{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.393 visninger | Oprettet:

thomas l
thomas l
Tilmeldt:
16. aug 2011
Emner: 19 Svar: 67

epoxy op nyopført beton gulv {{forumTopicSubject}}

jeg har for 6 mdr siden fået lagt et beton gulv i min nyopførte garage..

kan jeg uden videre påføre epoxy på mit hærdet betongulv. har tjekke at det er afhærdet, da der ikke kommer kondens under dampspær med dampspær tape ved lukket over 24 timer. så gulvet må vel være helt hærdet..

dem som byggede garage for os. har givet gulvet en støvbinder, dur denne som en form for grunder på gulvet så epoxyen kan binde direkte ovenpå denne???

gulvet er støvsuget - vasket i let sæbevand - og så støvsuget igen..

kan jeg uden videre begynde at male gulvet nu??? kan se på nettet mange skriver dt skal slibes osv en er dette nødvendigt på et ny anlagt beton gulv???




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  epoxy op nyopført beton gulv
  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 8
    #1   21. dec 2012 støvbinder er normal noget lort at smide epoxy på uden at slibe det i bund, det falder hurtigt af igen

  • thomas l
    thomas l Tilmeldt:
    aug 2011

    Emner: 19 Svar: 67
    #2   21. dec 2012 ok. for jeg tror ikke de har fjernet det beton slam, det eneste de gjorde var at støvsuge gulvet og så give den en støvbinder..

    kan man påføre epoxy på en gulv hvor betonslam ikke er fjernet. evt med en anden grunder ovenpå beton slamet??? garagen står nemlig helt færdig, så ville være meget ked af at skulle til at slibe i gulvet, vis det kan undgåes????


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 8
    #3   21. dec 2012 Det bedste vil være at slibe det ned med nogle diamant klinger, eller slibe det ned er så meget sagt jeg kalder det ridse det for at få lidt binding i epoxy malingen, det er bare det bedste hvis gulvet skal kunne holde til at blive arbejdet lidt på.

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 8
    #4   21. dec 2012 Her er et af de gulve jeg har lavet for kunde hvor gulvet er slebet hurtigt over med en stor vinkelsliber med en diamant klinge.

    profilbillede
  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 8
    #5   21. dec 2012 .

    profilbillede
  • thomas l
    thomas l Tilmeldt:
    aug 2011

    Emner: 19 Svar: 67
    #6   21. dec 2012 der skal ikke rigtigt laves noget derinde. ikke noget i nærheden af bilmak eller noget i den stil.. kun pakering af vores kære smiley


  • thomas l
    thomas l Tilmeldt:
    aug 2011

    Emner: 19 Svar: 67
    #7   21. dec 2012 ja der er jo også lidt forskel på 56 kvm garage kontra lille rum smiley så vis det kan undgåes og stadig virke ville det jo være at fortrække smiley

  • #8   28. dec 2012 Hej Thomas, du skal slibe det først, alt andet holder ikke. Det er ikke noget der koster alverden at leje, det kunne evt være sådanne fætre her: http://jmtrykluft.dk/produktkatalog/betonmateriel/gulvslibemaskiner-(beton).aspx

    Du får intet til at binde på det betongulv og slet, slet ikke hvis det er støbt med flydebeton, så glem alt om ikke at slibe.

    MVH Frank


  • thomas l
    thomas l Tilmeldt:
    aug 2011

    Emner: 19 Svar: 67
    #9   29. dec 2012 jeg er gået væk fra epoxy igen, og har lagt klinker i garagen istedet smiley

  • #10   3. jan 2013 Man anbefaler også at slibe et betongulv hvis det er flydebeton, før der ligges klinker

  • thomas l
    thomas l Tilmeldt:
    aug 2011

    Emner: 19 Svar: 67
    #11   3. jan 2013 ja. har nok også slebet det 70% og det holder nu fint nok endnu. der er ihvertfald ingen klinker rævnet endnu.. er jo også rookie så må tage det med et smil som det kommer smiley


  • #12   4. jan 2013 det er først på sigt at limen slipper underlaget, det skal nok holde de første par år

  • MALERFIRMAET DAN-PAINT L
    MALERFIRMAET DAN-PAINT L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 3 Svar: 15
    #13   6. mar 2013 Sådan går det når ikke bundarbejdet er 100 % iorden. Dette er et eksempel på et
    gulv udført uden bundarbejde.


    profilbillede
  • MALERFIRMAET DAN-PAINT L
    MALERFIRMAET DAN-PAINT L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 3 Svar: 15
    #14   6. mar 2013 Det kan ikke udtrykkes tydeligt nok. AT ARBEJDE MED EPOXYPRODUKTER ER
    IKKE ET TYPISK GØR DET SELV PROJEKT. Dette er kun nævnt for at undgå at
    man står med et gulv som har kostet en masse penge, og så er det hele spildt fordi
    mange desværre ikke har den fornødne erfaring i udførelsen af arbejde med epoxy.
    Sender et billede med slutresultat.
    Mvh
    DAN-PAINT


  • MALERFIRMAET DAN-PAINT L
    MALERFIRMAET DAN-PAINT L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 3 Svar: 15
    #15   6. mar 2013 Det kan ikke udtrykkes tydeligt nok. AT ARBEJDE MED EPOXYPRODUKTER ER
    IKKE ET TYPISK GØR DET SELV PROJEKT. Dette er kun nævnt for at undgå at
    man står med et gulv som har kostet en masse penge, og så er det hele spildt fordi
    mange desværre ikke har den fornødne erfaring i udførelsen af arbejde med epoxy.
    Sender et billede med slutresultat.
    Mvh
    DAN-PAINT


    profilbillede
Kommentér på:
epoxy op nyopført beton gulv

Annonce