lovkrav på nogen vægge der skal være 2 lag gips. Jeg er selv Elektriker og har kun set skillerums vægge hvor der er 2 lag gips, men har aldrig set 2 lag på loft og skråvægge. Så de regler vil jeg meget gerne læse hvis du kan finde dem.

Kommentér på:
Gibs loft hvordan!!!!?????

Annonce