{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Husleje ?? ok eller for dyrt
  • Familie B
    Familie B Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #1   14. mar 2012 1,2,3, sal.?

    men omkring:7000-7500kr. vil jeg sige.


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #2   15. mar 2012 8500 kr. inkl. forbrug.

  • #3   15. mar 2012 B P - hvis det er privat udleje, og du er i tvivl om I betaler for meget, så kan du rette henvendelse til din kommunes huslejenævn, og spørge hvad kvm prisen er i Jeres kommune. Der er nemlig faste regler for den slags.

  • B P
    B P Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #4   15. mar 2012 1.sal

    Det er privar udlejer, og vi giver 7000kr uden noget forbrug.

    men smydi det skulle være jeg skulle prøve det.

    men vi ender ca på 8300kr inkl forbrug.
    så på jer lyder det ok.


  • Familie B
    Familie B Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #5   15. mar 2012 Jah det lyder som om det er okay, men kontakt alligevl lige kommunen og høre om du betaler for meget :0)

  • #6   15. mar 2012 Hold da op - det er dyrt, derinde ved de høje huse ;o) Jeg giver 5.450 for et lille hus på 78 kvm, inkl. vand + lys/varme

  • #7   15. mar 2012 Det var sku meget, jeg bor i hus ed vand og varme pr månd i snit 5000:)
    Hillerød er ikke lige byen, 8000 tænk man så endte single så er det næsten en mands indtægt med udgift til mad og bolig, det er ikke meningen da boliger er faldet i værdi, du kan eje billigere end du kan leje.


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #8   16. mar 2012 * Smydi *
    Om det er dyrt, afhænger af udbud og efterspørgsel, beliggenheden og standen af huset. Så at sige det er for dyrt i forhold til dit, er umuligt medmindre du kender flere parametre.

    Familie B
    Sludder. Huslejenævnet oplyser intet omkring folks husleje. Huslejenævnet behandler kun sager der vedrører lejere i en aktuel kommune. Man kan godt ringe, men de må og vil intet oplyse, og slet ikke om huslejer er for høje eller lave!

    ibo Y
    Det kommer an på mange flere forhold. På et hus kommer der jævnligt udgifter til udskiftning og vedligeholdelse, hvilket i de fleste lejemål er kvit og frit at få skiftet. Skal du gøre leje/eje op, kræver det et langt større regnestykke, og generelt er det derfor umuligt at fastslå for alle, at eje er billigere end at leje.


  • #9   16. mar 2012 Vandet - Jeg er klar over at man ikke bare kan sammeligne :o) Faktum er, at huslejeniveauet er højere, jo nærmere man kommer hovedstaden :o)

    Citat fra huslejenævnets hjemmeside, i den kommune jeg bor i <i>"Nævnet kan bl.a. behandle spørgsmål om huslejens størrelse, varme- og vandregnskaber, depositum i forbindelse med fraflytning, manglende vedligeholdelse, husordenssager."</i>
    Jeg har en veninde, der fik varslet en ualmindelig høj huslejestigning - hun henvendte sig i huslejenævnet, det fastslog at stigningen ikke var lovlig, idet lejemålets standard ikke blevet høvet/bedre.
    Man kan ikke ringe til vores nævn, alle henvendelser skal være skriftlige, og det koster et gebyr på kr. 133,-


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #10   16. mar 2012 * Smydi *

    Du skriver tidligere: "B P - hvis det er privat udleje, og du er i tvivl om I betaler for meget, så kan du rette henvendelse til din kommunes huslejenævn, og spørge hvad kvm prisen er i Jeres kommune. Der er nemlig faste regler for den slags."

    Det er ikke korrekt. Du kan ikke få et forhåndssvar på et spørgsmål hos huslejenævnet.

    Jeg gætter på at din veninde gjorde lidt mere end at henvende sig hos huslejenævnet, og derimod lagde en sag an hos huslejenævnet, hvilken hun vandt. Dit ordvalg er desværre misvisende, idet at det lød som om at din veninde blot ringede til huslejenævnet og fik et svar.


  • #11   16. mar 2012 Vandet - det er åbenbart lige meget hvad jeg skriver, hvor henne, så er det forkert i dine øjne !!!

    Læs dog hvad jeg skriver <i>Man kan ikke ringe til vores nævn, alle henvendelser skal være skriftlige, og det koster et gebyr på kr. 133,-</i> Jeg VED af ERFARING at man får hjælp i vores huslejenævn, hvis man henvender sig. Det har BÅDE jeg og veninden gjort. Jeg gjorde det skriftligt og betalte gebyret = lagde sag an .... veninden gjorde ikke, og klarede det telefonisk.
    Hvis BP ringer til sin kommune, så vi de jo sikkert forklare ham, hvordan han skal forholde sig, hvis de ikke giver råd pr. telefon.


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #12   16. mar 2012 * Smydi *

    Du svarer forkert på ting, og vildleder folk. Så må du være klar til at blive irettesat. Folk skal vel ikke have forkerte råd at gå ud fra?

    Jeg henviser endnu engang til dit 1. indlæg, som var dét jeg startede med at kommentere på. Du har senere korrigeret det, hvilket jeg ikke kan tage hensyn til i mit indlæg før dette.


  • #13   16. mar 2012 Det er da ikke at vildlede folk, at fortælle man skal henvende sig på kommunen.

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #14   16. mar 2012 Smydi, der er ingen faste kvm priser hos huslejenævnet! De vurderer lejeprisen individuelt pr. lejemål, hvorfor at de netop selv kommer ud og besigtiger dem. Folk kan derfor IKKE henvende sig hos huslejenævnet, men derimod indstævne deres udlejere hos huslejenævnet hvis de mener at huslejen er urimelig.

    Dét er forskellen. Du henviser til ting som ikke kan lade sig gøre, og som du tydeligvis ikke kender reglerne godt nok for.


Kommentér på:
Husleje ?? ok eller for dyrt

Annonce