nyt gulv på 1 sal {{forumTopicSubject}}
hej mig og min kæreste gåt med en ide om at vi skal igang oven på!!!! jeg vil gerne ha lavet gulvet der oppe først så det er klar og der ikke kommer noget i vej sener. så man skal ha det op!!!! jeg har luret en del rund på nettet efter hvordan og så noget men mangler noget hjælp!!!!! vores plan er at rive de gamle bræder op som er der nu og fjerne alt så der er de bjælker tilbage som de er sømmet fast til. så ligge et stykke træ ned imellem dem så der ikke er så stort et mellemrum imellem dem og så gluvet blir godt stift. jeg har træplanker/bræder oppe under mit loft over det hele og det blir osse bunden af mit gulv ovenpå hvor isolering kommer til at ligge på!! skal der noget tråd under kan man ligge gibs ned under til at tage lyden skal der være et stykke træ under der hvor gulvspånpladener samles hvordan føre man ledninger og vandrør i såen et gulv? bore man huller igennem de store bjælker???? mangler sku lidt meget hjælp her!!!!!
maj 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 71
jeg kan kun tyde 1 spørgsmål i din tekst! vandrør og ledninger og lign kan du godt stikke igennem et hul du har lavet i bjælkerne. ellers så lav en rille for oven på bjælken som diverse så kan ligge i. bare pas på når du så skruer spånpladerne fast i bjælkerne, at du ikke kommer til at skrue i rør/ledningerne.
maj 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 71
aug 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 12
aug 2011
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 263
Men det du skriver er ren volapyk hvilket tyder på at du skal have fat i nogen håndværkere...
Også kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke har lagt billeder ind fra starten af!
aug 2011
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 263
Jeg har nogengange lavet installationslaget 70mm istedet så er der bedre plads...
aug 2011
jan 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
Træk dine varmerør i skunken, det er det nemmeste. Lav gerne en isoleret skunk=varm skunk.
c/c gulvstrøer er max 60cm ved gulvspånplader. (ved større afstand vil du få et gulv der gynger alt for meget)
Nej du behøver ikke ståltråd til at holde dit isolering når du har loft brædder under bjælkelaget (isoleringen skal alligevel skæres så stramt til, så det kan hænge selv, hvis du fjerner loftet engang)
MVH frank
nyt gulv på 1 sal