{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hanging of posters in cement wall 750 kr.
  • afmontering af vand og tilførsel af vand 1.000 kr.
  • Sætte makeup spejl op over makeup bordet (stort spejl) 500 kr.
  • Tilskæring af hegn 1.500 kr.
  • Looking for Authorised Electrician Copenhagen area 2.450 kr.
  • Grave huller til stolper 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  må man selv ligge el ?
  • WSU .
    WSU . Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
    #1   3. jul 2009 ja - du skal bare have gravet det ned i 60 cm (mener jeg det er)... (og ledningen skal self. være til udendørs brud)...

Læg gerne en dækbånd over....som dette:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6852&n=10

Du må bare ikke selv tilslutte det.

• #2   3. jul 2009 oki smiley
    Cool... er der nogle regler for, hvordan el-en skal indføres i carporten ?
    Kan man få stikkontaker op inde i et skur ?

• #3   3. jul 2009 du kan nøges med 35cm hvis du bruger det brede dæk bånd og 66cm hvis du brugerr det smalle og mener at er du under 90cm kan du godt ungå at bruge dækbånd

• #4   3. jul 2009 Jamen findes der ikke sådan et rør man kan ligge ned, og føre kablet igennem ?
    Vil gerne være sikker på, at det ikke lige bliver kappet over en dag smiley

• #5   3. jul 2009 jamen nu skal i jo lige være HELT sikre på hvad det er i snakker om, for der er specifikke regler man skla overholde ved nedgravning af kabler..

men for at gøre det let for dig NU, OG senere, så graver du et rødt rør (55mm) ned i en dybde af 35cm, så har du til hvis du vil trække noget over igen en gang

• #6   4. jul 2009 Jeg plejer at ligge et kabel ned i min 60 cm uanset hvad og så smider 10 cm jord på og så plastikbånd ovenpå.
    Kablet skal være beskyttet de første 50cm der hvor det kommer op af jorden. Det kan man med et galv. rør eller en dækskinne, men det kan du se når elektrikeren alligevel skal ud og montere div stikk og afbr.

• Mark Q
    Mark Q Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 9
    #7   4. jul 2009 Ved anvendelse af dækbånd skal kablet kun 35cm i jorden, der imod hvis du kun vil bruge det samme mærkeringsbånd, skal kablet ned i 70cm dybde og båndet skal ligge et spadestik over kablerne.

Vil selv forslå med min erfaring som elektriker, så ville jeg lægge et 55mm rødt rør der over, hvis du en dag skal have udbygget noger der over.

Men det skal jo udføres af autoriseret elektriker virksomhed, men der er jo mange der laver sådan nogle små projekter orange, og der er jo ikke mange ben i at sætte et pr arbryder og stik op plus lamper.

Og iføle Stærkstrømsbekendtgørelse §522.8.2.4
    Ved opførding fra jord til det fri skal kabler i fornøden udstrækning beskyttes mod mekanisk beskadigelse såvel over som under jordoverfladen.

Kommentér på:
må man selv ligge el ?

Annonce