{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.258 visninger | Oprettet:

Karina D
Karina D
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 19

Købt vinduer og døre med mange fejl :( {{forumTopicSubject}}

Vi har for over et halvt år siden købt nye døre og vinduer i træ/alu til hele vores hus, i alt 17 elementer.

Det viser sig så at der er fejl på størstedelen af elementerne, vi tager kontakt til firmaet og de sender en montør ud som ødelægger vinduerne endnu mere, vi sender billeder til firmaet og der kommer en måneds tid efter en anden montør ud der skal rette op på fejlene og det resultat er heller ikke tilfredsstillende.

Vi kontakter fabrikken endnu en gang og deres salgschef møder op her på adressen og er rystet over det produkt vi har fået og det viser sig at der er fejl på 15 ud af de 17 elementer, hvilket vi også får på skrift fra firmaet.
Der bliver bestilt nyt aluminium til det udvendige, nye døre og det bliver så monteret her i starten af december hvor nogle af de andre fejl også bliver rettet, dog heller ikke så tilfredsstillende som man kunne have forventet.

Nu viser det sig så at det nye aluminium som er sortmalet er ridset , flere af sprosserne har sluppet glasset og finishen er generelt meget dårlig.

Jeg tager endnu en gang kontakt til firmaet og sender billeder derover og har nu snakket med deres kvalitetschef som giver mig ret i at det slet ikke er i orden det de har leveret! Han vil bestille ny aluminium endnu en gang (6 ugers leveringstid).

Og så til mit spørgsmål, nu er det 4. omgang de skal ud og reparere på de vinduer, det har været et meget langt og frustrerende forløb og har kostet mange tårer herfra, det er ikke billigvinduer vi har købt, der er vinduer for ca. kr. 78.000,-, har man slet ikke krav på noget kompensation eller noget?

Jeg mener, jeg er ikke tilfreds med den vare jeg har fået, men er nået dertil hvor at der er nogle af elementerne jeg bliver nødt til at leve med fordi jeg ikke magter den kamp, men jeg har ikke fået hvad jeg har forventet og vil aldrig føle at jeg har fået ny vinduer da de har været splittet ad flere gange.

Så hvordan står jeg her?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forår Klargøring af Have 4.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.500 kr.
  • Justér fødderne så opvaskemaskinen står stabilt 500 kr.
  • Hække beskæring 2.200 kr.
  • Klip hæk ca 20 meter 1.000 kr.
  • Jeg vil gerne installere en ny komfur 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købt vinduer og døre med mange fejl :(
  • Troels B
    Troels B Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 71
    #1   14. dec 2011 er der ikke noget med at efter 3 gang varen fejler, kan man forlange sine penge retur. dog kan man ikke beholde varen, men kan du ikke "true" med denne Lov, og fortælle du vil have kompensation. Hvis dette dog nu står i købeloven.

• T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #2   14. dec 2011 Det er en vurderingssag hvorvidt det kan kræves at købet ophæves. Det med 3 gange er en rettesnor for at udbedre samme fejl.

Det vil være på sin plads at firmaet af kulance udbetalte noget af beløbet returm men det er ikke noget du har krav på. I det det må forventes at skaden jo udbedres gennem de mange reparationer.

Jeg vil nok vente med at fremf'ører "kravet" til vinduerne er som du forventede.

Går det hele i hårdknude kan du forlange "syn og skøn" på sagen, men taber du, skal du også afholde denne udgift.

Held og lykke

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #3   14. dec 2011 hvis det var mig ville jeg melde til firmaet at alle fejlbehæftede elementer skal byttes eller returnes...at kvalitetschefen allerede har erkendt fejlen skal du sørge for at få på skrift, derefter skal den til chefen hos firmaet med krav om ombytning, alternativt skal hele ordren annulleres

• Karina D
    Karina D Tilmeldt:
    nov 2009

#4   14. dec 2011 Vinduerne er sat i for et halvt år siden da vi fik dem, vi fik at vide at vi bare skulle montere dem og så skulle fejlene nok blive rettet og det har de jo også prøvet på men ikke sluppet så heldigt fra det, jeg har alt på skrift endda hvornår de har været her, de har sendt alt på skrift til mig.

Men kan godt se i bakspejlet at vi aldrig skulle have sat dem i smiley

• Karina D
    Karina D Tilmeldt:
    nov 2009

#6   14. dec 2011 Kenneth P: Jeg har sendt en pb

• #7   14. dec 2011 jeg kunne også godt tænke mig og vide hvilken fabrikant der har leveret de elementer ? jeg arbejder til hverdag med store vindues sager.

• Tømrerclausen ApS C
    Tømrerclausen ApS C Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #8   14. dec 2011 Derfor bør man altid vælge et firma der er medlem BYG GARANTI - så var det aldrig kommet så langt!!!
    MVH Jesper Tømrerclausen ApS

• #9   15. dec 2011 Vil du sende mig en mail Karina også, da jeg står og overvejer at få nye vinduer og døre i alu/træ??

• noer n
    noer n Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 17
    #10   19. dec 2011 vil også gerne have en pb

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #11   20. dec 2011 Hej Karina,

Det er en lidt svær sag da i allerede har "taget vinduerne i brug" ved at sætte dem ind.

Firmaet har ret til at afhjælpe og som folk nævner, er rettesnoren 3. gange pr. fejl pr. genstand. (Praksis).

For dig vil det være det mest oplagte at kræve nedslag i pris pga. de dårlige vinduer da tilbagelevering ville være meget svært at komme igennem med pga at vinduerne har allerede siddet i vind og vejr, dvs. været brugt i det halve år nu.

Det lyder til at du har en god dokumentation på sagen, så derfor vil jeg mene at det bedst kan betale sig for dig at prøve at komme igennem med et nedslag i pris pga. den dårlige kvalitet og kontinuerlig afhjælpning og omlevering.

Har du yderligere spørgsmål så er du velkommen til at skrive PB.

Kommentér på:
Købt vinduer og døre med mange fejl :(

Annonce