{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.168 visninger | Oprettet:

bjarne o
bjarne o
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

nyt gulv på 1 sal {{forumTopicSubject}}

hej mig og min kæreste gåt med en ide om at vi skal igang oven på!!!! jeg vil gerne ha lavet gulvet der oppe først så det er klar og der ikke kommer noget i vej sener. så man skal ha det op!!!! jeg har luret en del rund på nettet efter hvordan og så noget men mangler noget hjælp!!!!! vores plan er at rive de gamle bræder op som er der nu og fjerne alt så der er de bjælker tilbage som de er sømmet fast til. så ligge et stykke træ ned imellem dem så der ikke er så stort et mellemrum imellem dem og så gluvet blir godt stift. jeg har træplanker/bræder oppe under mit loft over det hele og det blir osse bunden af mit gulv ovenpå hvor isolering kommer til at ligge på!! skal der noget tråd under kan man ligge gibs ned under til at tage lyden skal der være et stykke træ under der hvor gulvspånpladener samles hvordan føre man ledninger og vandrør i såen et gulv? bore man huller igennem de store bjælker???? mangler sku lidt meget hjælp her!!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nyt gulv på 1 sal
  • Troels B
    Troels B Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 71
    #1   5. aug 2011 hejsa!
    jeg kan kun tyde 1 spørgsmål i din tekst! vandrør og ledninger og lign kan du godt stikke igennem et hul du har lavet i bjælkerne. ellers så lav en rille for oven på bjælken som diverse så kan ligge i. bare pas på når du så skruer spånpladerne fast i bjælkerne, at du ikke kommer til at skrue i rør/ledningerne.

• Troels B
    Troels B Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 71
    #2   5. aug 2011 jeg så et mere!! der skal ikke træ i samlingerne på spånpladerne. HVIS det er de rigtige gulv spånplader!

• bjarne o
    bjarne o Tilmeldt:
    aug 2011

#3   5. aug 2011 hehe ok prøver igen. mit lof i stue plan har bræder over det hele som sidder ret tæt og de er bunden af mit gulv på 1 sal.skal jeg stadig fastgøre ståltråd over dem som min isolering kan ligge på? kan jeg ligge gibs i bunden af mit gulv på 1 sal til at tage en del af den lyd der vil være???? når spånpladerne samles skal der så være noget støtte under "må det være en flydene samling" hvor mange cc er bedst at ha som spændevide "imellem bjælkerne"

• #4   5. aug 2011 har du isoleret ovenpå,, så dit gulv kommer til at ligge i isoleret rum for ellers vil det danne kondens imellem stue og førstesal når det blir koldt

• bjarne o
    bjarne o Tilmeldt:
    aug 2011

#5   5. aug 2011 ikke endnu. men det blir det når vi kommer igang. det blir et stor rum der oppe når vi er færdige. der er kun tagsten og noget tyk plastik med nogen sorte lufthuller i kan ikke huske hvad det hedder!. lige nu ligger der en masse isolering i gulvet der oppe mener det er blevet blæst der ind " det ligner admelig iso bare i totter"

• #6   5. aug 2011 De eksisterende bærende bjælker må du under ingen omstændigheder save eller bore i!!
    Men det du skriver er ren volapyk hvilket tyder på at du skal have fat i nogen håndværkere...

Også kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke har lagt billeder ind fra starten af!

• bjarne o
    bjarne o Tilmeldt:
    aug 2011

#8   5. aug 2011 ok så er afstande ca fundet nu mangler jeg bare at finde en måde til rør til radiatorda der skal være en der oppe. billedere kommer når alt det gamle er rykke af og det står klar til at blive gjort noget ved

• #9   5. aug 2011 Jeg foreslår du laver varm skunk og trækker rør og kabler i skunken, den løsning er meget brugt. Hvis du ikke vil gennembryde dampspærren har du jo installationslaget på de 45 mm i skunkvæggen der kan du kan komme på langs af huset i.
    Jeg har nogengange lavet installationslaget 70mm istedet så er der bedre plads...

• bjarne o
    bjarne o Tilmeldt:
    aug 2011

#10   5. aug 2011 takker for jeres gode tips jeg vil tænke over dem alle mange tak til jer alle

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #11   5. aug 2011 Du må gerne bore i de bjælker der ligger der , det sker der intet ved .

• #12   8. aug 2011 Man kan roligt bore i bjælkelaget, men man skal ikke GENNEMHULLE det!

Træk dine varmerør i skunken, det er det nemmeste. Lav gerne en isoleret skunk=varm skunk.

c/c gulvstrøer er max 60cm ved gulvspånplader. (ved større afstand vil du få et gulv der gynger alt for meget)

Nej du behøver ikke ståltråd til at holde dit isolering når du har loft brædder under bjælkelaget (isoleringen skal alligevel skæres så stramt til, så det kan hænge selv, hvis du fjerner loftet engang)

MVH frank

Kommentér på:
nyt gulv på 1 sal

Annonce