17. sep 2009 Følger: 3 Følgere: 2 Boliger: 3 Emner: 4 Svar: 10
ca. priser {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Er der ikke nogen kloge mennesker herinde som kender nogen ca. priser på følgende:
-Udskiftning af 6 alm vinduer inkl vinduer
-Udskiftning af stueparti, som består af 3 rimelig store vinduer og en terassedør, som nærmest er ud i et.-inkl vinduer
-Udskiftning af to af de der, som ligger over vinduerne inde i muren, for at holde på det hele.
-Udskiftning af stern
-sandblæsning og vandskuring
- afrensning og maling af tag
Jeg har bare brug for nogen ca. priser på en eller flere af tingene..... Huset er fra 76 og er 107kvm i et plan
Håber der er nogen, som ved lidt om det
jan 2011
Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 16
maj 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 33
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Boliger: 3 Emner: 4 Svar: 10
Det med at få folk ud, skal lige planlægges, da jeg ikke har købt huset, er kun ved at overveje det
Men igen, mange tak for jeres råd
maj 2009
sep 2009
jun 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
Useriøs kommentar. Udstemme herfra.
Christina
Det er rigtigt som de første skriver, at det er umuligt at sige hvad sådan noget ca. skal koste, da du ingen mål eller ønsker opgiver, ud over udskiftning af de pågældende ting.
Et skud i tågen - uden at det er noget kvalificeret bud - er følgende :
Udskiftning af bærende vinduesbjælker (mener jeg at de hedder) - Ca. 5-10.000 kr. pr. stk. inkl. moms
Vandskurring af hus : 15-35.000 kr. for et alm. hus på 107 kvm vil jeg tro.
Afrensning og maling af tag på 107 kvm : Jeg har i tidernes morgen hørt at det skulle koste et sted mellem 150 og 300 pr. kvm - Men det er intet jeg kan finde noget om på nettet. Prøv at kontakte ét firma - Google finder en del på "Tag rens og maling"
Vinduer kan være en dyr eller billig omgang. Priserne varierer alt efter hvad I ønsker at få for et vindue - Dobbelt eller tredobbelt glas er efterhånden normalt, og kan fås i mange forskellige typer rammer. Jeg vil skønne at 50-80.000 kr. må kunne gøre det, for at få udskiftet døre og vinduer efter det du beskriver, men jeg erkender at det er mit skøn og et skud der lige så vel kan være i tågen.
Kontakt nogle håndværker firmaer og forhør dem endelig af. Ønsker et firma ikke at komme ud for at give et tilbud, siger det mere om dem end dig som potentiel kunde. Så vær ikke bleg for at ringe og bede om et par tider, eller kør forbi og få en snak med dem om det. Også selvom, det blot er et hus i overvejer at købe, og endnu ikke er ejere af selv.
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 143 Svar: 3.187
Hvis I er oprigtig interesseret i huset, så skulle det ikke være et problem for sælger, at I får et par håndværkere med ud, og give et overslag på opgaverne. I kan så indhente konkrete tilbud, når det bliver atuelt.
maj 2009
Udstemme til dig også! Mit bud er MEGET realistisk! Og dumme spørgsmål kræver dumme svar
sep 2009
Mikkel U: Jeg troede ikke, at der var noget, som hedder dumme spørgsmål, men hvis dette i din verden er, hvirfor blander du dig så overhovedet?
sep 2009
Mange, mange tak
dec 2008
Følger: 1 Svar: 2
aug 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
jun 2008
Jeg skriver klart og tydeligt, at det er mine skud på priser - det er priser på ting, jeg i sin tid har kendskab til selv at have fået lavet, eller kendskab til familiemedlemmer der har fået udført de nævnte opgaver. Jeg skriver samtidig, at det ikke kan bruges til andet, end lidt vejledning, samt at det eneste rigtige er at kontakte håndværkere og få dem til at give tilbud på de forskellige opgaver.
jun 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 67
aug 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
jun 2008
jun 2008
Det er op til trådstarter at sortere ud i hvad han/hun måtte mene er uærlige svar. Trådstarter må forvente at få vidt forskellige svar, men det kan være nok til at give hende et præg om der er tale om en renovering til 800.000 kr. eller 250.000 kr., samt måske få et par erfarne tips med på vejen fra tidligere folk.
Jeg er sikker på at hun ligesom herinde, vil opnå priser der varierer fra alt imellem 5 og 200% på de tilbud, hun indhenter fra de potentielle håndværkere.
Så drop de sure kommentarer og skriv med et andet sted, såfremt du måtte mene det er useriøs snak herinde.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 37 Svar: 333
Plastik topstyret danebrogs vindue med energi/lyd glas
Døre med fyldning/glas, nøgle/nøgle låse
1 dobbelt vindue
5 enkelt vinduer
2 yderdøre
1 dobbelt terrasse dør
1 vinduesparti 3m langt
Priser fra 5700 euro (43000) op til 80000,- for vinduer
montering 12500 ved den lokale tømmermester incl moms osv
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
Beklager en off-topic kommentar i dette emne men vi skal have én ting på det rene.
Svar som drejer sig om topic og er skrevet i fornuftig respons til spørgsmålet fra trådstarter er ALDRIG en gyldig årsag til brugen af udstemme. En udstemme på en bruger anvendes når en bruger tydeligt og udenfor enhver tvivl bryder Boliggalleris regler/brugerbetingelser.
Eks. kunne være at jeg svarer trådstarter med en pris på 2 mil. kroner, enhver vil vide at dette er urealistisk MEN hvis mit svar er begrundet i guldbelagte håndtag og hængsler er svaret stadig ok. Et åbent og frivilligt forum åbner for at alle svar er ok så længe tonen er accepteret.
Hvis mit svar på denne tråd var at trådstarter er et hovedløst fjols som burde hoppe i kanalen har jeg IKKE holdt mig til sitets brugerbetingelser om god takt og tone og en udstemme er en mulighed men ALTID en sidste udvej. Man kan starte med at svare pænt retur at svaret ikke er ok. I ville jo også starte enhver dialog med et andet menneske nede i Netto med at svare at man bør behandle hinanden ordentligt og ikke starte med en anmeldelse på politi stationen.
Pointen: drop jeres brug af udstemmer herinde fra dags dato med mindre der foreligger en klar overtrædelse af sitets regler.
Hold en god tone og husk at på et forum som dette foregår alt på skrift og det åbner mulighed for misforståelser.
De givne udstemmer begrundet i dette indlæg er iøvrigt slettet.
Jeg håber iøvrigt at trådstarter får brugbare svar på sin forespørgsel og lad os holde os til topic fremefter.
Mvh. Anders
jun 2008
jun 2008
Læs hvad jeg skriver. Det er egne erfaringer.
sep 2009
ca. priser