1.299 visninger
|
Oprettet:
hjælp til tag.. {{forumTopicSubject}}
Som blondinen jeg er, når det kommer til ting jeg endnu ikk har lært: Hvor kan man finde en der kan tætne tag ?
Og kan nogen anbefale nogen ?
I vores nykøbte hus viser det sig at taget er lidt utæt et underligt sted, og derfor vil vores vandte tømmer ikke pille ved det..
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
Ellers tager I bare fat i et tagfirma......søg på google/krak efter et tagfirma i jeres område og få en mand ud og se på det.
Jeg har ikke umiddelbart nogen i tankerne, lettest at finde nogen der hvor I bor....evt. undersøg om nogen venner/bekendte har fået lavet noget tag og kan anbefale
Mvh. Anders
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
Det kan være alt lige fra en tagdækker, tækkemand, blikkenslager, murer, tømrer som du skal have fat på, så hvad tag er det vi snakker om? og hvor på taget er det utæt? (rygning, skotrende, valm, ved skorsten?)
MVH frank
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Boliger: 1 Emner: 13 Svar: 60
Jeg har opdaget at der er flere ting:
Der er nogle små huller i "toppen", som ligner huller efter bolte. Det har dog ikke regnet ind af disse huller i dag.
I gavlen af huset er der nogle mindre plader, som ikke er skruet godt fast. De kan skubbes 2-3 cm med hånden. Det virker som om at der godt kan komme sne ind her.
Vi har udluftning af faldstamme og fra badevaerelset, direkte i loftsrummet, selvom der er lavet et udtag til det. Tinnet på dette udtag er dog ikke formet efter taget, så der tror jeg også der kommer noget ind.
hjælp til tag..