{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.130 visninger | Oprettet:

Morten J
Morten J
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 24

Støbe gulv i stald {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Vi skal til og i gang med at lave en stald til konens heste

lige nu har vi et en gammel svinestald der skal laves om til heste stald. rummet er cirka 100m2. Det første vi gør er selvfølgelig at banke al det nuværende op.

og da det gerne må være lidt billigt regner jeg ikke med der skal isolering i gulvet. så hvad er fremgangsmåden så?

i mit hoved skal man :

ligge et lag med stampet stabilgrus
dernæst et lag med stampet sand
så regnede jeg med et lag med plastik af en art (for at holde fugten fra gulvet)
så rionet
og dernæst 120mm beton

er det helt galt eller er det helt af h til?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af blandingsbatteri i bad 500 kr.
  • Reparation af klippo plæneklipper. “ rekyl” og snor mangler efter sigende. + tjek 900 kr.
  • Reparation af taginddækning / tagfals ved tagvindue (2 små steder) 1.200 kr.
  • udskiftning af lås 530 kr.
  • Rengøring 2.300 kr.
  • Problem with wanshing machine, probably with the door (Bosh, error -61) 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støbe gulv i stald
  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    maj 2009

#1   7. aug 2011 måske 120mm er lige i overkanten... kunne måske nøjes med 100mm

• nicolaj m
    nicolaj m Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 56
    #2   7. aug 2011 hej

jeg vil bare bruge rent sand som fyl det gør man også når man laver en ny ko stald i dag

• #3   7. aug 2011 Ja du kan nøjes med "fyldsand" hvis du vil ha stabilgrus så er isolering kun minimalt dyrere.
    Der er jo noget der hedder kapillarbrydende lag og der vil du bruge plastik jeg ved ikke om det er ok??

• #4   7. aug 2011 hvorfor spare isoleringen væk når du er igang? det er jo ikke en mega udgift.
    hvem ved om måske 10 år at de kone ingen hest har mere. og du gerne vil have et værksted der, som måske skal kunne varmes lidt op ?

• #5   8. aug 2011 et lag plastik er ikke nok som kapilarbrydende lag, det vil komme op ude ved kanterne. Der skal leca eller andet til for at det virker kapilærbrydende.

Til heste stald ville jeg da bestemt ikke spare på betonen, så 120mm + masser af rionet, ville jeg bruge, men jeg går også altid med livrem og seler for jeg hader at lave mine ting om ;0)

mvh Frank

• nicolaj m
    nicolaj m Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 56
    #6   8. aug 2011 hej

vis du isoler i gulvet så kan man lige så godt ligge pex rør ned til gulvarme vi du en gang vil have gildesal der

12cm beton i styrke 25 og 6mm rionet til heste er at gå med livrem og seler.

på arbejdet lavet vi et nyt maskinhus. 15cm beton i 25 styrke og 6 mm rionet men der skal også kumme køre en gyllevogn ind med 27ton på

• Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    maj 2009

#7   8. aug 2011 der bliver nu hverken gildesal eller værksted derinde, da vi har begge dele i forvejen... og det bliver kun en ganske alm billigt lavet stald.. så ikke noget fancy ;o)

Kommentér på:
Støbe gulv i stald

Annonce