{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.718 visninger | Oprettet:

Thomas H
Thomas H
Tilmeldt:
24. aug 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Epoxy gulv {{forumTopicSubject}}

Hej Bolig Galleri.
Jeg er gået igang med at male mit garage gulv med 2-komponent epoxy maling (hvilket jeg åbenbart stinker til)
Gulvet er ca 1 år gammelt,og har aldrig været brugt, så det er helt rent.
Jeg har så fået det slebet, så det er helt plant. Bagefter er det støvsuget flere gange.
Første gang er det blevet grundet med 10% vand i.Anden gang ufortyndet.
Problemet er så at jeg har en masse små huller der ikke kommer maling ned i. Jeg købte så en spand mere, og gav det tredje gang.
Men jeg kan simpelt hen ikke få maling ned i de skide huller. Jeg har prøvet 3 slags ruller, pensel og spartle det ud.
Hvad gør jeg galt? Er det dårligt epoxy eller bare mig der bære mig forkert af?
Håber på et godt råd, da der er epoxy til en gang til....
Mvh Thomas.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Epoxy gulv
  • xxx x
    xxx x Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Svar: 10
    #1   7. okt 2011 Hej Thomas. Jeg har malet mit gulv i garagen, med samme type maling. Men første gang brugte jeg ca. 25 % fortynder i malingen, det lukker de små huller total. Der hvor der var mange huller brugte jeg en pensel først, ingen jeg tog rullen i brug. Jeg har malet gulvet 3 gange, og det ser fint ud. Det eneste problem er, at hvis der kommer meget vand fra din bil til vinter, bliver det skide glat det gulv. Næste gang ligger jeg filser på.

  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   7. okt 2011 Jeg har snakket fabrikanten, og de holder på at det er 10% som grunder....
    Men du har nok ret i det skulle ha været tyndere første gang.
    Det med det bliver glat ved jeg godt, da jeg som mekaniker render rundt på det 8timer om dagen, men til gengæld er det nemt at gøre rent...
    Havde jeg vidst det skulle blive sådan noget lort, havde jeg sgu også lagt fliser...
    Mvh Thomas


  • MALERFIRMAET DAN-PAINT L
    MALERFIRMAET DAN-PAINT L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 3 Svar: 15
    #3   6. mar 2013 Når man skal udføre epoxybelægning på et betongulv er der flere ting man skal være
    opmærksom på. Rengøring, slibning med diamantsliber, grundig støvsugning, priming fortyndet ( se embalage ) 1 til 2 gange epoxy og afslutte med 1 gang
    toplak transperant, så har du et gulv der med garanti holder. Hvis du påfører
    epoxyen og toplakken med en 3 mm. tandspartel får du, udover et slidstærkt gulv
    også et utroligt smukt gulv. Hvis vi taler et værkstedsgulv kan du inden du giver
    slutlak, montere dit firmanavn, logo mv. og så lak over, så slider du kun lakken.
    Held og lykke
    Mvh
    DAN-PAINT


  • MALERFIRMAET DAN-PAINT L
    MALERFIRMAET DAN-PAINT L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 3 Svar: 15
    #4   6. mar 2013 Når man skal udføre epoxybelægning på et betongulv er der flere ting man skal være
    opmærksom på. Rengøring, slibning med diamantsliber, grundig støvsugning, priming fortyndet ( se embalage ) 1 til 2 gange epoxy og afslutte med 1 gang
    toplak transperant, så har du et gulv der med garanti holder. Hvis du påfører
    epoxyen og toplakken med en 3 mm. tandspartel får du, udover et slidstærkt gulv
    også et utroligt smukt gulv. Hvis vi taler et værkstedsgulv kan du inden du giver
    slutlak, montere dit firmanavn, logo mv. og så lak over, så slider du kun lakken.
    Held og lykke
    Mvh
    DAN-PAINT


    profilbillede
  • MALERFIRMAET DAN-PAINT L
    MALERFIRMAET DAN-PAINT L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 3 Svar: 15
    #5   6. mar 2013 Slutresultat af et epoxygulv udført i et køkken i et privat hjem.

    profilbillede
  • MALERFIRMAET DAN-PAINT L
    MALERFIRMAET DAN-PAINT L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 3 Svar: 15
    #6   6. mar 2013 Her er der et værkstedsgulv med skridsikring. Det skal lige for god ordens skyld
    nævnes at udføre epoxyarbejde er IKKE et typisk gør det selv projekt da det er
    vigtigt at vide hvad man har med at gøre. Som prof. SKAL man være i besiddelse af
    et gyldigt epoxycertificat. Dette blot til orientering.


    profilbillede
  • Gerner L
    Gerner L Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 9 Svar: 1
    #7   9. okt 2016 Jeg har haft samme problem, med nogle lærerpenge til følge..
    Hvis du har brugt flydebeton ( lavabeton ) er der indpisket en masse små luftboller, og når du sliber gulvet er overfladen fyldt med små huller fra disse luftbobler, og epoxymaling vil bare ikke ned i disse huller, malingen ligger sig rundt kanten af hullerne.
    jeg malede med malerulle efter alle kunstens regler, og gulvet lignede en si bagefter, jeg prøvede med en malerpensel og tværer malingen ned i hullerne, det virkede men er ikke en god løsning, for at redde det første gulv skrabe spartlede jeg med epoxyspartel oven på første lag epoxy og finsleb det bagefter, gulvet blev fint herefter. Men løsningen er for mig at efter rå slibningen af beton, så skrabe spartler jeg hele gulvet med Rockidan epoxy letspartel, som må bruges ned til 0 mm jeg ligger på mine knæer bruger en 60mm håndspartel, blander 100gram spartel af gangen og skrabe spartler gulvet, og sikre mig at alle huller er fyldt, bagefter letsliber jeg gulvet med en knivslive karborundumsten, for at sikre mig der ikke er en kant eller spartelklat, herefter males, med super resultat,, Jeg bruger ikke flydespartel, da jeg har oplevet at det kan slås løs, men det er hurtig og nemt. har lavet et gulv hvor jeg oven på det slebne gulv brugte LIP 228 Gulvspartelmasse, sleb det med slibesten før maling da der kan være meget få små luftbobler..
    et stort arbejde, men resultatet er top klasse.


Kommentér på:
Epoxy gulv

Annonce